Komplet umów na S7 na Mazowszu. Ukończenie całej trasy z gór na Pomorze coraz bliżej

Andrzej Mandel
Ministerstwo Infrastruktury pochwaliło się podpisaniem umów na kolejne odcinki S7 na Mazowszu. 36 kilometrów trasy powstanie między Płońskiem a Strzegowem. Za jedyne 828 milionów złotych.

W Płońsku podpisano 12 stycznia umowy na kolejne odcinki trasy S7 w województwie mazowieckim. Odcinki Płońsk – Pieńki (13,7 km) i Pieńki – Strzegowo (22 km) mają powstać do maja 2021 roku. Wykonawca zadeklarował 34 miesięczny czas trwania robót, więc już za kilka miesięcy powinny rozpocząć się prace. Nowa droga ekspresowa będzie częściowo wybudowana obok istniejącej trasy WarszawaGdańsk, a częściowo na jej obecnym przebiegu.

Wykonawcą obu odcinków zostało konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które wykona je w systemie „Projektuj i buduj”. Koszt obu odcinków S7 to 827,9 miliona złotych, z czego odcinek Pieńki Rzewińskie – Strzegowo pochłonie 516,2 mln, a Pieńki – Płońsk 311,7 mln złotych.

- To co nas cieszy najbardziej, to zaufanie inwestora zdobyte dzięki zakończonym sukcesem inwestycjom. W zeszłym roku oddaliśmy do użytkowania 5 odcinków S7, zarówno na północy, jak i na południu kraju. Niedawno podpisaliśmy też kontrakt na budowę sąsiedniego odcinka S7 Napierki-Mława, a już za 3 lata nowa droga będzie służyła mieszkańcom i kierowcom podróżującym z północy na południe Polski –powiedział Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o. o.

Trasa S7 z Gdańska do Warszawy jest już w sporej części ukończona (niedawno, bo 6 grudnia oddano do użytku fragment Rychnowo – Olsztynek). Do przebudowy całej trasy S7 z Warszawy nad morze zostaje jeszcze jak na razie w zasadzie zupełnie nie ruszony fragment najbliżej stolicy, do Czosnowa przez Łomianki. Jak podaje GDDKiA, część z tego fragmentu jest w przygotowaniu, a na części obecnie prowadzone są prace projektowe w stadium STEŚ (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe), uwzględniające warianty przebiegu trasy. Ten fragment jest już teraz dwujezdniowy.

Magdalena Kruszewska: Zarządzanie strachem podcina ludziom skrzydła i odbiera im kreatywność [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (21)
Komplet umów na S7 na Mazowszu. Ukończenie całej trasy z gór na Pomorze coraz bliżej
Zaloguj się
  • dezyderymarchewka

    Oceniono 7 razy 5

    Ale przecież miało być taniej! Przecież 'wystarczy nie kraść'. Przecież 'przez ostatnie 8 lat Polki i Polacy' mieli budowane 'najdroższe autostrady na świecie'.
    O co tu chodzi? To PIS też kradnie, czy wtedy kłamali, że jest najdrożej na świecie?

  • misko1976

    Oceniono 3 razy 3

    Kiedy obwodnica Łomianek S7 oraz trasa N-S Północ-Południe w Warszawie od Bemowa do Okęcia wzdłuż torów na wschód od nich koło Wola Park i Fortu Wola estakadą nad torami w PKP i bazy utrzymania SKM i dalej wzdłuż torów na północ od nich i koło stacji Wawa Aleje Jerozolimskie / Rakowiec / Żwirki i Wigury do S79 ?

  • jarekgw1

    Oceniono 2 razy 2

    A w Krakowie chcą budować Trasę Łagiewnicką 2,7 km za 1,5 mld (?!!!) zł i wmawiają mieszkańcom, że miasto stać na taki wydatek i jest on uzasadniony, a nie ma środków np. na 5 km linii tramwajowej do Mistrzejowic za 1/10 tej kwoty.

  • byrcyn11

    Oceniono 3 razy 1

    23 mln. za 1 km. drogi szybkiego ruchu, toż to nawet złodziejskie PO budowało taniej. Jak to wyjaśnić ? Lepiej kradną ?

  • susceptant

    0

    W końcu - po blisko 28 miesiącach prowadzenia przetargu (ogłoszony IX 2015) udało się podpisać umowy.
    Ale ze stwierdzeniami o tym, ze całość S7 między Gdańskiem a Krakowem jest bliżej jednak bym się wstrzymywał. Do ukończenia newralgiczne są dwa najbardziej opóźnione odcinki: Czosnów-Warszawa (nowy wylot omijający Łomianki) i granica woj. małop.-Szczepanowice. W obu sytuacjach część odcinka nie ma decyzji środowiskowych i ich uzyskanie oraz uprawomocnienie (zakończenie procedury odwoławczej) będzie jednym z tych ważnych kroków przybliżających zakończenie budowy trasy. A jeśli mowa o zakończeniu całej planowanej S7 - to jeszcze pozostaje problem odcinka Kraków-Myślenice.

  • susceptant

    0

    Panowie redaktorzy nie czytają komentarzy, a szkoda.
    Informację na temat stanu przygotowań S7 Płońsk - Warszawa redakcja uzyskała kilka miesięcy temu i teraz wkleja ją do każdego artykułu o S7, co wytknięto już tydzień temu przy okazji artykułu dotyczącego podpisania umowy na odcinek S7 koło Krakowa.
    "W przygotowaniu" w nomenklaturze Generalnej oznacza wszystko, najczęściej, że droga leży i czeka na decyzję o kolejnych etapach postępowania. I to "w przygotowaniu" dla odcinka Płońsk-Czosnów zmieniło się pod koniec ubiegłego roku, kiedy to ogłoszono przetarg na opracowanie Koncepcji Programowej - ostatniego etapu przed ogłoszeniem już właściwego przetargu projektuj i buduj.. W tej chwili otwarte są oferty na opracowanie KP, niedługo powinien nastąpić wybór najkorzystniejszej.
    Kilka km odcinka Czosnów-Kiełpin ma ważną ecyzję środowiskową i czeka na pozostałą część, czyli Kiełpin-Warszawa biegnącą nowym śladem. Tam prace nad STEŚ się zakończyły, złożono wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Warszawski RDOŚ ostatnio przedłużył termin wydania decyzji do końca I kwartału 2018.

  • argrabi

    0

    Komplet umów na Mazowszu?? To na odcinek Warszawa-Czosnów też jest umowa podpisana, czy to już nie jest na Mazowszu???

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 4 razy 0

    Pozować do zdjęcia to nauczyli się panowie. Zbudowaliśmy wspólnymi siłami drogę....Którą opłaciła Europa. To za parę miesięcy większość wymaże z pamięci. To są niepotrzebne detale...

  • markwos

    0

    nieruszony a gdzie ortografia?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX