Gazeta.pl Next >  Biznes >  Dzieci wydają 285 mln zł miesięcznie na słodycze i napoje. Mają nawet swój ulubiony sklep

Dzieci wydają 285 mln zł miesięcznie na słodycze i napoje. Mają nawet swój ulubiony sklep

A A A
dzieci w sklepie

dzieci w sklepie

Polska młodzież to wytrawni konsumenci. Mają swoje ulubione sklepy, marki i produkty. W efekcie blisko 80 proc. 5-17 latków robi samodzielne zakupy spożywcze, przepuszczając na nie część kieszonkowego.

285 ml zł miesięcznie na słodycze, przekąski i napoje wydają polskie dzieciaki. To dużo, biorąc pod uwagę, że to do nich należy decyzja, po który produkt z półki sięgną ostatecznie. 

Jak wynika z raportu „Junior Shopper 2017” opracowanego przez firmę badawczą GFK, dziecięcy budżet w większości składa się z pieniędzy, które najmłodsi otrzymali od rodziców na konkretny cel, np. na zakup drugiego śniadania czy obiadu "na mieście", z kieszonkowego, pieniędzy otrzymanych w ramach prezentu bądź jako zapłata za pomoc w domu.

Jeżeli dziecko ma wydać na coś swoje prywatne pieniądze, to najprawdopodobniej będzie to coś do picia. Napoje kupują średnio 5-6 razy w miesiącu. Słodycze i przekąski - 4 razy.

Jeżeli chodzi o coś do picia, to najczęściej sięgają po słodkie napoje gazowane, soki i nektary. Niemal 90 proc. dzieci, które wybierają produkty gazowane, decyduje się na Coca-colę. Dla 80 proc. to ulubiona marka.

W przypadku soków i nektarów, marka Tymbark jest dla dzieci marką zarówno najbardziej ulubioną (57 proc.), jak i najczęściej przez nie kupowaną (70 proc.). Z kolei marka Kubuś ma więcej zwolenników (42 proc.) niż nabywców (34 proc.), odmiennie niż ma to miejsce w przypadku marki Hortex.

Dzieciaki kochają dyskonty

Jedna piąta dzieci ma swoje ulubione marki sieci sklepów. W kategorii sklepów spożywczych dla ponad połowy jest to sieć Biedronka, na drugim miejscu znajduje się Lidl (11 proc.).

Droższe zakupy to najczęściej kupno gadżetów elektronicznych i smartfonów. Rzeczy tańsze bądź obarczone koniecznością zawarcia abonamentu młodzież kupuje w obecności dorosłych w salonach firmowych. I choć często rodzice znacząco uczestniczą finansowo w tych transakcjach, to wybór produktu należy do dziecka nawet w 70 proc.

Z kolei laptopy i tablety są najczęściej kupowane w dużych marketach specjalistycznych, przede wszystkim ze względu na przystępne ceny i promocje oraz dostępność poszukiwanego modelu czy marki.

Polecamy
    • Budowa Branża budowlana ma ponad 2,2 mld zł długów. I duży problem z pracownikami
    • Logo sieci Małpka Express Puste półki, zamykane sklepy i problemy finansowe. Małpka Express podzieli los Almy?
Komentarze (15)
Dzieci wydają 285 mln zł miesięcznie na słodycze i napoje. Mają nawet swój ulubiony sklep
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane