To już oficjalne: marka Polski Bus zniknie w przyszłym roku. Duża zmiana na rynku

Sieć PolskiBus.com połączy się z siecią FlixBus

Sieć PolskiBus.com połączy się z siecią FlixBus (fot. materiały prasowe)

Charakterystyczne autobusy z bocianem w logo zostaną zastąpione przez zielone pojazdy niemieckiego FlixBusa. Co ciekawe, przedstawiciele firm podkreślają, że nie jest to przejęcie - właściciel Polskiego Busa pozostanie ten sam.

Sieć PolskiBus.com połączy się z siecią FlixBus - największą siecią autobusów międzymiastowych w Europie. W wyniku tego połączenia marka Polski Bus zniknie z rynku. Autobusy przejdą rebranding i zmienią kolor z czerwonego na zielony. I to szybko. Ten proces ma zakończyć się już w połowie przyszłym roku. 

Przedstawiciele obu firm przedstawiają porozumienie jako rozszerzenie współpracy.

- Z początkiem 2018 roku w pełni zintegrujemy obie siatki połączeń i tym samym stworzymy najatrakcyjniejszą ofertę na rynku dla polskich pasażerów - mówi Michał Leman, Dyrektor Zarządzający FlixBus w Polsce. Zintegrowana zostanie też platforma sprzedażowa.

FlixBus podaje, że podróżni w Polsce dostaną nowe połączenia krajowe i międzynarodowe z kilku polskich miast do Niemiec, Austrii, Czech, na Węgry i Słowację. Bilety będzie można kupić na stronach internetowych obu przewoźników. Rezerwację będzie można zmienić albo odwołać do 15 minut przed rozpoczęciem podróży.

- Razem z firmą FlixBus zwiększymy liczbę połączeń Polski z Europą. Wierzymy,
że skorzystają na tym nie tylko polscy pasażerowie, którzy będą mieli lepsze możliwości
podróżowania, ale także lokalne biura podróży - mówi Piotr Bezulski, Dyrektor Zarządzający w firmie PolskiBus.com.

FlixBus podaje, że przy rebrandingu wprowadzi w autobusach Polskiego Busa te same standardy, jakie stosuje w swoich autokarach. Większość z nich znają już pasażerowie czerwonych autobusów: to darmowe Wi-Fi, klimatyzacja, gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu oraz toalety na pokładzie.

Ale pojawi się też coś nowego. FlixBus zachwala miejsca z większą przestrzenią na nogi. Autobusy Polskiego Busa mają więc zostać odchudzone o sześć foteli - podaje tvn24bis.pl. To byłaby spora zmiana na plus dla podróżnych. Niemiecka sieć zapewnia też, że klienci nie powinni odczuć wzrostu cen biletów - pisze portal.

Charakterystyczne czerwone autobusy Polskiego Busa jeżdżą po Polsce od 2011 roku. Operatorem sieci jest firma Souter Holdings Poland, która z kolei należy do szkockiego biznesmena Briana Soutera. I to ma się nie zmienić. Taka forma współpracy jest zresztą zgodna z modelem biznesowym niemieckiej firmy.

FlixBus współpracuje już z 250 przewoźnikami autobusowymi w Europie, zajmuje się kwestiami rozwoju sieci połączeń, marketingiem, sprzedażą biletów i technologią, a jego partnerzy odpowiadają za eksploatację autobusów. W Polsce FlixBus działa od 2016 roku i ma już kilku lokalnych partnerów. Polski Bus to jednak bardzo duży gracz, więc współpraca obu firm oznacza ogromną zmianę na rynku.

+++

Zbigniew Grycan: Dobrze mi się wiodło, bo przede wszystkim dbałem o jakość swoich produktów [NEXT TIME]

Zobacz także
  • Ministerstwo Finansów Fiskus znalazł korupcję w swoich szeregach. Łapówka za pomoc w wyłudzeniu VAT
  • Wyciek haseł Lepiej zmieńcie hasło do poczty e-mail. Wyciekły dane logowania ponad 10 mln polskich internautów
  • Samolot linii Ryanair w Poznaniu Piekło nie zamarzło, ale Ryanair się ugiął. Piloci linii zmieniają zdanie w sprawie strajku
Komentarze (60)
To już oficjalne: marka Polski Bus zniknie w przyszłym roku. Duża zmiana na rynku
Zaloguj się
  • art_102

    Oceniono 17 razy 15

    Mam gdzieś jaka firma wozi mój tyłek, ważne żeby cena była przystępna, jazda w miarę komfortowa, a oferta szeroka.
    Nic nie stało na przeszkodzie, zeby tym przewoźnikiem była polska firma. Była sieć połączeń PKS, PKP i co? Prezesi z IQ ameby walczą o stołki i pięciozerową wypłatę, zwiazki zawodowe utrzymywanie w niezmienionym stanie trupa, to zagraniczne firmy widząc lukę na aszym rynku wchoedzą ze swoją oferta i zarabiają, a my mamy czym sie poruszać. Jak sie okazuje, ze to zagraniczne firmy na tym zarabiają, to lament, no to co za problem. Otwierajcie, dofinansujcie z budzetu kolej i autokary zamiast Rydzyka , wywalcie piśdzielcowych prezesików, dajcie dobrych menadżerów i do roboty,....
    ...ale powiem wam coś, nawet jakby taka firma ruszyła z kopyta, to i tak by padła, bo nie umiałaby nawiazać współpracy z żadnym innym przewoźnikiem, bo to "szwab", a to "żabojad" i tak by padła..., bo jak mówił Bismarck, dajcie Polakom rzadzić, to sami sie wykończą....

  • kasasino

    Oceniono 12 razy 6

    Czemu Polacy nie potrafili stworzyć nawet własnej firmy przewożącej autobusami ludzi w naszym własnym kraju??? Czy nawet na tak łopatologicznym rynku musimy oddawać pole Szkotom i Niemcom???

  • joankb

    Oceniono 3 razy 3

    Na długich trasach TRAGICZNE czasy przejazdu. Polski Sindbad przy dość skomplikowanej logistyce, przesiadkach w Słubicach, jeździ szybciej.

  • jonaszewski

    Oceniono 5 razy 3

    Klasyczne podejście speców od marketingu: hmm, ta marka jest rozpoznawalna, a jej wypromowanie sporo kosztowało. Ludzie odruchowo wpisują tę frazę w wyszukiwarkę, żeby kupić bilet. Zmieńmy ją na coś, czego nikt nie zapamięta i co obco brzmi!

    I robią to w momencie, w którym kolej odzyskuje pasażerów...

    A może chodzi o to, że Polski Bus ostatnio mocno podupadł na jakości, zmniejszył obsady i zaczął się mocno spóźniać?

  • eclipse23

    Oceniono 5 razy 3

    Niemiec czy arab byle nie polscy janusze transporu

  • elzbietttta

    Oceniono 2 razy 2

    Mam nadzieję, że autobusy będą od Flixbusa, bo tam toalety są jednak większe (no i czystsze).

  • rlnd

    Oceniono 6 razy 2

    No i słabo. Bo, jak sądzę, na przykład na trasie Warszawa - Praga wygodne autobusy Flix Busa zostaną zastąpione przemalowanymi Polskimi Busami...

  • barrels

    Oceniono 1 raz 1

    Taaa, więcej miejsca na nogi. W PB też jest coś takiego za dopłatą 5zł a miejsca tyle samo co inni.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje