Ministerstwo chwali się budową kolejnego odcinka A2, ale do rozpoczęcia przetargu jeszcze daleko

Autostrada A2

Autostrada A2 (Fot. Agata Grzybowska / Agencja Gazeta)

Resort infrastruktury chwali się podpisaniem umowy na koncepcję odcinka autostrady tak, jakby na plac budowy już miały wjechać koparki. Na to trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.

Ministerstwo Infrastruktury przekazało dziś, że powstanie kolejny odcinek autostrady A2 łączący Mińsk Mazowiecki z Siedlcami. To bardzo dobra wiadomość dla użytkowników dróg i bardzo cieszy fakt, że sieć autostrad się rozrasta.

-  Opracowanie koncepcji pozwoli na przygotowanie dokumentacji niezbędnej do ogłoszenia postępowania przetargowego na odcinek pomiędzy Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami. Inwestycja ta uzyskała finansowanie i możliwość realizacji dzięki ubiegłorocznej decyzji rządu ws. nowelizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 i zwiększeniu jego limitu ze 107 do 135 mld złotych – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Koncepcję programową odcinka pomiędzy Mińskiem Mazowieckim, a Siedlcami wykonać ma firma Multiconsult Polska Sp. z o.o., a wartość umowy to 6,5 miliona złotych. W ciągu 14 miesięcy Multiconsult ma przeprowadzić szczegółowe badania geologiczne i opracować dokumentację. Dzięki temu przetarg na budowę drogi ma być możliwy w 2019 roku, a rozpoczęcie prac w 2020. Zakończenie budowy miałoby nastąpić w 2023 roku.

Z brakujących odcinków A2 w budowie (lub tuż przed budową) są Południowa Obwodnica Warszawy przecinająca Ursynów i odcinek łączący Warszawę z Mińskiem Mazowieckim. Ich ukończenie planowane jest na 2020 rok. Mieszkańcy Białej Podlaskiej na autostradę poczekają co najmniej do 2025 roku. 

+++

Zbigniew Grycan: Dobrze mi się wiodło, bo przede wszystkim dbałem o jakość swoich produktów [NEXT TIME]

Zobacz także
Komentarze (34)
Ministerstwo chwali się budową kolejnego odcinka A2, ale do rozpoczęcia przetargu jeszcze daleko
Zaloguj się
  • Oceniono 11 razy 7

    Znowuż te mityczne 135 mld zł. Jak na razie - zawarte w latach 2014-17 umowy to mniej więcej połowa tej kwoty. A w tych 135 mld zł są też odcinki, które na dzień dzisiejszy nie mają decyzji środowiskowych i ukończenie tych odcinków w roku 2025 jest założeniem mocno optymistycznym (to m. in. S3 Troszyn-Świnoujście, większość Wsch. Obw. Warszawy, większość S19 w woj. podlaskim i mazowieckim, czy s74 Mniów-Kielce). A do tego druga sprawa - będzie bardzo ciężko pozyskać dofinansowanie unijne nawet na poziomie połowy obecnego w nowej perspektywie budżetowej UE (o ile w ogóle).
    Dobrze jednak, ze po dwóch latach zastoju ruszyło się z dokumentacją na różne odcinki dróg, a sam projekt budowy A2 bardzo się przyda na "chude" dla budownictwa drogowego lata od połowy 2021 do 2023.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane