Coraz więcej latamy z mniejszych lotnisk. Liderem Kraków, który rośnie imponująco

Andrzej Mandel
Większość lotnisk regionalnych notuje szybkie wzrosty liczby pasażerów. W 2017 mogą one zanotować 15 procentowy wzrost.

Według Związku Regionalnych Portów Lotniczych, regionalne lotniska mogą obsłużyć w tym roku nawet 24 miliony pasażerów. Podstawy do takich prognoz dają znakomite wyniki trzeciego kwartału, w którym z usług mniejszych portów skorzystało 7,7 mln pasażerów. To około 950 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

Bieżący rok jest w ogóle dobry dla regionalnych lotnisk. Już w pierwszym kwartale obsłużyły 4,6 mln pasażerów (o 10 procent więcej niż w 2016), a w drugim było to już 6,65 mln (wzrost o 17 procent). Duży wpływ na wzrosty, jak twierdzi rynek-lotniczy.pl, miało pojawienie się 80 nowych tras w letnim rozkładzie lotów. Za wzrosty odpowiadali bowiem głównie podróżni korzystający z regularnych połączeń.

61 proc. ruchu pasażerskiego

W liczbach bezwzględnych największy wzrost w trzecim kwartale zanotowało lotnisko w Krakowie, które obsłużyło o 584 tysiące osób więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajęły Katowice z wzrostem o 531 tysięcy pasażerów, a trzecie Gdańsk, przez który przewinęło się o 480 tysięcy osób więcej.

Wzrost ruchu na mniejszych lotniskach sprawia, że obsłużyły one 61 procent całości ruchu pasażerskiego w Polsce. Fakt, że jest to podobny udział w rynku, jak w zeszłym roku wynika z tego, że dynamicznie rośnie też liczba pasażerów na warszawskim Okęciu.

Nie wszystkie porty lotnicze zanotowały wzrost liczby pasażerów. Lotnisko w Łodzi nadal notuje straty w liczbie podróżnych. Nadrabia jednak rekordowymi wzrostami ruchu cargo.

Emilian Kamiński: Żeby nie być frustratem, zacząłem sam organizować sobie życie [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (28)
Coraz więcej latamy z mniejszych lotnisk. Liderem Kraków, który rośnie imponująco
Zaloguj się
  • wierny_nie_poddany

    Oceniono 5 razy 3

    Rośnie emigracja, to i lotniska się rozwijaja, nawet przy spadku zagranicznej turystyki.
    Czas to ukaczyć, wybudować lądowisko życia za wielką, publiczną kasę dla partyjnych stołków.

  • u_corsu

    Oceniono 4 razy 2

    Jak zbuduja to lotnisko Morawieckiego im. Kaczynskiego - mniejsza o to ktorego - to Warszawa tez stanie sie lotniskiem regionalnym i w ten sposob lotniska regionalne beda obslugiwac 100% ruchu....

  • 20portal

    Oceniono 6 razy 2

    Morawiecki, aby jego nowy port lotniczy wyszedł chociaż na zero, musiałby zamknąć WSZYSTKIE polskie lotniska i zmusić ich pasażerów, aby odtąd latali tylko z centralnego portu lotniczego (jak mu tam? aha, imienia Solidarności).
    Czyli osoba odpowiedzialna za FINANSE PAŃSTWA proponuje wrzucić kolejne kilkadziesiąt miliardów złotych w bagno między Łodzią a Warszawą. Ten facet tylko za takie "plany" zasługuje na wyrzucenie ze stanowiska. Prezentuje bowiem sposób myślenia abnegata gospodarczego.
    Ludzie, uświadomcie sobie tylko w czyich brudnych łapach znalazła się Polska.

  • otopolskiepieklo

    Oceniono 1 raz 1

    Gdańsk

    W poszczególnych miesiącach trzeciego kwartału 2017 roku sytuacja ruchowa przedstawia się następująco:
    w lipcu obsłużono 499.275 pasażerów, co stanowi wzrost o 18,6 % w porównaniu do lipca 2016 roku,
    w sierpniu obsłużono 495.453 pasażerów, co stanowi wzrost o 17,9 % w porównaniu do sierpnia 2016 roku,
    we wrześniu obsłużono 453.700 pasażerów, co stanowi wzrost o 17,6 % w porównaniu do września 2016 roku.

    Po trzech kwartałach 2017 roku Spółka wypracowała zysk na działalności operacyjnej w wysokości 27,6 mln złotych.

    ciekawostka (bo ja wiem?) podział w 2017:

    LOT jedynie 7.4%
    Lufthanza 5.7%
    Ryan 31.2%
    WIZZ 46.5%

    najwiekszy ruch:

    Warszawa
    Londyn
    Oslo

  • ad2009

    Oceniono 3 razy 1

    Juz wkrótce dosyć tej samowoli samorządów i prywatnych spółek.
    Nie po to budujemy autostrady i szybkie koleje aby takie półprywatne lotniska rosły w silę a ich właściciele żyli dostatniej!
    Trzeba to wszystko scentralizować i autostradami i pociągami dowozić ludzi do centralnej poczekalni centralnego lotniska

  • lao.premis

    0

    Radom, a jak Radom?

  • 162tony

    0

    "Nie wszystkie porty lotnicze zanotowały wzrost liczby pasażerów. Lotnisko w Łodzi nadal notuje straty w liczbie podróżnych. Nadrabia jednak rekordowymi wzrostami ruchu cargo."
    W Łodzi nie ma CARGO. Jest strefa CARGO polegająca na tym że przyjeżdża TIR, przepakowują go do innego TIRa na terenie lotniska. Ponieważ dzieje się to na terenie lotniska to Łódź podaje to w statystykach jako CARGO... Taki absurd prawny.
    Na lotnisko w Łodzi nie przyleciała nawet tona towaru. Wszystko w TIRach.

    Swoją drogą wzrosty na poziomie - jeden kontener w tygodniu ... no to szał nie jest...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX