Podpisano umowę na budowę kluczowego odcinka S7. Zobacz, gdzie rusza inwestycja warta 260 mln zł

Robert Kędzierski
Budimex rusza z budową jednego z najważniejszych odcinków drogi ekspresowej S7. Inwestycja jest kluczowa, by zniknęła spora część problemów komunikacyjnych w woj. świętokrzyskim.

Budimex podpisał umowę na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 od węzła Skarżysko-Kamienna do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego. Chodzi o brakujące 7,6 km, które połączy ze sobą znacznie dłuższe, oddane do użytku wcześniej odcinki S7. Newralgiczny odcinek poprawi komfort podróży pomiędzy Radomiem a Kielcami, jest też istotny dla podróżujących do i z Warszawy

Jak donosi GDDKiA kontrakt jest wart 259,8 mln zł.  Na jego realizację Budimex ma 20 miesięcy - prace ruszają natychmiast. Oprócz dwóch nitek dróg do wybudowania są dwa mosty i sześć wiaduktów drogowych. Wybudowanie odcinka będzie oznaczać zakończenie przebudowy do klasy „S” całej drogi krajowej nr 7 na terenie woj. świętokrzyskiego (ok. 97 km), a także zamknięcie ciągu drogi ekspresowej S7 od Grójca do granicy z województwem małopolskim (ok. 200 km). Kierowcy będą też mogli w końcu ominąć Skarżysko Kamienną.

Przewidywany termin oddania nowego odcinka S7 do użytku to maj 2020 r. 

Kiedy z Warszawy do Krakowa?

W sierpniu minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk nakreślił kiedy możemy doczekać się zakończenia inwestycji tj. połączenia drogą ekspresową Warszawy i Krakowa. Do 2021 roku ma powstać ponad 30-kilometrowa wylotówka z Warszawy do Grójca. Umowę podpisano w wakacje, w tej chwili toczą się prace projektowe. Odcinek od Grójca do Jedlińska jest gotowy. 24-kilometrowa obwodnica Radomia ma być gotowa w przyszłym roku. Odcinek, który zbuduje Budimex pozwoli dojechać aż do Chęcin. Odcinki od Chęcin do Jędrzejowa (prawie 21 km) i dalej od Jędrzejowa do granicy województwa (20 km) są w realizacji. Ich ukończenie planowane było na ten rok, choć wygląda na to, że ten drugi odcinek ma opóźnienie.

Czytaj też: Wiemy kiedy Elon Musk zaprezentuje elektryczne ciężarówki. 

Minister Adamczyk we wrześniu obiecywał, że "do 2021 roku pojedziemy drogą ekspresową S7 z Warszawy, przez Radom, Kielce, do Krakowa oraz dalej na południe Polski". Miejmy nadzieję, że jedna z najważniejszych drogowych inwestycji w Polsce się nie opóźni. 

Jak się jeździ elektryczną Teslą w Polsce? "To iPhone na kółkach. Nie ma żadnych wad. No, może cena i czas ładowania" [TEST]

Więcej o:
Komentarze (76)
Podpisano umowę na budowę kluczowego odcinka S7. Zobacz gdzie rusza inwestycja warta 260 mln zł
Zaloguj się
  • lukasz_patrykus

    Oceniono 18 razy 8

    Dadzą radę zbudować pisdzielce następne 10 km autostrady, czy nie? Dla nich to straszne wyzwanie... Ostatnio zbudowali bodajże 5km

  • Sławomir Wójcik

    Oceniono 11 razy 5

    Czyli z Warszawy do granicy woj. świętokrzyskiego ekspresowo S7,a dalej do Krakowa starą, wąską drogą poprzez wsie i miasteczka/56 kilometrów.Rewelacja?!

  • cyklista_ekonomista

    Oceniono 6 razy 4

    35 milionów za kilometr ekspresówki?! Przecież Partia obiecywała w wyborach, że da się za 20 milionów, bo resztę koszą peowcy.

    Jak to szło? "Wystarczy nie kraść"?

  • homeini78

    Oceniono 2 razy 2

    Czytałem już dzisiaj ten news na money.pl Tutaj widzę, że wycieli niewygodne info, dlaczego tyle to będzie kosztowało, otóż dzięki ekoterrorystom (nie mylić z ekologami) trzeba będzie na tym odcinku wybudować 7 przejść dla dzikich zwierząt. Ja rozumiem, że zwierzęta muszą przechodzić i bardzo fajnie jest im to ułatwiać, ale średnio co kilometr ? To jest jakiś absurd. Łoś będzie chorą matkę po drugiej stronie ekspresówki kilka razy dziennie odwiedzał, że ma mieć przejście co kilometr ?

  • Maciek Medyj

    Oceniono 2 razy 2

    Chińczycy zbudowaliby w 20 tygodni za 25 milionów, no ale u siebie :)

  • ltte

    Oceniono 6 razy 2

    Kluczowy to jest odcinek z Warszawy do Tarczyna, czy po 5 km z i do Radomia.
    Kluczowa to jest trasa Berlin-Moskwa z dziesiątkami tysięcy ciężarówek.
    Reszta nie jest kluczowa. Część tej reszty jest ważna, a część to fanaberia.

  • wieszard

    Oceniono 1 raz 1

    Chciałem wszystkim przypomnieć że to za rządu "szlachetnego" Tuska zostało unieważnionych sporo dróg ekspresowych (2012/2013r), m.in. budowana obwodnica Radomia...jeśli rząd PO-PSL nie unieważniał by budowy dróg to dziś, była by już większa cześć ekspresowej S7 z Warszawy do Krakowa i do Gdańska...
    Czemu o tym Gazeta nie napisze? -pytanie retoryczne....i proszę o argumenty a nie emocje..
    p.s PO-PSL budowało/podpisywało umowy w pierwszej kolejności na S3 (skądinąd też potrzebną trasę), po cześć odbywało się to kosztem S7.. Obecna trójka ma średnio 4 razy mniejsze natężenie ruchu niż siódemka łącząca Warszawę, no ale tam byli wyborcy poprzedniej Ekipy...to tak na marginesie, jak poprzednia ekipa kierowała się merytorka...

  • 1docentpj

    Oceniono 1 raz 1

    7,6 km za 260 mln. Ile to za kilometr drogi suwerenie ? Pamiętacie za ile był kilometr kiedy rządzili złodzieje z PO ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX