Ryanair kasuje kolejne połączenia. Niektóre dotyczą polskich lotnisk. Powód? Problemy z pilotami

Marcin Kaczmarczyk
Irlandzki przewoźnik dalej tnie połączenia. W poniedziałek odwołał 56 połączeń, we wtorek nie poleci 55 jego samolotów. Wśród tych połączeń dziewięć miało rozpocząć się lub zakończyć na polskich lotniskach.

Irlandzki przewoźnik stworzył już stronę, na której można znaleźć informacje o połączeniach lotniczych, które anuluje. Co prawda lista ta na razie (stan na poniedziałkowy poranek) dotyczy tylko jego siatki połączeń do najbliższej środy włącznie, ale zawsze to trochę lepiej, niż dowiedzieć się o braku możliwości powrotu do domu z wakacji kilka godzin przed planowanym wylotem.

W rozmowie z dziennikarzem Guardiana Kenny Jacobs, dyrektor marketingu Ryanaira, twierdzi, że wykaz ten zawiera wszystkie anulowane połączenia do środy włącznie. Kolejne mają pojawiać się sukcesywnie – następny zestaw jeszcze w poniedziałek (18.09).

W sumie firma konsekwentnie realizuje swój absurdalny dla wielu pasażerów plan skasowania do 2 tys. połączeń w ciągu najbliższych 6 tygodni – to mniej niż 2 proc. wszystkich połączeń realizowanych przez irlandzkiego przewoźnika w tym czasie.

Czytaj więcej: Wszyscy boją się latać do Afryki. Ale jest jeden wyjątek. I nieźle na tym zarabia.

Problemy z pilotami i Norwegami

Ryanair nie powtarza już przedziwnych wyjaśnień mówiących o przyczynach masowego odwoływania lotów. Nie czytamy więc znowu, że to robione jest z powodu troski o punktualność… Sam Kenny Jacobs na Twitterze przyznał się pośrednio do tego, co jest główną przyczyną najnowszych problemów Irlandczyków – brak pilotów.

Co prawda ten brak, jak napisał, jest związany z zamieszaniem związanym z tym, że duża ich część postanowiła sobie zrobić urlop, ale w branży wszyscy wiedzą, że problem jest nieco inny.

Ryanair utracił nagle kilkudziesięciu pilotów, którzy przeszli do Norwegian Air. Łącznie od początku roku do norweskich linii przeszło od początku roku ponad 140 pilotów. Poinformował o tym niecałe dwa tygodnie temu Lasse Sandaker-Nielsen, dyrektor firmy ds. komunikacji w Norwegian Air.

Norwedzy wszystkich pilotów mają teraz około 400 – więc około 1/3 z nich to dawny personel Ryanaira. Piloci przechodzą od Irlandczyków do konkurencji, ponieważ – po pierwsze – otrzymują tam lepsze warunki od pięcioletnich kontraktów w Ryanairze, o których złośliwi mówią, że to śmieciówki w branży lotniczej.

A po drugie, Norwedzy stworzyli dla nich atrakcyjne oferty, po tym, jak załamały się rozmowy o współpracy linii Norwegian Air i Ryanair. Samo ich fiasko, to jednak nadal nie wszystko – 1 września szef Ryanaira Michael O'Leary, pytany przez branżowy serwis Travel Weekly o umowę z konkurentem z Norwegii rzucił, że kończą im pieniądze i mogą już nie latać za 4-5 miesięcy. - Trudno negocjować z kimś, kto może nie przetrwać zimy – dodał. Nie dziwne więc, że Norwedzy, mówiąc delikatnie, nieco się zdenerwowali.

Czytaj więcej: Kochamy latać samolotami. Tego lata może paść rekord.

Polscy pasażerowie nie mają najgorzej

Na udostępnionych już przez Ryanaira wykazie anulowanych połączeń jest stosunkowo niewiele tych, w których samoloty wystartują z Polski lub wylądują na naszych lotniskach.

W poniedziałek są takie cztery, we wtorek 5 – w tym np. lot pomiędzy Warszawą a Szczecinem i połączenie z Dublina do Krakowa oraz powrotne.

Tekst pochodzi z blogu „Giełda i gospodarka.pl”

Więcej o:
Komentarze (28)
Ryanair kasuje kolejne połączenia. Niektóre dotyczą polskich lotnisk. Powód? Problemy z pilotami
Zaloguj się
  • polokokt

    Oceniono 10 razy 10

    Cóz za piękna katasrtofa :) Na pewno kupię bilety lotnicze w firmie, która w sumie jak widać sprzedaje bilety na loterię, polecę albo nie polecę... :)

  • fruqo3

    Oceniono 4 razy 4

    Casus Ryanaira polecam uwadze naszych rodzimych "Januszy biznesu" używających w rozmowach z pracownikami argumentu "na twoje miejsce...".

  • mcguirre

    Oceniono 4 razy 4

    Oj, to pan cwaniaczek z Irlandii się przeliczył ? A zawsze taki pewny siebie... WIZZ i EJ turlają się ze śmiechu i przejmują pasażerów.

  • hiszpan25

    Oceniono 4 razy 4

    Pierwszy i ostatni raz kupilem bilety w Rayanair. Niestety nie jest zabawne lecac z rodzina (male dziecko) nie wiedziec czy sie poleci a jak juz to jak i kiedy sie wroci.
    Cenowo tez wcale tak tanio nie jest jak by sie moglo wydawac.
    Infolinia tylko z oplatami jak za sex linie czyli nawet dowiedziec sie cokolwiek to jakis dramat.
    NIGDY wiecej.... Raz mozna popelnic blad - gdybym go powtorzyl bylbym idiota...

  • kemotkemot

    Oceniono 8 razy 4

    ''Irlandzki przewoźnik stworzył już specjalną stronę, na której można znaleźć informacje o połączeniach lotniczych, które anuluje'' - jest to po prostu zwykla informacja na ich oficjalnej stronie, no ale cenie dobre dziennikarstwo wiec przyjme te informacje z nalezytym szacunkiem...

  • reden01

    Oceniono 3 razy 3

    Ryanetr traktuje swoich pasażerów jak bydło a załog i jak niewolników.
    Latania tą linią to ostateczność.

  • blahblah69

    Oceniono 9 razy 3

    Bye Bye Ryanair.

  • Piotr Szwedzki

    Oceniono 3 razy 3

    Coraz blizej bankructwa.Przewidywano ze koncem roku 2017 lub w pierwszej polowie 2018 dojdzie do bankructwa lini.W gronie pracownikow (w szczegolnosci pilotow) jak rowniez u konkurencji a takze na forach lotnictwa mowilo sie o tym od dawna.Czego wielu mu zyczylo i zyczy.Tragiczne warunki pracownicze,rozliczanie godzin wedlug irlandzkiego prawa,praktyki MOL (Michael O'Leary),zanizanie cen,doplacanie do biznesu celem wyeliminowania konkurencji i przejecia jak najwiekszej czesci rynku swiatowego (biznesy rodziny Ryan to nie tylko linia ryanair)Sam MOL(milosnik koni) sprzedal czesc swoich akcji Ryanair.Do tego wszystkiego nalozyly sie dodatkowe problemy.Wyrok sadu ktory konczy mozliwosc wyzysku i mozliwosci odwolania sie do sadu w swoim miejscu zamieszkania.Kary pieniezne z tego tytulu,pozwy ktore juz sa na pewnym etapie jak i nowe(ta fala bedzie wieksza).Utrata pracownkow na korzysc Norwegiana,Dochodzenia odnosnie nielegalnego finansowania lini a co sie z tym wiaze zaleglosci i kary skarbowe.Nierozliczone urlopy,coraz wieksza zlosc pracownkow.To wszystko sklada sie na obecne problemy Holidingu.Mimo bardzo duzego wypracowanego zysku nalezy wiedziec ze Holding zyje na kredytach z ktorymi ma problem jesli chodzi o terminowe platnosci stad tez strategia pozyskania z rynku jak najwiekszej gotowki.Ryanair sprzedaje juz bilety na lato,wprowadza inne promocje jednodniowe aby sprzedac jak najwiecej.Ambicje Holdingu i jego prezesa byly bardzo duze .Tylko 5 lini lotniczych po 2020.Holding kupuje w ilosciach hurtowych samoloty wiec ma duze marze stad tez pozwalal sobie dotychczas na dogryzanie konkurencji.Ciagle powolywanie sie na strajki,zla pogode czy czynniki niezalezne od lini to norma aby nie placic odszkodowan.Strategia MOL wybiegala by jeszcze bardziej w przod gdyby nie chamowanie jego zapedow.Jego liczne wymysly przyprawiaja o zawrot glowy m.in
    Mijesca stojace
    pobieranie oplat za toalete w samolocie oraz zlikwidowaniu czesci z nich
    jeden pilot a w razie sytuacji awaryjnej stewardesa
    oszczedzanie na paliwie (bylo sledztwo w tej sprawie)
    Wymuszanie znizek od lotnisk
    wyliczanie pracownikow jak i przenoszenie kosztow ktore powinna poniesc linia
    Celowe luki w systemie rezerwacji i zawirowania przy rekalmacjach i odzyskiwaniu naleznsci i odszkodowania
    instrukcje dla pracownikow aby starac sie jak najdluzej wydawac reszte przy zakupach
    absurdalnych instrukcji jest o wiele więcej
    Jest tego cala masa ale z tego trzeba by ksiazke napisac
    I na koniec odnosnie zakupu lini airberlin i allitalia.Pierwsza nie doszla do skutku a i druga juz ma zapowiedz odrzucenia.MOL wsciekl sie po tym jak niemieckie linie dostaly dofinansowania.Teraz skarzy sie na kazdego na Polskie lotnisko,Niemcow,Francuzow nikt mu nie pasuje kazdy jest zly a on dobry.
    Zapowiada sie sledztwo w sprawie Ryanaira

    Dodatkowe info
    Ryanair otwiera nowe polaczenia chcac pokazac jak bardzo sie rozbudowuje.To taka wydmuszka dla inwestorow.
    Ryanair placi premie 10000 euro nowym pilotom (warunek to lojalka 2 lata w firmie)
    Syn zalozyciela Ryanaira Declan Ryan i jego linie lotnicze (tez tanie)
    reportur.com/colombia/2016/12/11/irelandia-aviation-compra-el-100-de-la-aerolinea-vivacolombia/
    gestion.pe/empresas/viva-air-invertira-us-5300-millones-compra-50-aviones-sus-vuelos-peru-y-colombia-2193017
    elcomercio.pe/economia/peru/irelandia-aviation-exitosa-duena-viva-air-peru-234173

    biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/460550,kup-bilet-albo-spadaj-czyli-biznes-szefa-ryanaira.html

    Proponuje obejrzec filmy
    Ryanair. Wysoka cena tanich lotów„
    Mayday! Mayday! Ryanair”,
    Tanio, taniej, najtaniej. Kto da mniej ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX