Polska sieć marketów rośnie w siłę. Dino ma już ponad 770 sklepów i staje do walki z największymi

Dino ma za sobą rok całkiem szybkiego rozwoju. Sieć otworzyła w 2017 prawie 150 nowych sklepów. Pomaga dobra koniunktura w gospodarce, rosnące wydatki konsumentów oraz to, co nam zwykle znacznie mniej się podoba, czyli powrót inflacji.

Dino otworzył w ubiegłym roku dokładnie 147 placówek, rekordowo dużo i o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Ma ich teraz 775. Do lidera rynku sporo jeszcze brakuje - Biedronka ma ponad 2750 sklepów, ale Lidla Dino zostawił już zapewne w tyle - niemiecka sieć ma ponad 600 sklepów (nie podaje dokładnych danych na ten temat). Najpóźniej za trzy lata Dino chce mieć 1200 placówek.

Czytaj też: Właściciel Pepco wprowadza do Polski kolejną sieć tanich sklepów. Otwarcie już wkrótce

 - Rośniemy szybciej niż rynek. Dodatkowo sprzyja nam otoczenie makroekonomiczne, dobra koniunktura. Rosną dochody Polaków i wydatki konsumpcyjne, a nasz model supermarketów wychodzi naprzeciw trendom konsumenckim. W 2018 roku spodziewamy się kontynuacji pozytywnych trendów - mówi cytowany w komunikacie Szymon Piduch, prezes Dino Polska.

Markety sieci Dino to sklepy o średniej powierzchni (około 400 m2 powierzchni sali sprzedaży), zlokalizowane głównie w mniejszych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast. Większość sklepów Dino posiada na własność i chce kontynuować tę strategię.

Spółka debiutowała na warszawskiej giełdzie w kwietniu ubiegłego roku i spodobała się inwestorom. Jej akcje zyskały najmocniej ze wszystkich należących do WIG20 i mWIG40 (czyli 60 największych spółek z GPW) - od oferty publicznej ich cena wzrosła o 135 procent.

Po trzech kwartałach 2017 roku grupa Dino miała 3,2 mld zł przychodów (o prawie 1/3 więcej niż rok wcześniej) oraz 140 mln zł zysku netto (wzrost o blisko jedną czwartą).

Zobacz także: PKN Orlen idzie w buty, telewizory, mięso i skorupiaki. W tle zakaz handlu w niedzielę

Więcej o:
Komentarze (78)
Polska sieć marketów rośnie w siłę. Dino ma już ponad 770 sklepów i staje do walki z największymi
Zaloguj się
  • iwokrus

    Oceniono 32 razy 16

    Polska sieć , a płace dla pracowników na poziomie 2100 brutto. Czyli inwestujemy w rozwój marki na plecach zatrudnionych tam pracowników.

  • cojamamwymyslic2

    Oceniono 18 razy 10

    Nie kojarze ich sklepów, a na pewni nigdy w żadnym nie byłem. Pewnie budują je tam, gdzie nie ma innych sklepów, a przecież sklepy już są wszędzie, tak więc suchar.

  • offoffmedia

    Oceniono 10 razy 8

    asortyment Dino bardzo nędzny. mam pod domem. jeżdżę do znacznie lepszego liedla

  • hrac

    Oceniono 11 razy 7

    W czym tego Lidla przegonili ? Wzrostem ? Wzrost t o malutko ...
    Lidl pensje 4000, Dino 2000 z haczykiem, etc., etc.

  • brunon_k

    Oceniono 13 razy 7

    Polska sieć i przykład typowego polskiego płacenia swoim pracownikom wyżyłowanych wynagrodzeń.
    Czy sieć Dino w dalszym ciągu daje swoim pracownikiem na się Święta BN dodatek w wysokości 50 zł? Mają gest, że ho ho.

  • Jacek Dąb

    Oceniono 13 razy 7

    Dino w Sędziszowie pow.. Jędrzejów lubi wciskać ludziom przeterminowane towary!Zwracajcie uwagę na terminu przydatności do spożycia.W grudniu kupiłam musztardę ważną do 15 listopada 2017r,tak bywa z chrzanem,mlekiem...nie pierwszy raz w tym sklepie.

  • Oceniono 6 razy 6

    dino niech pomyśli co to jest czas pracy i zacznie doceniać swoich pracowników,,,
    niepełnosprani maja inne prawa niż zwykli pracownicy, ale o tym tez nie pamiętają...

  • agzum

    Oceniono 7 razy 5

    "Dino miała 3,2 mld zł przychodów ... oraz 140 mln zł zysku netto"

    porównajcie to z przychodami Lidla (i innych) i ile wykazuje zysków (jakie płacą podatki w Polsce)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX