Gazeta.pl Next >  Biznes >  Są oferty na budowę kolejnych odcinków drogi ekspresowej S7. Ale jest też protest mieszkańców

Są oferty na budowę kolejnych odcinków drogi ekspresowej S7. Ale jest też protest mieszkańców

A A A
Budowa trasy S7

Budowa trasy S7

Zakończenie ciągnącej się od lat budowy drogi ekspresowej łączącej starą stolicę Polski z nową zbliża się powoli do końca. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła w czwartek koperty z ofertami na budowę kolejnych dwóch odcinków S7.

Pięć firm, jak poinformowało GDDKiA w komunikacie prasowym chce zaprojektować i zbudować odcinek II węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma. Najtaniej chce to zrobić Mota – Engil Central Europe SA, która wycenia przedsięwzięcie na 508 mln 135 tysięcy złotych, a najdrożej Berger Bau – 723 mln 379 tysięcy złotych. Wszystkie firmy deklarują termin realizacji w 34 miesiące, z gwarancją na 10 lat.

Z kolei odcinkiem III od węzła Widoma (bez węzła) do Krakowa, z włączeniem do węzła Igołomska jest zainteresowanych 11 firm. Najtańszą ofertę, 1,022 mld złotych złożyła włoska firma Impresa Pizzarotti, a najdroższą konsorcjum firm Gulermak Agir SanayiInsaatve Taahhut A.S. z Turcji i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „ Mosty-Łódź” S.A,. które chce to zrobić za 1,483 mld złotych. Wszystkie firmy również tutaj deklarują, że zdążą w 34 miesiące i dają 10 lat gwarancji.

Jest i protest mieszkańców Poradowa

To dwa, z trzech ostatnich odcinków łączących Kraków z Warszawą. Trzeci odcinek – odcinek I łączący węzeł Szczepanowice z węzłem Miechów został podzielony na dwie części i 29 września podpisano umowy z wykonawcą.  Jednak mieszkańcy Poradowa zaskarżyli decyzję środowiskową do WSA i w konsekwencji odcinek o długości 5 km został wyłączony z niej. Potrzebna jest nowa, co opóźni prace.

- Wybudowanie drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego – Kraków przyczyni się do: skrócenia czasu podróży, zwiększenia przepustowości i płynności ruchu, poprawy bezpieczeństwa ruchu na drodze istniejącej, zmniejszenia wypadkowości, poprawy warunków życia mieszkańców w miejscowościach zlokalizowanych w sąsiedztwie istniejącej drogi krajowej, aktywizacji gospodarczej terenów położonych w otoczeniu inwestycji, uporządkowania układu komunikacyjnego w północno - wschodnim obszarze miasta Krakowa oraz odciąży miasto z ruchu tranzytowego. Projektowana droga ekspresowa stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki – informuje Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk deklarował niedawno, że cała droga ekspresowa S7 zostanie ukończona do 2021 roku. Jeżeli nie przeciągną się procedury związane z przetargiem, to jest szansa, że może się to udać.

Co łączy iPoda z filmem "2001: Odyseja Kosmiczna"?

Komentarze (21)
Są oferty na budowę kolejnych odcinków drogi ekspresowej S7. Ale jest też protest mieszkańców
Zaloguj się
  • Oceniono 12 razy 4

    Tylko jest pewien mały problem; Na odcinku Widoma-Kraków budżet zamawiającego wynosił 1012 mln zł, zatem najtańsza oferta jest o 10 mln droższa. Natomiast na odcinku Szczepanowice-Widoma budżet jest mniejszy o prawie 75 mln zł od najtańszej oferty. To oznacza zapewne kolejne lekkie opóźnienie w podejmowaniu decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty.
    A wszystko dlatego, że nowy rząd obciął ok. 20% środków na realizację tej inwestycji (w projekcie PBDK z 2014 koszt całość odcinka małopol. wynosił blisko 3,2 mld zł, zaś w nowym PBDK z lipca 2017 - nieco ponad 2,6 mld zł).

  • susceptant

    Oceniono 3 razy 3

    "Trzeci odcinek – odcinek I łączący węzeł Szczepanowice z węzłem Miechów został podzielony na dwie części i 29 września podpisano umowy z wykonawcą. Jednak mieszkańcy Poradowa zaskarżyli decyzję środowiskową do WSA i w konsekwencji odcinek o długości 5 km został wyłączony z niej"
    No nie, w swojej niekompetencji naprawdę już przesadzacie...
    To może pan redachtór wskaże z jakim wykonawcą i czego podpisano umowy 29.09?
    I jak już pan poszuka, to się okaże, że 29 le nie września, tylko czerwca, nie na odcinek granica-Szczepanowice z wyłaczeniem Poreby, tylko na dwa odcinki granica-Miechów i Miechów-Szczepanowice, nie na wykonanie drogi, tylko na opracowanie dokumentacji (dla I odcinka - projektu budowlanego; dla drugiego - dokumentacji do uzyskania nowej decyzji środowiskowej).
    Radio Erewań...

  • Oceniono 3 razy 3

    Doskonale pamiętam te trase z lat 60-tych. Prowadziła tak jak przed wojna przez wszystkie wsie i miasteczka. Wąska szosa na ktorej kiedy mijały sie dwie ciężarówki obie uciekały na pobocze bo inaczej nie zmiesciłyby sie na pasku asfaltu. Były też takie "atrakcje" jak szosa prowadzaca przez wieś (niestety nie pamietam jej nazwy) która to szosa zakrecała pod katem 90 stopni. Na wprost stał mały budynek mieszkalny i sam na własne oczy wiedziałem tam 3 albo 4 samochody wbite w budynek w róznym czasie. A piszę o tym dlatego że czytałem ostatnio ogłoszenia sprzedazy samochodów i zauwżyłem że wciąz posrednicy dopisują uwagę " auto nie jeżdżone w Polsce" :)) Naprawde nie zauwazyli że cos sie zmieniło w ciagu ostatnich 25 lat?!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane