Ważna zmiana na Facebooku. Serwis będzie bardziej rodzinny i osobisty

Robert Kędzierski
Mark Zuckerberg ogłosił wczoraj wielki plan zmian na Facebooku. W niedalekiej przyszłości to, co widzi użytkownik portalu ma mieć znacząco inny charakter niż to, co widzi dziś.

Mark Zuckerberg znów zmienił nieco podejście do tego, w jaki sposób powinny być generowane powiadomienia, które użytkownik widzi po zalogowaniu się do serwisu. Założyciel portalu w opublikowanym w czwartek wpisie zapowiedział istotne zmiany w tym zakresie.

Czytaj też: Czy Facebook uzależnia? Badania dają odpowiedź. 

Mówiąc w skrócie: więcej treści pochodzić będzie od bliskich i rodziny. Mniej od serwisów, firm, fanpageów itp. 

Głównym celem zmiany jest uczynienie serwisu miejscem bardziej rodzinnym i osobistym. W pewnym sensie Facebook wraca do swoich korzeni - ma służyć przede wszystkim do kontaktu pomiędzy ludźmi. Treści, które publikują ważne dla użytkownika osoby mają być ważniejsze niż treści komercyjne, biznesowe. 

Naukowcy podkreślają, że wzmocnienie relacji poprawia nasze samopoczucie i daje szczęście.

- stwierdza Zuckerberg na swoim profilu. Dodaje też, że w ostatnich latach równowaga pomiędzy treściami pochodzącymi od bliskich, a pochodzącymi z innych źródeł została zaburzona. Przeszkodziło to głównemu celowi serwisu: pomoc w utrzymaniu kontaktu z bliskimi i znajomymi. 

Mniej aktywności da więcej wartości

Zuckerberg zapowiada też, że zmiany, które wprowadzi zmienią statystyki na gorsze - ilość czasu poświęcanego serwisowi spadnie. Właściciel Facebooka ma jednak nadzieję, że użytkownicy będą mniej pasywni - czas spędzony w serwisie będzie więc "cenniejszy". 

Zmiana przewiduje też zmniejszenie ilości plików wideo wyświetlanych przez serwis. 

Mark Zuckergerg jeszcze w zeszłym roku przekonywał nas, że Facebook będzie świetnym źródłem wiadomości. Przygotował nawet szereg narzędzi dla portali internetowych, które umożliwiały publikowanie treści bezpośrednio na Facebooku - bez konieczności przechodzenia na właściwą stronę serwisu. Zmiana tej polityki wydaje się dość symptomatyczna. Zuckerbergowi znów zależy na prawdziwych ludzkich interakcjach. 

Facebook ma obecnie 2,07 mld użytkowników, 1,66 mld korzysta ze smartfonów, 1,33 mld z urządzeń stacjonarnych. Użytkownik serwisu spędza w nim średnio 135 minut. Rok temu było to 126 minut, w 2015 r. 109.

Więcej o:
Komentarze (14)
Ważna zmiana na Facebooku. Serwis będzie bardziej rodzinny i osobisty
Zaloguj się
  • natassja

    Oceniono 3 razy 3

    Nie prowadzę, życia rodzinnego i towarzyskiego na fb, jestem tam anonimowo wyłącznie by korzystać z grup hobbystycznych. Mam nadzieję, że powiadomienia z tychże nie będą ograniczone w żaden sposób.

  • grundol1

    Oceniono 3 razy 3

    "Przygotował nawet szereg narzędzi dla portali internetowych, które umożliwiały publikowanie treści bezpośrednio na Facebooku - bez konieczności przechodzenia na właściwą stronę serwisu."

    To oznacza, że to Facebook skasuje za reklamy wyświetlane przy tych treściach, a nie oryginalne serwisy. To oznacza dalszy spadek jakości treści na darmowych portalach.

  • ZoV Hax

    Oceniono 2 razy 2

    nadciąga pogrzeb pejsbuka... w ciągu najbliższych 2-3 lat, coraz więcej osób korzysta tylko z komunikatora. treści od znajomych zostały zastąpione płatnymi reklamami i efekt jest jaki jest. kogo interesuje serwis reklamowy? nikogo poza pejsbukiem.

  • telefonografia

    Oceniono 1 raz 1

    To akurat zła wiadomość. Wielu osobom FB służy właśnie jako konglomerat treści związanych z ich życiem zawodowym i pasjami. Prywatne wpisy znajomych nie mają dla mnie takiego znaczenia.

  • mikrobyznesmen

    0

    Jak za pomocą internetu umocnić więzy międzyludzkie i zebrać rodzinę w jednym miejscu?
    Wyłączyć router sieci w domu/mieszkaniu i poczekać chwilę przy nim, a rodzina zjawi się w komplecie...

  • pjck

    0

    Z rodziną to ja się komunikuję na Whastuppie, tam gdzie nikt mi nie zagląda i gdzie rzeczy są szyfrowane. Facebooka mam do innych celów.

  • ozi127

    0

    a zaczęli od ikony "sklepy w okolicy" w głównym menu aplikacji

  • dyskootantka

    0

    Wejście na fejsa trzeba dziś zacząć od kasowania nawału reklam. Poza tym jakieś niekumate osoby, podobno lepiej od ciebie wiedzące, czego potrzebujesz, wybierają ci to, co podobno chcesz obejrzeć. Do tego kasując masz się tłumaczyć, dlaczego tego szajsu nie chcesz oglądać, przy czym opcji "nie cierpię reklam" nie ma. Tragedia. To miał być portal społecznościowy, służący do kontaktu z bliskimi, a nie do zmagań z nachalną reklamą. Ja rozumiem, że jakieś reklamy na takim portalu mogą być, skoro jest on bezpłatny, ale nie w takiej ilości i tak nachalne.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX