Ryanair ma coraz większe kłopoty. Piloci nie dają się przekupić bonusami

Ryanair

Ryanair (Matt Dunham (AP Photo/Matt Dunham, File))

Piloci zamierzają odrzucić bonusy, którymi irlandzki przewoźnik chce ich zachęcić do pracy w wolne dni - podają brytyjskie media. Może to oznaczać jeszcze więcej odwołanych lotów.

Ryanair zmaga się z potężnym problemem wizerunkowym po tym, jak ogłosił plan odwołania nawet 50 lotów dziennie. Do końca października łącznie anulować ma być około 2 tysiące lotów, co dotknie 315 tys. pasażerów.

Jako przyczynę Ryanair podał „bałagan” w harmonogramie urlopów dla członków załóg samolotów. Nieoficjalnie jednak wiadomo, że przewoźnikowi brakuje pilotów, którzy ze względu na złe warunki pracy odchodzą do konkurencji, m.in. Norwegian.

12 tys. euro dodatku

Ryanair zaproponował wobec tego kapitanom nieopodatkowany bonus w wysokości 12 tys. euro, jeśli zgodzą się na pracę w dni wolne. By dostać bonus, piloci muszą spełnić sześć warunków, m.in. wylatane 800 godzin w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Oferta ma zniwelować problem niedoboru załóg. Przedstawiciele ekonomicznego przewoźnika poinformowali pilotów, że jeśli odrzucą ofertę, odwołana może być jeszcze większa liczba lotów.

Czytaj też: Co z lotniskiem w Modlinie? Impas trwa. Nie będzie 60 mln zł na niezbędne inwestycje

W Ryanair jak w Lidlu

Jak informuje „The Guardian”, załogi nie przyjmą proponowanych im bonusów. - Piloci sprawdzili swoje dzienniki pokładowe, wielu z nich nigdy nie wylatało 800 godzin lotu w ciągu 12 miesięcy – mówi jeden z pilotów.

Załogi dodają, że oferta jest niejasna. Nie precyzuje, ile dni wolnych należałoby przepracować, by uzyskać nagrodę. Nie wiadomo też, czy przewoźnik przydzieli wszystkim wystarczającą liczbę dni do uzyskania bonusu.

Do twardej postawy załóg Ryanair namówili piloci innych linii lotniczych, którzy obawiają się dalszego obniżania warunków pracy. Irlandzki przewoźnik stał się ostatnio symbolem upadku elitarności zawodu pilota samolotu pasażerskiego. Jeden z byłych polskich pilotów Ryanaira podkreślał, że pracują bez umowy o pracę, w rozmowie z wp.pl porównywał pracę u irlandzkiego przewoźnika do zajęcia w dyskoncie.

+++

Współtwórca Comperia.pl: Samo bycie upartym jest bez sensu. Trzeba jeszcze pokory, mądrości i otwartości [NEXT TIME]

Zobacz także
  • Logo Grupy Unicredit, z którego korzysta też Bank Pekao Unicredit niespodziewanie wróci na polski rynek? Możliwe połączenie z właścicielem mBanku
  • Uber Uber będzie musiał zdobyć licencję, żeby działać w Polsce. Ministerstwo pokazało projekt ustawy
  • Polscy przedsiębiorcy mają coraz większy problem ze znalezieniem pracowników Polski rynek pracy rozgrzany do czerwoności. Średnia płaca w górę o ponad 6 proc.
Komentarze (54)
Ryanair ma coraz większe kłopoty. Piloci nie dają się przekupić bonusami
Zaloguj się
  • cmok_wawelski

    Oceniono 8 razy 4

    A piloci automatyczni nie chca zatrudnienia na stale i normatywnych warunkow pracy? Do obslugi pasazerow klasy zwyklej (w jez. zalog LOT-u zwanych 'planktonem') dmuchane lale z seksszopu i po problemie. Do demonstracji dmuchania zoltej kamizelki spod fotela dolozyc demonstracje dmuchania lali spod fotela i wszystko.

  • asaf73

    Oceniono 12 razy 4

    W Ryanair pracują przemęczeni, sfrustrowani piloci? W życiu nie zabiorę się już z tą linią. Tak, wolę zapłacić więcej za wypoczętego kapitana, CEO Ryanair chyba upadł na dynię.

  • fafarafafafa

    Oceniono 3 razy 3

    Jakich znowu "ekonomicznych" linii? Jest w polskim języku słowo "tani" i to nie jest obelga.

  • silva4

    Oceniono 3 razy 3

    kuzwa zaplacilem za 12 lotow do końca października, albo będę bogaty z odszkodowan, albo przelecę się..., na piechotę:)

  • dublet

    Oceniono 6 razy 2

    Co to opchodzi nas polakuw? 90% zarabia niewiele ponat 1 tysionc na renke i nigdzie nie lata! Latajo złodzieje i łapuwkaże! Ja nigdy nie byłę nigdzie poza powiatę bo i po co? Na zewnontsz mieszkajo rurzni inni ludzie co mję chco wysadzić lub nawet zgwałcić. Muwili o tem w dzienniku tv.

  • rw1270

    Oceniono 2 razy 2

    Przez lata byl nadmiar pilotow, bo linie sie kurczyly. Trend sie skonczyl jakis czas temu, ale w Ryanie tego nie zauwazyli i nadal postepowali tak, jak najlepszy polski "pracodawca", czyli nie chcesz, jest dziesieciu na twoje miejsce. Nie jest tak latwo wymazac z pamieci lata traktowania jak szmate. Ja bym im nie wrozyl plajty, ale gwaltowne skurczenie planow ekspansji na pewno jest mozliwe. Nie zdziwilbym sie, gdyby za pol roku Boeing odezwal sie, ze bedzie mial kilka nowych samolotow na zbycie, bo kontrakt z Ryanem sie zmniejszyl.

  • kurdupel0

    Oceniono 4 razy 2

    800 godzin w 12 m i oni tyle nie wylatali? to tylko 3 godziny dziennie przy 5-dniowym tygodniu pracy , to co ci piloci robią przez pozostałe 5 godzin i wolną sobotę i niedzielę?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje