Sześć pociągów Pendolino w naprawie. "Tabor wygląda jak ostrzelany"

PKP Intercity na niektórych trasach pociągów najwyższej kategorii Express InterCity Premium maszyny Pendolino zastępuje składami wagonowymi. Już sześć pociągów Pendolino zostały wyłączonych z ruchu z powodu znaczących uszkodzeń podwozia.

W środę 24 stycznia zamiast Pendolino zastępcze składy wagonowe wyjechały dla siedmiu połączeń:

  • EIP 4502 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna

  • EIP 5404 relacji Gdynia Główna – Bielsko Biała Główna

  • EIP 4100 relacji Bielsko Biała Główna – Warszawa Wschodnia

  • EIP 1402 relacji Warszawa Wschodnia – Bielsko Biała Główna

  • EIP 4506 relacji Bielsko Biała Główna – Gdynia Główna

  • EIP 5400 relacji Gdynia Główna – Gliwice

  • EIP 4504 relacji Gliwice – Gdynia Główna
     

Również przez kilka poprzednich dni pasażerowie 6-8 pociągów kategorii EIP, zamiast Pendolino, jechali zastępczymi składami wagonowymi gorszego standardu. Co się dzieje?

Okazuje się, jak donosi portal rynekkolejowy.pl, że sześć pociągów Pendolino zostało w ostatnich dniach odesłanych na bocznice z powodu uszkodzeń podwoziu po uderzeniach tłuczniem.

Pracownicy przewoźnika znaleźli tam wybite dziury, poprzerywane izolacje i wbite w poszycie kamienie. Jak mówią, "tabor wygląda jak ostrzelany"

- czytamy na "Rynku Kolejowym". Usterki potwierdza dla portalu Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka PKP Intercity. Jak informuje, obecnie wycofanych zostało sześć Pendolino. - Jesteśmy cały czas w kontakcie z producentem i staramy się, aby składy jak najszybciej wróciły do ruchu - zapewnia Serbeńska.

- Nie wiem, dlaczego do zniszczeń doszło akurat teraz. Może to wpływ zimy i temperatury na zachowanie tłucznia – mówi z kolei "Wyborczej" Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity. Inną braną pod uwagę opcją są błędnie wykonane prace przez PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządcę torów. Przyczyny usterek są badane, analizowane są trasy, po których jeździły felerne pociągi.

Pasażerowie, którzy zamiast Pendolino pojechali pociągami gorszego standardu, mogą złożyć reklamację.

Warto dodać, że poza sześcioma Pendolino wyłączonymi z ruchu z powodu uszkodzonych podwozi, kolejne dwa znajdują się w naprawach powypadkowych. De facto więc z 20 pociągów Pendolino, zdolnych do jazdy jest 12. Choć PKP Intercity z tych, w najlepszym wypadku, 20 jednostek i tak 4 trzyma „w rezerwie”, a na tory posyła maksymalnie 16 Pendolino. Poza tym już niebawem sukcesywnie ma być montowana w tych pociągach instalacja niezbędna do oferowania sygnału wi-fi - więc kolejne jednostki będą „ściągane” z torów.

***

Rafał Masny: Przez trzy lata na pensje przeznaczaliśmy 15 proc. zysków, reszta szła na inwestycje [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (131)
Sześć pociągów Pendolino w naprawie. 'Tabor wygląda jak ostrzelany'
Zaloguj się
  • Oceniono 19 razy 19

    Wiewiórki mówią, że ostatnio wykonywano tzw. podbijanie toru na odcinku od Idzikowic do Grodziska Mazowieckiego na Centralnej Magistrali Kolejowej przed podwyższeniem prędkości szlakowejna 200 km/h.

    Gdy tłuczeń jest zbyt drobny przy prędkościach rzędu 180-200 km/h pojawia się problem "latającego tłucznia", który jest porywany przez zawirowania powietrza generowane przez poruszający się pociąg.

  • e-kacperek

    Oceniono 19 razy 17

    ,,Tabor wygląda jak ostrzelany,, - - myślę że to wina myśliwych. Wzięli je za dzika...

  • top80

    Oceniono 9 razy 9

    Złożyłem reklamację. PKP IC za zmianę składu pendolino na wagonowy, przy cenie biletu ponad 100 zł zwróciło 8,80 ! Wow

  • bilewiczowszczynski

    Oceniono 8 razy 8

    "Pasażerowie, którzy zamiast Pendolino pojechali pociągami gorszego standardu, mogą złożyć reklamację."
    Czesciowy zwrot pieniedzy za bilety powinien byc w tym wypadku automatyczny, tak jak to sie dzieje w innych krajach Europy. Wymaganie specjalnych dzialan ze strony klienta(pasazera) jest w/g mnie kuriozalne.

  • parazyd

    Oceniono 11 razy 7

    "Tabor wygląda jak ostrzelany"
    Przejeżdżają przez tereny łowieckie więc powinni się cieszyć że uszli z życiem.
    Ale też mogą zostać oskarżeni o utrudnianie polowań.

  • otopolskiepieklo

    Oceniono 10 razy 6

    bankster morawiecki wam wytłumaczy, że POLSKIE NARODOWE tory to nasz myśl techniczna, z której możemy być dumni na świecie

    :)))

  • mateusz3170

    Oceniono 4 razy 4

    Chyba bym qu...cy dostał jak bym przepłacił 100zł za jechanie starym składem :)

  • r0b0l_reaktywacja

    Oceniono 6 razy 4

    ograniczenie prędkości max do 50 km/h zlikwiduje problem

    mamy kolejny dowód na genetyczny debilizm polski, występujący niezależnie od systemu politycznego i władzy.
    po prostu Polacy już tak mają że nie potrafią myśleć analitycznie. Dodatkowo są tak zadufani w sobie, że nie raczą korzystać z cudzych doświadczeń. A takowe są , wystarczy zapytać albo poczytać

    Problem sypkiego podłoża pojawił się wraz z szybkimi pociągami, czyli w Europie ponad pół wieku temu. Nie był pierwszym poważnym problemem technicznym w kolejnictwie, były wibracje, wpływ klimatu, pływanie gruntów a nawet poślizg pociągu na szynach. Swiat już wszystko przerobił, latający tłuczeń również ( bo trzeba go uzupełniać matoły !!! ), we Francji zdarzyło się że krowa zginęła od takiego kamienia

    Dla przypomnienia: kolej zaczęto używać w masowy sposób już przed 1850 rokiem, modernizacje i prace nad bezpieczeństwem trwają nieprzerwanie do dziś i wystarczy sięgnąć do źródeł, także polskich ( na przykład Budowa Kolei dla Techników, WKiŁ, Mazurek 1964 )

    Jaki naród polski ma wkład w rozwój kolejnictwa: wykolejano rosyjskie składy w powstaniu styczniowym na wzór indiański, a od 1945 powszechna dewastacja obiektów kolejowych poniemieckich.

    Efekty są porównywalne z rewolucją cywilizacyjną w Kambodży

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX