Umowa na kolejny odcinek S7 w lutym. Połączenie Gdańska, Warszawy i Krakowa coraz bliżej

Redakcja
Kolejne dobre wiadomości dla kierowców - tym razem z południa Polski. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała dziś umowę, na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S7 węzeł Szczepanowice - węzeł Widoma. Zapowiedziano też podpisanie kolejnych umów.

Liczący 14 km odcinek trasy S7 Szczepanowice-Widoma ma być oddane do użytku w roku 2021. Dzięki temu powstanie także obejście Słomnik, co przyniesie dużą ulgę mieszkańcom tej miejscowości - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas konferencji prasowej w Słomnikach. Budową zajmie się firma Mota Engil Central Europe SA, która zrobi to za 508,1 mln zł.

S7 Szczepanowice – Widoma stanowić będzie obwodnicę dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Odcinek powstanie w ramach 55,6-kilometrowej trasy od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa.

S7 to jedna z najważniejszych dróg w Polsce, która docelowo ma połączyć Gdańsk, Warszawę i Kraków. S7 na południe od Warszawy składa się wielu odcinków gotowych do użytku, ale jest poprzecinana fragmentami wciąż w budowie i tymi, które dopiero czekają na realizację.

Pod koniec grudnia poinformowano o podpisaniu umów na budowę dwóch odcinkó: Napierki – Mława i Mława – Strzegowo.

Postępy w budowie S7Postępy w budowie S7 Fot. za Wikipedia

Trasa S7 z Gdańska do Warszawy jest już w sporej części ukończona (niedawno, bo 6 grudnia oddano do użytku fragment Rychnowo – Olsztynek). Poza 70-kilometrowym odcinkiem na Mazowszu, na który dopiero podpisywane są umowy, prace budowlane trwają jeszcze na odcinku Ostróda Północ - Ostróda Południe. Ta trasa ma być otwarta jeszcze w grudniu, ale może jeszcze się opóźnić, bo w październiku generalny wykonawca, firma Budimex, wypowiedział umowę podwykonawcy, firmie Vistal Gdynia (która ma problemy finansowe i jest w postępowaniu sanacyjnym). Budowany jest także odcinek Koszwały – Elbląg ( ma być gotowy jesienią przyszłego roku).

Do przebudowy całej trasy S7 z Warszawy nad morze zostaje jeszcze jak na razie w zasadzie zupełnie nie ruszony fragment najbliżej stolicy, do Czosnowa przez Łomianki. Jak podaje GDDKiA, część z tego fragmentu jest w przygotowaniu, a na części obecnie prowadzone są prace projektowe w stadium STEŚ (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe), uwzględniające warianty przebiegu trasy. Ten fragment jest już teraz dwujezdniowy.

Praktycznie w budowie jest również Północna Obwodnica Krakowa. Pod koniec 2017 r. został bowiem ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy robót. Poprzez węzeł Kraków Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, będącą Północną Obwodnicą Krakowa -  wyjaśnił minister infrastruktury i budownictwa A. Adamczyk.

W ramach budowy S7 powstaje odcinek ekspresowej Zakopianki pomiędzy Lubniem a Rabką-Zdrojem, który jest najtrudniejszym do zrealizowania fragmentem tej trasy. Odcinek ten pozwoli na znaczące skrócenie podroży na południe kraju, zarówno w kierunku Zakopanego, jak i do przejścia granicznego w Chyżnem. W ramach inwestycji powstaje tunel pod Luboniem Małym o długości 2 km, 10 wiaduktów, 3 estakady oraz most na rzece Lubieńce. Zakres prac obejmie budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 17,5 km, budowę dwóch węzłów dwupoziomowych (Skomielna Biała i Zabornia) i dróg lokalnych

Przebudowany zostanie także kolejny odcinek Zakopianki. W listopadzie 2017 r. został ogłoszony przetarg na projekt i budowę dwujezdniowej drogi o długości 16,1 km od Rabki do Nowego Targu. Podpisanie umowy z wykonawcą jest planowane II kw. 2018 r., a zakończenie prac z końcem 2022 r. Inwestycja będzie finansowana z budżetu państwa, szacunkowy koszt jej realizacji to ok. 1 mld zł.

Więcej o:
Komentarze (35)
Umowa na kolejny odcinek S7 w lutym. Połączenie Gdańska, Warszawy i Krakowa coraz bliżej
Zaloguj się
  • krzysztof_ptk

    Oceniono 27 razy 15

    Dodawajcie zawsze ile dopłaca EU. Ten projekt nie ma nic wspólnego z tak zwaną dobrą zmianą.

  • tcas

    Oceniono 17 razy 13

    To są wszystko o czym piszecie zostało przygotowane pod względem formalnym i finansowym przez "Polskę w ruinie". Teraz "konia kują, a żaba nogę podstawia".

  • jack_flash

    Oceniono 15 razy 9

    Zapomnieli dodac odcinka do Morskiego Oka, by Narod+ nog nie nadwyrezal za bardzo.

  • susceptant

    Oceniono 8 razy 8

    Aktualizujcie w redakcji fragmenty wklejane z innych, poprzednich artykułów. Bo wychodzi koszmarek:
    - S7 koło Ostródy ma zostać otwarta w grudniu. 22.12 otwarto ją na zasadach tymczasowej organizacji ruchu, z jednym, ok. kilometrowym zwężeniem - tam gdzie trzeba kończyć obiekt po Vistalu. Prace mają zostać ukończone na wiosnę.
    - S7 Płońsk-Czosnów - w październiku ogłoszono przetarg na opracowanie koncepcji programowej, w tej chwili jest po otwarciu ofert. Umowy na wiosnę, zatem około połowy 2019 będzie możliwe ogłoszenie przetargu na projekt i budowę (wówczas budowa: 2021-23).
    - S7 Czosnów-Warszawa - prace nad STEŚ się zakończyły, złożono wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Termin wydania został przesunięty z końca 2017 na wiosnę 2018, co na tyle zirytowało mieszkańców Łomianek, że w ubiegły piątek wyszli protestować.
    - W tytule na stronie głównej chwalicie się, ze wiecie kiedy będzie ukończona cała S7 z Warszawy do Krakowa. W tekście ani słowa o tym, bo tez być nie może, dopóki nie rozwiąże się sprawa na odcinku Moczydło-Szczepanowice.

  • Antoni Wielgus

    Oceniono 5 razy 5

    Gdańsk , Warszawa , Kraków [Węzeł Rybitwy] i koniec jazdy S7 .Co prawda można dalej jechać "4" do węzła Zakopiańska ale ta już jest zbyt obciążona żeby przyjąć pojazdy z S7 Jedyne rozwiązanie to zbudowanie nowego odcinka drogi S7 Rybitwy Myślenice około 35km .cena??

  • ks.krupinski

    Oceniono 3 razy 3

    "Praktycznie w budowie" jest Północna Obwodnica Krakowa? Dopiero co ruszył przetarg, i to nie na budowę, tylko na zaprojektuj+zbuduj. Do tego Adamczyk, który obawia się dymisji, spieszył się tak bardzo, że ogłosił ten przetarg przed odbiorami koncepcji programowej, więc nie będzie on mógł być zbyt szybko rozstrzygnięty (nikt nie złoży ofert, bo na razie nie ma pełnych informacji, co ma być zbudowane). Bardzo optymistycznie za rok zostanie podpisana umowa, a prace budowlane ruszą może latem 2020 r. i potrwają 3 lata.

  • johny5678

    Oceniono 4 razy 2

    A co z odcinkiem Kraków -Myślenice ??
    Coś tam jest planowane poza fotoradarami ? Tam co chwilę są wypadki. O korkach nie wspominając.
    To jest może ważniejszy odcinek niż koło Nowego Targu, bo ruchliwy cały rok, nie tylko w sezonie.

  • piotrossy

    Oceniono 2 razy 2

    Czyli jak powstanie S7, A2 i S8 w całości na obwodnicy Warszawy będzie kumulować się:
    -codzienny ruch aut dojeżdżających do pracy w Warszawie lub jeżdżących z odległych dzielnic (np. Białołęka)
    -tranzyt Europa Zachodnia -> kraje bałtyckie, Białoruś, Rosja
    -tranzyt Europa Południowa -> porty
    -cały ruch z Dolnego, Górnego Śląska i Małopolski do Trójmiasta i Polski płn-wschodniej, bo będzie to tańsza droga niż A1

    Gdy A1 powstanie w całości będzie płatne i na pewno nie tanie, więc większość kierowców wybierze S7/S8.

  • ajg62

    Oceniono 6 razy 2

    Czyli nie będzie wyjazdu z Krakowa ale będzie obwodnica Słomnik - tez dobrze- bo jak już kierowcy przebija się przez Krakow po godzinie lub dwóch to wtedy rusza z kopyta na obwodnicy Słomnik.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX