Lufthansa kupuje spore części Air Berlin. Zyskają na tym również polscy pasażerowie

Marcin Kaczmarczyk
Niemieckie linie lotnicze kończą działalność w październiku

Niemieckie linie lotnicze kończą działalność w październiku (istock)

W czwartek Lufthansa podpisała porozumienie o przejęciu znacznej części biznesu znajdujących się w stanie upadłości linii Air Berlin. Dzięki temu niskokosztowy Eurowings, należący do największego niemieckiego przewoźnika, przejmie część połączeń Air Berlin - w tym prawdopodobnie loty z Polski.

W czwartek po południu o jednej umowie z Lufthansą poinformował Air Berlin. Za 210 mln euro największy niemiecki przewoźnik lotniczy kupuje od bankruta austriackie linie Niki i LG Walter razem z 20 samolotami.

Wcześniej natomiast Lufthansa poinformowała, że chce przejąć od Air Berlin 81 samolotów i 3 tys. pracowników za 1,5 mld euro. Mówił o tym dla niemieckiego dziennika Rheinische Post sam Carsten Spohr, prezes i dyrektor wykonawczy Lufthansy.

Jeżeli faktycznie do tego drugiego, większego porozumienia dojdzie, to samoloty kupione przez Lufthansę trafią głównie do Eurowings, jej taniego przewoźnika. I pozwolą przejąć znaczną część połączeń, które do tej pory obsługiwał Air Berlin. O takim zamierze Eurowings informował już wcześniej.

Czytaj więcej: Działania Lufthansy i rządu Niemiec odnośnie Air Berlin bardzo ostro krytykował niedawno szef Ryanaira.

Wśród tras, które w przeszłości były obsługiwane przez Air Berlin, a wkrótce mają być realizowane przez Eurowings jest popularne połączenie z Krakowa na lotnisko Berlin-Tegel.

Air Berlin poinformował ponadto w czwartek, że nadal prowadzi rozmowy o sprzedaży pozostałych swoich aktywów innym liniom lotniczym, w tym brytyjskim easyJet. Te ostatnie mają ponoć przejąć 30 samolotów Air Berlin.

Na szczegóły tych wszystkich porozumień musimy jeszcze poczekać.

Carsten Spohr, w wypowiedzi dla kanału telewizyjnego Euronews, odrzucił w czwartek zarzuty, że Lufhansa po przejęciu lwiej części biznesu Air Berlin będzie miała zbyt silną pozycję na rynku lotniczym. Powiedział, że jej udział w globalnym rynku sięga teraz 3 proc., a w europejskim 14 proc. – do monopolisty jest więc jej bardzo daleko.

Tekst pochodzi z blogu „Giełda i gospodarka.pl”

Zobacz także
  • Sklep (zdjęcie ilustracyjne) We wrześniu podrożała żywność - najbardziej masło. Pojawił się też nowy "podwyżkowy" kandydat
Komentarze (25)
Lufthansa kupuje spore części Air Berlin. Zyskają na tym również polscy pasażerowie
Zaloguj się
  • mirek76pl

    Oceniono 4 razy 2

    Tytul na glownej jest kompletnie bez sensu. Air Berlin zbankrutowal juz kilka tygodni temu, Lufthansa kupuje czesc masy upadlosciowej.

  • voyager747

    Oceniono 1 raz 1

    I tu bardzo by pasowało zdjęcie samolotu w malowaniu Air Berlin

  • tinnman

    Oceniono 1 raz 1

    Kto odda niemieckiemu rządowi pożyczkę, którą Air Berlin dostał w sierpniu? Już wtedy był bankrutem. Lufthansa?

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 5 razy 1

    Niskokosztowy Eurowings został przejęty przez drogą Lufthansę. Efekt? Koniec niskokosztowych połączeń.

  • cmok_wawelski

    0

    To odnoszacy jakoby 'wielkie sukcesy' LOT nie mial drobne poltorej mld na ten zakup? Jesem w szoku.

  • aa1000

    0

    Widać jak Lufthansa osacza niedoszłego premiera z Krakowa.
    Jak tu żyć, kiedy nie pozwolają na transport kapelusza i jesionki w biznes klasie?

  • Jan Brzeski

    Oceniono 2 razy 0

    Przykład Air Berlin pokazuje w jaki sposob Niemcy rządzą UE. Kiedy LOT dostał pomoc panstwa, musiał oddac Lufthansie część połączeń np teraz nie ma już lotów z Wrocławia i innych lotnisk regionalnych w Polsce do Frankfurtu. Wszystko przejęła Lufthansa. Co więcej ta pomoc państwa dla LOT zostala obwarowana innymi warunkami.
    Kiedy zbankrutowal Air Berlin rząd niemiecki udzielił mu 300 mln euro pożyczki, a komisja europejska zatwierdziła ja w ciągu 3 dni. I taka mamy równość w UE.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje