Ministerstwo chwali się budową kolejnego odcinka A2, ale do rozpoczęcia przetargu jeszcze daleko

Autostrada A2

Autostrada A2 (Fot. Agata Grzybowska / Agencja Gazeta)

Resort infrastruktury chwali się podpisaniem umowy na koncepcję odcinka autostrady tak, jakby na plac budowy już miały wjechać koparki. Na to trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.

Ministerstwo Infrastruktury przekazało dziś, że powstanie kolejny odcinek autostrady A2 łączący Mińsk Mazowiecki z Siedlcami. To bardzo dobra wiadomość dla użytkowników dróg i bardzo cieszy fakt, że sieć autostrad się rozrasta.

-  Opracowanie koncepcji pozwoli na przygotowanie dokumentacji niezbędnej do ogłoszenia postępowania przetargowego na odcinek pomiędzy Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami. Inwestycja ta uzyskała finansowanie i możliwość realizacji dzięki ubiegłorocznej decyzji rządu ws. nowelizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 i zwiększeniu jego limitu ze 107 do 135 mld złotych – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Koncepcję programową odcinka pomiędzy Mińskiem Mazowieckim, a Siedlcami wykonać ma firma Multiconsult Polska Sp. z o.o., a wartość umowy to 6,5 miliona złotych. W ciągu 14 miesięcy Multiconsult ma przeprowadzić szczegółowe badania geologiczne i opracować dokumentację. Dzięki temu przetarg na budowę drogi ma być możliwy w 2019 roku, a rozpoczęcie prac w 2020. Zakończenie budowy miałoby nastąpić w 2023 roku.

Z brakujących odcinków A2 w budowie (lub tuż przed budową) są Południowa Obwodnica Warszawy przecinająca Ursynów i odcinek łączący Warszawę z Mińskiem Mazowieckim. Ich ukończenie planowane jest na 2020 rok. Mieszkańcy Białej Podlaskiej na autostradę poczekają co najmniej do 2025 roku. 

+++

Zbigniew Grycan: Dobrze mi się wiodło, bo przede wszystkim dbałem o jakość swoich produktów [NEXT TIME]

Zobacz także
  • Premier Mateusz Morawiecki podczas prezentacji Programu dla Śląska Jest nowa ulga w podatkach. Państwo zachęca do współpracy ze służbami
  • Dolary i euro w banknotach i złotówki Do Polski płynie nowa fala kapitału spekulacyjnego. Frank i dolar najtańsze od 2014
  • Autostrada A2 Operator A2 podniósł opłaty za przejazd. Jest reakcja ze strony rządu. "Podwyżka niezasadna"
Komentarze (34)
Ministerstwo chwali się budową kolejnego odcinka A2, ale do rozpoczęcia przetargu jeszcze daleko
Zaloguj się
  • albwu

    Oceniono 19 razy 17

    A przecież Minister zapowiedział, ze nie będzie budowy dróg wschód-zachód gdyż służą tylko Niemcom i Rosjanom.

  • ochujek

    Oceniono 8 razy 8

    Nawet nie zbliżą się do poprzedników z tempem budowania. Chyba że kościołów z plebaniami.

  • susceptant

    Oceniono 11 razy 7

    Znowuż te mityczne 135 mld zł. Jak na razie - zawarte w latach 2014-17 umowy to mniej więcej połowa tej kwoty. A w tych 135 mld zł są też odcinki, które na dzień dzisiejszy nie mają decyzji środowiskowych i ukończenie tych odcinków w roku 2025 jest założeniem mocno optymistycznym (to m. in. S3 Troszyn-Świnoujście, większość Wsch. Obw. Warszawy, większość S19 w woj. podlaskim i mazowieckim, czy s74 Mniów-Kielce). A do tego druga sprawa - będzie bardzo ciężko pozyskać dofinansowanie unijne nawet na poziomie połowy obecnego w nowej perspektywie budżetowej UE (o ile w ogóle).
    Dobrze jednak, ze po dwóch latach zastoju ruszyło się z dokumentacją na różne odcinki dróg, a sam projekt budowy A2 bardzo się przyda na "chude" dla budownictwa drogowego lata od połowy 2021 do 2023.

  • rg142

    Oceniono 4 razy 4

    pissowska propaganda dyskontuje dzisiaj cudze sukcesy
    gdy ten odcinek A-2 powstanie, piss będzie nieliczącą się partią kanapową

  • johang28

    Oceniono 4 razy 2

    Rządy przed pisuarami nie chwaliły się ,tylko budowali autostrady i drogi.Za 100 lat nie wybudują tyle dróg,co ich poprzednicy w 8 lat.

  • laik1234

    Oceniono 1 raz 1

    mają fantazje ale kto im zabroni.

  • aagaj

    Oceniono 3 razy 1

    Od Kałuszyna wystarczy S2 z możliwością za 100 lat na rozbudowę na A2 !

  • khi

    Oceniono 1 raz 1

    O ile - przy dzisiejszym stanie infrastruktury w Polsce i kolejności potrzeb w tej dziedzinie - dociągnięcie autostrady do 75-tysięcznych Siedlec da się jeszcze od biedy uzasadnić (także węzłową pozycją stolicy Podlasia i połączeniami drogowymi przez Sokołów-Zambrów do Łomży i Łuków-Radzyń do Lublina), to przedłużanie jej do 50-tysięcznej Białej Podlaskiej, bez praktycznie żadnej kontynuacji ruchu o dużym natężeniu przez granicę Białorusi, będzie zwykłym wyrzucaniem pieniędzy w celu zaspokojenia ambicji suwerena. Na odcinku Siedlce-Międzyrzec Podl.-Biała Podlaska wystarczy w zupełności jednopasmowa ekspresówka z pasem środkowym do wyprzedzania w jedną bądź drugą stronę lub nawet droga główna przyspieszona.

  • mercx

    Oceniono 1 raz 1

    ja mam taką koncepcję...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje