Dzieci wydają 285 mln zł miesięcznie na słodycze i napoje. Mają nawet swój ulubiony sklep

dzieci w sklepie

dzieci w sklepie (Jaro Larnos / Flickr / (CC BY 2.0))

Polska młodzież to wytrawni konsumenci. Mają swoje ulubione sklepy, marki i produkty. W efekcie blisko 80 proc. 5-17 latków robi samodzielne zakupy spożywcze, przepuszczając na nie część kieszonkowego.

285 ml zł miesięcznie na słodycze, przekąski i napoje wydają polskie dzieciaki. To dużo, biorąc pod uwagę, że to do nich należy decyzja, po który produkt z półki sięgną ostatecznie. 

Jak wynika z raportu „Junior Shopper 2017” opracowanego przez firmę badawczą GFK, dziecięcy budżet w większości składa się z pieniędzy, które najmłodsi otrzymali od rodziców na konkretny cel, np. na zakup drugiego śniadania czy obiadu "na mieście", z kieszonkowego, pieniędzy otrzymanych w ramach prezentu bądź jako zapłata za pomoc w domu.

Jeżeli dziecko ma wydać na coś swoje prywatne pieniądze, to najprawdopodobniej będzie to coś do picia. Napoje kupują średnio 5-6 razy w miesiącu. Słodycze i przekąski - 4 razy.

Jeżeli chodzi o coś do picia, to najczęściej sięgają po słodkie napoje gazowane, soki i nektary. Niemal 90 proc. dzieci, które wybierają produkty gazowane, decyduje się na Coca-colę. Dla 80 proc. to ulubiona marka.

W przypadku soków i nektarów, marka Tymbark jest dla dzieci marką zarówno najbardziej ulubioną (57 proc.), jak i najczęściej przez nie kupowaną (70 proc.). Z kolei marka Kubuś ma więcej zwolenników (42 proc.) niż nabywców (34 proc.), odmiennie niż ma to miejsce w przypadku marki Hortex.

Dzieciaki kochają dyskonty

Jedna piąta dzieci ma swoje ulubione marki sieci sklepów. W kategorii sklepów spożywczych dla ponad połowy jest to sieć Biedronka, na drugim miejscu znajduje się Lidl (11 proc.).

Droższe zakupy to najczęściej kupno gadżetów elektronicznych i smartfonów. Rzeczy tańsze bądź obarczone koniecznością zawarcia abonamentu młodzież kupuje w obecności dorosłych w salonach firmowych. I choć często rodzice znacząco uczestniczą finansowo w tych transakcjach, to wybór produktu należy do dziecka nawet w 70 proc.

Z kolei laptopy i tablety są najczęściej kupowane w dużych marketach specjalistycznych, przede wszystkim ze względu na przystępne ceny i promocje oraz dostępność poszukiwanego modelu czy marki.

Zobacz także
  • Budowa, zdjęcie ilustracyjne Branża budowlana ma ponad 2,2 mld zł długów. I duży problem z pracownikami
  • Logo sieci Małpka Express Puste półki, zamykane sklepy i problemy finansowe. Małpka Express podzieli los Almy?
Komentarze (15)
Dzieci wydają 285 mln zł miesięcznie na słodycze, napoje i przekąski. Mają nawet swój ulubiony sklep
Zaloguj się
  • taka_sprawa

    Oceniono 6 razy 6

    a potem płacz, że gruba dupa

  • hummer_my_vehicle

    Oceniono 1 raz 1

    5 cio latek ma kieszonkowe i robi zakupy , no prosze

  • malena-76

    0

    Ranking próchnicy zębów, nie wiem czy jest sie z czego cieszyć.

  • ponury_swiniarz

    Oceniono 2 razy 0

    Dzieci jest w Polsce okolo 7mln. Wychodzi ze kazde dziecko wydajne okolo zlotyczydziescipjenc (1.35zl) na dzien. To nie tak duzo. Starczy moze na batonika dziennie, a dziecko to wybiega.

  • olivkah

    0

    Dzieci kupują słodycze, napoje i przekąski średnio 10 razy w miesiącu, i wydają na to 285 zł??

  • pogromca_mrowek

    0

    typowa republika bananowa.

  • justas32

    Oceniono 3 razy -1

    Zabrać dzieciom pieniądze. Dać lekarzom rezydentom ...

  • renkaforever

    Oceniono 1 raz -1

    Wydaja bardzo skromnie, bo okolo 3 $ tygodniowo na jednego dzieciaka do 18 roku zycia. Co za to mozna kupic?

  • dyna mit

    Oceniono 1 raz -1

    Lewaki nie maja dzieci to zarodki, zygoty albo zlepek komórek. Po urodzeniu to niczego nie zmienia.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje