Wreszcie będzie konkurencja dla pociągów PKP Intercity. Na polskie tory wyjedzie Leo Express

Przewoźnik znany w Polsce z połączeń autobusowych, już niedługo zacznie też jeździć u nas pociągami. Monopol PKP powoli odchodzi w do przeszłości, bo na polskie tory apetyt ma więcej firm z zagranicy. Na konkurencji skorzystają pasażerowie.

Pierwsze połączenie czeskiego Leo Express (a dokładnie czesko-polsko-słowackiego) na trasie KrakówKatowice – Praga ma ruszyć w marcu – podał „Dziennik Gazeta Prawna”. To będzie pierwsze dalekobieżne połączenie w Polsce realizowane przez prywatnego przewoźnika.

Zgodę na dostęp do polskich torów dostał od Urzędu Transportu Kolejowego jeszcze w październiku, ale musiał dopilnować jeszcze formalności. Teraz dopina ostatnie kwestie, w tym te dotyczące rozkładu jazdy.

Według pierwotnych informacji, pociąg miałby odjeżdżać z Krakowa o 4:44 rano by do Pragi dojechać o 11:39. Powrotny odjeżdżałby o 16:10, do Krakowa miałby dojechać o 23:10. Według „DGP” ceny biletów mają zaczynać się od 19 złotych.

Czytaj też: Wi-Fi w pendolino "bliskie montażu". Ale wciąż nie wiadomo, kiedy dokładnie PKP je zainstaluje

Leo Express od kilku lat starał się o takie pozwolenie, ale cały czas było ono blokowane, ze względów formalnych albo technicznych. Teraz udało się porozumieć z polskim urzędem. Kluczowe dla UTK jest to, by po wejściu prywatnego przewoźnika nie spadła rentowność połączeń realizowanych przez państwowe PKP Intercity, które są dofinansowywane przez państwo. Ma to być związane z wymogami nie tylko polskich, ale i unijnych przepisów.

Chrapkę na wejście w dalekobieżne połączenia w Polsce mają też inni przewoźnicy. Według gazety, stara się o to też Arriva RP (należy do Deutsche Bahn) oraz czeski RegioJet.  

Leo Express w Polsce wykonuje już połączenia autobusowe. W grudniu informował o uruchomieniu nowej usługi – dowozu drzwi do drzwi. Pasażerów na dworzec lub z dworca pod wskazany adres dowożą minibusy. Taka usługa ma być też zapewniona w ramach czekającej na uruchomienie trasy kolejowej.

Czytaj więcej na ten temat: LEO Express wprowadza nową usługę. Dowiezie jak taksówka - pod same drzwi. Na razie w jednym mieście

+++

Zbigniew Grycan: Dobrze mi się wiodło, bo przede wszystkim dbałem o jakość swoich produktów [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (46)
Wreszcie będzie konkurencja dla pociągów PKP Intercity. Na polskie tory wyjedzie Leo Express
Zaloguj się
  • dawno.urodzony

    Oceniono 21 razy 21

    dawne PKP zrobi wszystko, żeby ten przewoźnik miał bardzo duże problemy w realizacji przewozów...

  • qawsedrftg

    Oceniono 14 razy 14

    To nie jest żadna konkurencja. Dopóki jest monopol z dofinansowaniem państwowym, bez żadnego konkursu, bez żadnej motywacji by obniżać ceny biletów, nic z tego nie będzie. A jeszcze za naszą kasę to żałosne InterCity może uruchomić jakieś puste pociągi "służby publicznej" i wtedy "konkurencja" dostanie absurdalne godziny kursów...

  • wieczniekontuzjowany

    Oceniono 13 razy 13

    "Kluczowe dla UTK jest to, by po wejściu prywatnego przewoźnika nie spadła rentowność połączeń realizowanych przez państwowe PKP Intercity, które są dofinansowywane przez państwo."

  • jerzytop

    Oceniono 7 razy 3

    I czas najwyższy . w 2017 r korzystałem z przewozów InterCity parę razy ,rodzina również . Ani razu pociąg nie było punktualnie na stacji docelowej w tym sławetne Pendolino . Opóznienie prawie 40 min Pociąg z Kołobrzegu wyjechał brudny jak św ziemia .

  • drakaina

    Oceniono 2 razy 2

    Mogliby zrobić szybką linię Kraków-Wiedeń?

  • flat_hu

    Oceniono 6 razy 2

    A czy tez będą zmieniać rozkłady tuż przed świętami? To już taka świecka, polska tradycja, że nie wiadomo jak na święta gdziekolwiek dojechać :).

  • Kolej Nakolej

    Oceniono 6 razy 2

    Konkurencja na torach w przewozach aglomeracyjnych i regionalnych jest od wielu lat i według ostatniego zestawienia właśnie w tej grupie przewozów są największe przyrosty pasażerów, czyli konkurencja do czegoś dobrego jednak prowadzi. Miejmy nadzieję, że i tym razem coś dobrego dla pasażera wyniknie. a ja prywatnie mam prośbę do Leo Express- niech w przyszłym roku po sylwestrze zrobią cztery kursy nocne z Zakopca do Krakowa - zyskowność murowana.

  • ds215

    Oceniono 1 raz 1

    Jaka tam konkurencja. Za nasze pieniadze PKP jest ostro dotowane. pOCIAG DOPUSZCZONO BO NIE STANOWIL KONKURENCJI DLA pkp !!!

  • espenkruger

    Oceniono 1 raz 1

    Żyje się po to aby dopłacać. Do kolei energii węgla exportu itp. Tylko po co i skąd brać kasę bo nie ma chętnych aby dopłacać.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX