Komentarze (131)
Sześć pociągów Pendolino w naprawie. 'Tabor wygląda jak ostrzelany'
Zaloguj się
  • habib78

    Oceniono 1 raz -1

    jak się kupuje pociągi do obsług KWP żeby jeździły po wsiach...

  • ladychapel

    Oceniono 2 razy 2

    Wiocha kupiła se Ferrari na szutrowe drogi

  • mario.wario

    Oceniono 1 raz 1

    Szczerze jaki wysoki standard jest w pendolino?
    Te wąskie i twarde foteliki to wersja premium?

  • melon30

    Oceniono 5 razy 3

    A wystarczyło zamówić pociągi PESA, tańsze i lepsze. No, ale ktoś dostał nieźle w łapę za ten pendolinowy przekręt.

  • Oceniono 2 razy 0

    A takie ponoć awaryjne były składy polskiego producenta pociągów flirt ...Uważam flirty o niebo lepsze niż Pendolino i mam nadzieję że więcej ich będzie

  • jan.janowicz65

    Oceniono 2 razy 2

    Trzeba było sprawdzić jak zachowuje się tłuczeń, kiedy przemieszcza się nad nim jakaś powierzchnia z pewną prędkością, być może różnica ciśnień powoduje taki efekt.

  • chimi-churi

    Oceniono 2 razy 0

    Taka była cała polityka lansowana przez PO: zastaw się a postaw się. Nakupiono nowoczesne pociągi, które do tej pory nie mają odpowiedniej infrastruktury aby móc rozpędzić się do 220-250km/h...

  • dr_bloger

    Oceniono 1 raz -1

    Ja bym się ucieszył, gdyby zamiast tego EN-57 de luxe dali normalny skład.

  • antoniferdynand

    Oceniono 3 razy 1

    Pitu, pitu - w odpowiedzi na reklamację otrzymałem 14 zł zwrotu przy cenie biletu ponad 100 zł mimo że przejazd był dłuższy niż w TLK który o tej samej porze w tym samym dniu kosztował 49 zł. Dajcie sobie spokój z PKP jeżeli możecie bo jest to jedna wielka loteria w jakim standardzie pojedziecie i kiedy przyjedziecie co raczej nie o czasie a na uczciwe potraktowanie sprawy raczej nie liczcie. PKP to jest problem mentalny i lata miną nim coś się tu zmieni. Wszyscy wiemy że są w stanie sprzedawać bilety za usługę premium wiedząc z góry że nie będą jej w stanie zrealizować!!!

  • nowy4444

    Oceniono 2 razy 0

    Brawo PO. Nawet wasze sukcesy są porażkami. Loosers.

  • kka69

    Oceniono 2 razy -2

    Pendolino to jedna wielka porażka.
    Jeżeli jest jakakolwiek usterka to CAŁY POCIĄG musi być wyłączony z ruchu.
    a w klasycznym pociągu wyłącza się jeden wagon , a reszta jeździ.
    Prawda że śmieszne ?

  • karol_wald

    Oceniono 2 razy -2

    Włoska niezawodna stal znana w samochodach, sprzęcie AGD, teraz pociągach. Jaki oferent taka jakość. Pomijam oszustwo w nazwie Pendolino (jak fortepian bez klawiszy, czy gitara bez strun).

  • xegar

    Oceniono 1 raz -1

    Zmieniają na wagonowe? I BARDZO DOBRZE! Wagony są obszerniejsze, lepiej dostosowane do polskich warunków i jadą z taką samą prędkością co "pendolino". Bo nasze pendolino z włoskim Pendolino ma wspólną tylko nazwę. Włoskie wagony jeżdżą po specjalnych torach, wychylają się na zakrętach (stąd nazwa - wahadło) i jeżdżą szybciej, bo są wyposażone w mocniejsze silniki. To ostatnie jest możliwe dzięki wyższemu napięciu sieci trakcyjnej we Włoszech. Kupowanie słabej imitacji tego systemu za kwoty prawdopodobnie wyższe niż krajowe wagony, to niegospodarność.

  • daniel.kurzawa

    Oceniono 3 razy 3

    Taaa, reklamacja... Podróżowałem z Bielska do Warszawy (159 zł) zastępczym taborem: brak mojego miejsca, dwa razy musiałem ustępować innym bo Oni akurat swoje miejsce mieli, wagon przedziałowy w standardzie jak z lat 90-tych ubiegłego wieku. Zwrócili 10 zł, oczywiście zgodnie z regulaminem. Żenada.

  • highway79

    0

    ciekawe czy cena została dostosowana do zmiany taboru? Widzę że można reklamować ale umówmy się że to polityka typowego chciwusa czyli wymyślają kolejne utrudnienie dla Klientów. Jak wiadomo większości się nie chce tego robić... w Japonii byłby to olbrzymi wstyd - ale w Polsce liczy się kasa.

  • mateusz3170

    Oceniono 4 razy 4

    Chyba bym qu...cy dostał jak bym przepłacił 100zł za jechanie starym składem :)

  • pilot.tv

    Oceniono 4 razy 0

    Jak sie jedzie przez tereny gdzie cwicza przyszli terrorysci to tak potem jest

  • r0b0l_reaktywacja

    Oceniono 6 razy 4

    ograniczenie prędkości max do 50 km/h zlikwiduje problem

    mamy kolejny dowód na genetyczny debilizm polski, występujący niezależnie od systemu politycznego i władzy.
    po prostu Polacy już tak mają że nie potrafią myśleć analitycznie. Dodatkowo są tak zadufani w sobie, że nie raczą korzystać z cudzych doświadczeń. A takowe są , wystarczy zapytać albo poczytać

    Problem sypkiego podłoża pojawił się wraz z szybkimi pociągami, czyli w Europie ponad pół wieku temu. Nie był pierwszym poważnym problemem technicznym w kolejnictwie, były wibracje, wpływ klimatu, pływanie gruntów a nawet poślizg pociągu na szynach. Swiat już wszystko przerobił, latający tłuczeń również ( bo trzeba go uzupełniać matoły !!! ), we Francji zdarzyło się że krowa zginęła od takiego kamienia

    Dla przypomnienia: kolej zaczęto używać w masowy sposób już przed 1850 rokiem, modernizacje i prace nad bezpieczeństwem trwają nieprzerwanie do dziś i wystarczy sięgnąć do źródeł, także polskich ( na przykład Budowa Kolei dla Techników, WKiŁ, Mazurek 1964 )

    Jaki naród polski ma wkład w rozwój kolejnictwa: wykolejano rosyjskie składy w powstaniu styczniowym na wzór indiański, a od 1945 powszechna dewastacja obiektów kolejowych poniemieckich.

    Efekty są porównywalne z rewolucją cywilizacyjną w Kambodży

  • lolik52

    Oceniono 4 razy 2

    Poza tym już niebawem sukcesywnie ma być montowana w tych pociągach instalacja niezbędna do oferowania sygnału wi-fi - więc kolejne jednostki będą „ściągane” z torów.

    -no to pogratulować intelektu zamawiającym te zestawy.nawet gdyby w tym czasie wi-fi raczkował(chyba że zamawiali w czasach peagera) to i tak przy zamówieniach myśli się perspektywicznie,nawet już w trakcie realizacji zamówienia tak prosty drobiazg producent wykona w ramach kontraktu za drobną kasę.Teraz gruba kasa pójdzie za przestoje składów jak i wykonanie robót samodzielnie,o ile w aby nie tracić gwarancji za ingerencję w produkt,nie przyjdzie ściągać fachowców od producenta.Polska myśl i inteligencja w elementarnym przykładzie:)))

    Co do kamieni to z nieba nie padają,a z torowiska,widocznie zbyt lekkie i fruwają jak piórka podczas jazdy.
    Czy takie zjawisko nie niesie niebezpieczeństwa dla zestawu?przecież jakimś cudem,jak tak swobodnie latają te kamienie,to mogą trafić miedzy szyny a koła,brrrr......
    Ktos zaoszczędził na odpowiednim materiale,ktoś wziął za to odpowiednią kasę i...z kimś się podzielił.

  • usuniety-komentarz

    Oceniono 3 razy -1

    Imponująca inwestycja.

  • brytnej

    Oceniono 4 razy 4

    Podobny problem mają niemieckie składy serii 406 na francuskich torowiskach. Niemcy nazywają to "Schotterflug". Niekompatybilność technologii pojazdu i torowiska. Francuskie i polskie torowiska mają najwyraźniej mniej zagęszczoną podbudowę względnie inny tłuczeń niż np. niemieckie i jak się zdaje włoskie. Francuskie składy nie mają właściwie nieosłoniętych urządzeń pod podłogą, gdyż składają się z czołowych wagonów napędowych i beznapędowych pośrednich, praktycznie jak tradycyjny pociąg. Tak przynajmniej naście lat temu tłumaczyła Deutsche Bahn.

  • prokuraturarejonowa

    Oceniono 12 razy 4

    Dwa lata nieudolnych rządów PiS i nawet Pendolino rozyebane. Samoloty wojskowe spadają, szpitale wysiadły z braku lekarzy, prokuratura Ziobry w pełni świadomie, z premedytacją i na polecenie swojego szefa ochrania neonazistów powiązanych z FSB.

    Burdel jak na Ukrainie za Janukowycza.

  • synanki

    Oceniono 2 razy 0

    należy kupić pociąg pancerny

  • bilewiczowszczynski

    Oceniono 8 razy 8

    "Pasażerowie, którzy zamiast Pendolino pojechali pociągami gorszego standardu, mogą złożyć reklamację."
    Czesciowy zwrot pieniedzy za bilety powinien byc w tym wypadku automatyczny, tak jak to sie dzieje w innych krajach Europy. Wymaganie specjalnych dzialan ze strony klienta(pasazera) jest w/g mnie kuriozalne.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX