Komentarze (131)
Sześć pociągów Pendolino w naprawie. 'Tabor wygląda jak ostrzelany'
Zaloguj się
  • Oceniono 19 razy 19

    Wiewiórki mówią, że ostatnio wykonywano tzw. podbijanie toru na odcinku od Idzikowic do Grodziska Mazowieckiego na Centralnej Magistrali Kolejowej przed podwyższeniem prędkości szlakowejna 200 km/h.

    Gdy tłuczeń jest zbyt drobny przy prędkościach rzędu 180-200 km/h pojawia się problem "latającego tłucznia", który jest porywany przez zawirowania powietrza generowane przez poruszający się pociąg.

  • e-kacperek

    Oceniono 19 razy 17

    ,,Tabor wygląda jak ostrzelany,, - - myślę że to wina myśliwych. Wzięli je za dzika...

  • top80

    Oceniono 9 razy 9

    Złożyłem reklamację. PKP IC za zmianę składu pendolino na wagonowy, przy cenie biletu ponad 100 zł zwróciło 8,80 ! Wow

  • bilewiczowszczynski

    Oceniono 8 razy 8

    "Pasażerowie, którzy zamiast Pendolino pojechali pociągami gorszego standardu, mogą złożyć reklamację."
    Czesciowy zwrot pieniedzy za bilety powinien byc w tym wypadku automatyczny, tak jak to sie dzieje w innych krajach Europy. Wymaganie specjalnych dzialan ze strony klienta(pasazera) jest w/g mnie kuriozalne.

  • parazyd

    Oceniono 11 razy 7

    "Tabor wygląda jak ostrzelany"
    Przejeżdżają przez tereny łowieckie więc powinni się cieszyć że uszli z życiem.
    Ale też mogą zostać oskarżeni o utrudnianie polowań.

  • otopolskiepieklo

    Oceniono 10 razy 6

    bankster morawiecki wam wytłumaczy, że POLSKIE NARODOWE tory to nasz myśl techniczna, z której możemy być dumni na świecie

    :)))

  • mateusz3170

    Oceniono 4 razy 4

    Chyba bym qu...cy dostał jak bym przepłacił 100zł za jechanie starym składem :)

  • r0b0l_reaktywacja

    Oceniono 6 razy 4

    ograniczenie prędkości max do 50 km/h zlikwiduje problem

    mamy kolejny dowód na genetyczny debilizm polski, występujący niezależnie od systemu politycznego i władzy.
    po prostu Polacy już tak mają że nie potrafią myśleć analitycznie. Dodatkowo są tak zadufani w sobie, że nie raczą korzystać z cudzych doświadczeń. A takowe są , wystarczy zapytać albo poczytać

    Problem sypkiego podłoża pojawił się wraz z szybkimi pociągami, czyli w Europie ponad pół wieku temu. Nie był pierwszym poważnym problemem technicznym w kolejnictwie, były wibracje, wpływ klimatu, pływanie gruntów a nawet poślizg pociągu na szynach. Swiat już wszystko przerobił, latający tłuczeń również ( bo trzeba go uzupełniać matoły !!! ), we Francji zdarzyło się że krowa zginęła od takiego kamienia

    Dla przypomnienia: kolej zaczęto używać w masowy sposób już przed 1850 rokiem, modernizacje i prace nad bezpieczeństwem trwają nieprzerwanie do dziś i wystarczy sięgnąć do źródeł, także polskich ( na przykład Budowa Kolei dla Techników, WKiŁ, Mazurek 1964 )

    Jaki naród polski ma wkład w rozwój kolejnictwa: wykolejano rosyjskie składy w powstaniu styczniowym na wzór indiański, a od 1945 powszechna dewastacja obiektów kolejowych poniemieckich.

    Efekty są porównywalne z rewolucją cywilizacyjną w Kambodży

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX