Nowy rozkład jazdy pociągów. PKP Intercity chwali się zmianami, pasażerowie narzekają

Andrzej Mandel
Nowe relacje i przyspieszenie podróży na niektórych trasach to jedno. Niektóre połączenia jednak znikają, a na innych pojedziemy dłużej. Od 10 grudnia nowy rozkład jazdy na kolei.

Nowy rozkład jazdy pociągów przynosi pasażerom większe i mniejsze zmiany. Ogólnokrajowy przewoźnik PKP Intercity chwali się, że w rozkładzie 2017/2018 uruchomi więcej pociągów na trasach krajowych i międzynarodowych. Pojawią się np. relacje Jelenia Góra-Szczecin czy Katowice – Wiedeń.

Ciąg dalszy utrudnień

Dobrych wiadomości nie ma dla tych, którzy podróżują często między Warszawą a Poznaniem czy Warszawą a Lublinem. Nadal na tych trasach obowiązują objazdy związane z pracami modernizacyjnymi. Między Radomiem a Lublinem pasażerowie podróżujący z Lublina do Wrocławia lub Krakowa (i z powrotem) będą musieli przesiadać się do autobusów.

Nowe połączenia, szybsze przejazdy

W nowym rozkładzie pojawi się średnio 17 pociągów więcej. Nowe połączenia pojawią się w relacji Gdynia – Przemyśl (TLK Małopolska przez m.in. Kraków i Warszawę), Jelenia Góra – Szczecin (IC Barnim), Trójmiasto – Rzeszów (TLK Biebrza, który po drodze zatrzyma się w m.in. w Giżycku, Olsztynie, Białymstoku, Warszawie i Krakowie). Dodatkowe połączenia weekendowe pojawią się też pomiędzy Wrocławiem a Katowicami (TLK Lompa) i Poznaniem a Gdynią (TLK Molo). Będzie też nowy ekspres z Gliwic do Warszawy (EIC Górnik). Pojawią się też nowe połączenia międzynarodowe – wspominany już pociąg Katowice – Wiedeń oraz pociąg Warszawa – Brześć. Na tory wjadą też Koleje Ukraińskie łącząc Przemyśl z Odessą oraz Chełm z Kowlem.

PKP Intercity chwali się, że pociągi przyspieszą. Największe zmiany będą na trasie Kraków – Przemyśl, gdzie podróż będzie o 13 minut krótsza dzięki modernizacji linii, która umożliwiła zwiększenie prędkości pociągów. Poprawi się też czas przejazdu na trasach z Białegostoku do Bielska Podlaskiego (o ok. 9 minut), o 4 minuty krócej potrwa też podróż między Raciborzem a Chałupkami. Krótsze czasy przejazdu będą miały też pociągi między Warszawą a Małkinią czy Kłodzkiem a Wałbrzychem.

Wyeliminowane zostaną także długie przestoje na stacji Kraków Płaszów (które były utrapieniem podróżujących w góry). PKP PLK zakończyło budowę łącznicy między liniami Kraków Główny – Medyka i Kraków Płaszów – Oświęcim. Dzięki temu będzie możliwa bezpośrednia jazda pomiędzy Krakowem Głównym a Skawiną (i dalej do Oświęcimia czy Zakopanego).

Dla porządku warto dodać, że na niektórych trasach podróż się wydłuży. Popularny IC Łodzianin dziś rozkładowo jadący godzinę i siedemnaście minut z Łodzi do Warszawy, w nowym rozkładzie będzie jechał o pięć minut dłużej. Lekkie wydłużenie czasu przejazdu będzie dotyczyło większości pociągów w relacji Łódź – Warszawa, czym PKP IC już się nie chwali.

Pasażerowie narzekają

Nowy rozkład, jak to zwykle w takich sytuacjach, nie wszystkim się podoba. Niezadowoleni pasażerowie dają upust swoim odczuciom na facebookowym profilu przewoźnika. Przykładowo podróżnym nie podoba się, że ostatnie połączenie Bydgoszczy z Warszawą będzie z Bydgoszczy o 18:10 (było o 19:28), co dotyczy także Torunia, z którego ostatnio odjazd do stolicy będzie o 18:50.

Dostaje się też innym połączeniom:

Przewoźnicy, w tym PKP IC, dostosowują jednak swoje rozkłady nie tylko do potrzeb pasażerów, ale także do możliwości oferowanych przez PKP PLK zawiadującej infrastrukturą.

Więcej o:
Komentarze (29)
Nowy rozkład jazdy pociągów. PKP Intercity chwali się zmianami, pasażerowie narzekają
Zaloguj się
  • soldadura104

    Oceniono 4 razy -2

    Tylko że w przeddzień Wszystkich Świętych TLK z Poznania do Krakowa przepełniony pociąg miał 4 wagony by ludzie nie jeździli na Wawel na grób Prezydenta Kaczyńskiego

  • 12-digit

    Oceniono 1 raz -1

    Wygrać życie - bezcenne
    Nabijać się ze "złotówkowiczów" - bezcenne
    Za resztę zapłacicie jak frank "podskoczy" ;)

    I niech mi żaden frankowicz nie pisze głupot, że nie miał zdolności kredytowej. Trzeba było kupować takie mieszkanie, na jakie było was stać.

  • Realizator Wojsko

    Oceniono 7 razy -1

    Mam pytanie. Kilkukrotnie podróżowałem rosyjskimi pociągami, na różnych trasach, w tym najdłuższa ponad 2000 km, czyli więcej niż cała Polska wzdłuż i wszerz łącznie. Czas odjazdu i przybycia każdorazowo był wycyrklowany co do minuty. Nie wspomnę o komforcie podróżowania w porządnym wagonie coupe z obsługą i serwisem w każdym wagonie. Cena za taki dystans to około 100 zł. Oczywiście, te oczywistości w rusofobicznej Polsce są zakazane.

  • Roman Romanowski

    0

    Kiedy sie doczekamy czasów że przewoznik bedzie decydoał a rozkładzie jazdy a nie PLK monopolista który nie radzi sobie na swoich liniach i wymyśla abstrakcyjne rozkłady jazdy

  • stachud

    Oceniono 1 raz 1

    Rodzinna wycieczka z Wawy do Krakowa to prawie 800zł. Za tę kasę to pojadę do Chorwacji i spowrotem. Tych kolejarzy to chyba posrało.

  • merkury-3

    Oceniono 1 raz 1

    A ze szczenia do warszawy IC Chrobry 6,5 godziny dramat ( parowe ciuchcie Hitlera w latach 30 ubieglego wieku jezdzily szybciej )

  • sally30

    Oceniono 1 raz 1

    Szczerze mówiąc nie wiem czym PKP się chwali. Dużo ludzi jedzie na święta w góry, nie dość że Bydgoszcz jest traktowana jak jakaś pipidówka bo do Zakopanego muszę jechać przez Poznań i się jeszcze przesiadać, sprzedaż biletów się opóźniła z powodów nie wiadomo jakich to jeszcze nie załapałam sie na powrót pociagiem którym chciałam wracać z powodu... braku miejsc, mimo iz bilet kupowałam 2 dni po tym jak sie ukazały. Za taki luksus 11 godz podróży z przesiadką z i do miasta WOJEWÓDZKIEGO niemało płacę.,,Przewoźnicy, w tym PKP IC, dostosowują jednak swoje rozkłady nie tylko do potrzeb pasażerów,, - to wyraźnie widać jak cenią swoich pasażerów.

  • janusz1069

    Oceniono 1 raz 1

    Arogancja i bezwład intelektualny w spółce IC towarzyszy nowemu rozkładowi. Przykłady: zlikwidowano ekonomiczne połączenia z Opola do Warszawy w niedzielę.
    Pociąg poranny i wieczorny jeździł z ponad kompletem pasażerów (ok. godz. 10 i 20). Inny wynalazek IC PKP: całonocny pociąg z Warszawy do Wrocławia (i odwrotnie) powinien być zestawiony z wagonów przedziałowych a nie być rozświetloną jednostką zespoloną.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX