Komentarze (103)
Aż 7 miliardów złotych! Tyle chce zainwestować PKP Intercity w nowe pociągi i wagony
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • titus_fox

    Oceniono 2 razy 2

    świetne plany na 2000 rok, ale mamy już 2018 za pasem

  • estr

    Oceniono 4 razy 2

    Slajdy były?

  • laborant1

    Oceniono 4 razy 2

    Japonia rok 2016 ----- pociąg rozpędza się do 603 km/h
    Polska rok 2023 ----- większość pociągów "mknie" 160 km/h......
    Czad.....

  • fruqo3

    Oceniono 16 razy 2

    A dalej do tych wspaniałych pociągów „objętych pełna rezerwacją miejsc” będą wpuszczani podróżni bez miejscówek, podróżujący siedząc na podłodze, w przejściach i uniemożliwiając przejście do WC czy Warsu reszcie pasażerów?
    To ja dziękuje, walcie się ze swoją „dobrą zmianą”...

  • artco1313

    Oceniono 1 raz 1

    prawdziwa kolej (składająca sie z kilku wagonów) dla tak dużego i słabo zaludnionego kraju jak Polska to z definicji porażka finansowa - aby miała sens musi dużo osób wsiadac i wysiadać w tych samych miejscach - czyli praktycznie powinna łączyć tylko stolice, trójmiasto, poznań, kraków, wrocław i TYLE - resztę zaorać i zostawić AUTOBUSOM, SZYNOBUSOM lub BUS-om które obsługują lepiej i efektywniej - np na trasie KRAKÓW NOWY SĄCZ autobusy jeżdzą co 15 minut - a kolej co 3 godziny !!! nawet sprawdzać bo sensu

  • Paweł Świąder

    Oceniono 1 raz 1

    Panie Andrzeju. Tak trudno sprawdzić że z 270 mln zysku 202 mln to wpłacona w listopadzie kara od Alstomu za opóźnienia w dostarczaniu Pendolino? Kto wysłał sprawę do arbitrażu? ;)

  • romanmaxx

    Oceniono 1 raz 1

    jak sie da odpowiednio wysoi standard podróży to i pasażerów przybywa, bo Pandolino jest konkurencja do jazdy samochodem osobowym....

  • jml13060

    Oceniono 1 raz 1

    Zysk 270 milionów wobec 40 mln przejazdów pasażerskich oznacza, że
    albo
    (1) każdy bilet był średnio o 6 zł i 75 gr ZA DROGI,
    albo
    (2) wynagrodzenia pracowników kolei były za małe.

    Chyba stosowanie zasad wolnego rynku (zysk jako główny parametr) do przewozów kolejowych jest błędem. Kolej pełni funkcje społeczne. Niedawno kupione pociągi pendolino już obniżyły standard. Szyby wagonów już na stacji początkowej są brudne, jakby nigdy nie były myte.

  • niezrzeszony1

    Oceniono 1 raz 1

    A kiedy to kolej wyjdzie z epoki pozaborowej i z Krakowa do Lublina nie będzie się jechało przez Warszawę i takie tam?

  • Be Mo

    Oceniono 1 raz 1

    To zostanie już tylko Katowice-Kraków : 60 km , 2 godziny , co 4 godziny....

  • tedek1

    Oceniono 1 raz 1

    Powodzenia - akurat w predkosci 200km/h nie za bardzo moge uwierzyc jak 90% tras w Polsce to trasy po byłych zaborach, gdzie nie ma tzw. magistrali kolejowych tylko 2 tory z ruchem lokalnym i towarowym.
    Przykladem polskiego dziadostwa jest np. remont torowiska pomiedzy Bydgoszcza a Toruniem, gdzie marszalek woj. korzystajac ze srodkow unijnych wyremontowal torowisko na predkosc nominalna 120 km/h (czyli faktycznie przywrócenie standardu z modernizacji tego torowiska sprzed 30-40 lat) zamiast na minimum 220 km/h.

  • marimir

    Oceniono 1 raz 1

    A czy to oznacza, że będziecie w końcu grzać w wagonach? I na 8 godzinnej trasie jadąc w pierwszej klasie nie będą wszyscy musieli jechać w płaszczach, szalikach i czapkach. Jeżdżę ta trasa bardzo często i zarówno w pierwszej jak i drugiej klasie jest po prostu zimno!!!

  • adamspzoo1

    Oceniono 1 raz 1

    Odkryli ze klient chetniej skorzysta z nowego pociagu,taksowki,tramwaju itd....zadziwiajace....niestety w Polsce ciagle czasy przejazdow pociagami sa bardzo dlugie.

  • paastafarai

    Oceniono 1 raz 1

    a w przewoach regionalnych brud, smród, hałas i trzęsie
    Jechałem w tym roku. Wagon pamiętał czasy komuny i to nie późnej... książki się czytac nie dało bo tak trzęsło, rozmowa była nie możliwa trzeba było krzyczeć do konduktora. Myślałem że to tylko jeden taki wagon może.... we wszystkich podobnie. Brud na oknach i podrapane. Masakra jakaś. 2h horroru ...i te światłą jażeniowe piszczące iiiiiiiii
    Jazda tym czymś była jak tortura!

  • techno-logik

    Oceniono 1 raz 1

    Najbardziej zarabia kolej na trasie z Poznania do Warszawy. Czas przejazdu wydłużył się o około 1 h, a cena pozostałą niewzruszona - 2 kl EIC - około 140 zł. Płaci się za "komfort" - czas przejazdu TLK zbliżony, a nawet czasami o 5 min. krótszy a cena w granicach 60 zł. Ale TLK na naradę nie zajedziesz. W godzinach "urzędowych" tylko EIC. Złodziejstwo w białych rękawiczkach. I żaden Urząd się tym nie zainteresował.

  • krunghtep01

    Oceniono 1 raz 1

    W ciagu 10-ciu lat Chinczycy wybudowali ok. 20 TYSIECY km kolei o szybkosci pow. 250 km/godz.

  • am2007

    Oceniono 1 raz 1

    Przede wszystkim niech kupią wagony sypialne. Np. Gdynia- Krynica, 12 godzin całą noc, w ofercie PKP- tylko na siedząco.

  • Oceniono 3 razy 1

    Ta cholerna Unia znów nam da kasę na infrastrukturę! Masakra jakaś. Jesteśmy w końcu katolickim krajem, to przyjmiemy tę kasę z pokorą!

  • pawlaka12

    Oceniono 3 razy 1

    Koleje w Polsce, ostatnio sprawdziłem: 200 km, cena biletu 100 zł.

  • arey

    Oceniono 1 raz 1

    Jestem za ale.... W ciągu miesiąca przejechałem wiele razy PKP. Żaden pociąg nie wyjechał i nie przyjechał o czasie. A już szczytem było jak w miejscu startu wyjechał 60 minut później (w sumie miał 90 m spóźnienia). Czyli panie prezesie to są bajki na Boże Narodzenie. Ale ładne.

  • niekandydujacy_niepolityk

    Oceniono 5 razy 1

    Taryfę dynamiczną by wprowadzili i te przerwy "technologiczne" w nocy wreszcie zdjęli, bo pendolina nadal wożą powietrze. A może jakaś taryfa "last minute" gdy skład pusty?
    Jak na razie "jakimiś działaniami" spowodowano, że Ryanair przeniósł trasy z Chopina do Gdańska i Wrocławia na Gdańsk-Wrocław. No tak...z Wawki do Gdańska i Wrocka 3 x dziennie po 600 osób latało zamiast korzystać grzecznie z oferty "spółeczki"...

  • pi_sz

    0

    Warszawa - Poznań w 4 godziny IC. W tej cenie to jakiś żart

  • red.beast

    0

    jest zysk to niech posplacaja zaleglosci wobez ZUS itp

  • Barbara Mulik

    0

    Czy komfortem dla pasażerów jest kilkukrotne przesiadanie się żeby dojechać z Olsztyna do Kędzierzyna? Kiedyś można było dojechać jednym pociągiem dzisiaj co najmniej 2 przesiadki. Dla osób starszych czy niepełnosprawnych tułanie się po peronach bez wind jest przeszkodą nie do pokonania!! No i koszty! Kiedyś płaciłam tlk ok 60 zł dzisiaj nie mam połączenia bez pendolino lub Ice a przejazd to co najmniej 150 zł. I jeszcze brak opcji zakupu jednego biletu z przesiadkami przez Internet!!! Tylko w kasie a w mojej miejscowości nie ma dworca i kasy. Muszę kupić 3 osobne bilety co jeszcze podraża przejazd. Dziękuję PKP za takie udogodnienia i komfort wałęsania się po dworcach z bagażami. Ale mogę wygodnie powsiedzieć w pendolino 1,5 godziny za 120 zł. Super atrakcje!!!

  • antoni1967

    0

    Najpierw niech zwalczą pluskwy w wagonie i zadbają o papier toaletowy w WC.
    Kolejne wizje fantastyki dojnej zmiany.
    Jak tak jest super to dlaczego czekać na lata 2023-2030, teraz należałoby wymienić wagony pamiętające jeszcze czas późnego gierka.

  • xyz_xyz1

    0

    Aktualnie to narazie czas jazdy z punku A do B pociągiem zbliżył się lub jest podobny jak samochodem (przy założeniu iż jedzie się autostradą). Koszt przejazdu cały czas samochodem wychodzi taniej lub w podobnej cenie. Co z tego iż mamy szybkie pociągi skoro z uwagi na przebieg szlaków kolejowych nie da się na nich rozwinąć założonych nawet w rozkładzie jazdy prędkości. Bo awaria, bo pociąg towarowy, bo średnie warunki pogodowe. Zresztą problem w tym iż trudno w Polsce mówić o kolei średniej prędkości skoro jedyną trasa przystosowaną w 100% do prędkości w okolicach 200 km/h (która to w dzisiejszych czasach nie jest uważana za jakiś wyczyn bo w latach 30 w Polsce były pociągi co rozwijały 130 km/h a na świecie na trakcji parowej uzyskiwano prędkości dochodzące do 160 km/h a potrafiono przekroczyć 200 km/h - wystarczy poszukać w necie). Dodatkowo nie robi się u nas nic aby promować transport kolejowy miast drogowego. Ceny wysokie. A i wiele miejsc po prostu się dojechać pociągiem nie da - nawet na niektóre lotniska - czego nawet nasi sąsiedzi (np. Czesi) nie są w stanie zrozumieć bo u nich to standard.

  • lech2011

    0

    A skąd te 7 mld ?
    Zarobili ?

  • ad2009

    Oceniono 4 razy 0

    Skok inwestycyjny:
    maja zamiar rozebrac jedno pendolino w ramach "kanibalizmu" aby inne jeździly...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX