Koleo vs. Przewozy Regionalne. Kto komu jest winien pieniądze w tym sporze? Koleo kontratakuje

Przewozy regionalne

Przewozy regionalne (Fot. Wojciech Kardas / Agencja Gazeta)

Firma Astarium, właściciel popularnej aplikacji mobilnej Koleo umożliwiającej zakup biletów na pociągi wielu przewoźników, zarzuca Przewozom Regionalnym zaległości finansowe. To kolejny akt sporu między spółkami.

25 stycznia z popularnej aplikacji Koleo zniknęła możliwość kupowania biletów Przewozów Regionalnych (Polregio). Przedstawiciele przewoźnika mówili wówczas, że wina za tą sytuację leży po stronie Astarium, właściciela Koleo. Zdaniem Przewozów Regionalnych firma zalega z kwotami za kary umowne, a także nie wyrażała specjalnego zainteresowania przedłużeniem umowy.

Koleo walczy

Koleo przeszło w piątek do kontrataku, stwierdzając w swoim komunikacie, że to Polregio jest winne pieniądze Koleo, a przewoźnik mija się z prawdą mówiąc, że Astarium nie przedłożyło propozycji dalszej współpracy.

Całość stanowiska właściciela Koleo stanowi kilka punktów, które cytujemy w całości:

1. Astarium nie ma żadnych zaległych zobowiązań wobec POLREGIO. Na dzień 8 lutego br. to Przewozy Regionalne zalegają Astarium kilkadziesiąt tysięcy złotych wynagrodzenia za grudzień 2017.

2. Przytoczone w oświadczeniu PR z dn. 25.01.2018 r. kary umowne są niezgodne z prawem. W tej sytuacji zgodnie obowiązującym Prawem (art. 483 KC) oraz jednoznacznym orzecznictwem w tym zakresie, nie istnieje żadne zobowiązanie ze strony Astarium wobec spółki Przewozy Regionalne do zapłaty kar umownych.

3. Rozpowszechniane w mediach informacje o tym, że Astarium nie przedstawiło spółce Przewozy Regionalne propozycji dalszej współpracy jest nieprawdziwe i krzywdzące dla nas.

Rozmawialiśmy na ten temat ze spółką Przewozy Regionalne już od III kw. 2017, pisemnie poinformowaliśmy o tym spółkę 8 grudnia 2017 r.

Zgodnie z oświadczeniem spółki Przewozy Regionalne z dnia 25.01.2018 w którym czytamy, że “jedynym warunkiem dalszej współpracy […] pozostaje spłata zobowiązań spółki Astarium względem Przewozów Regionalnych”.

W związku ze zniesieniem jedynego czynnika warunkującego kontynuowanie współpracy w zakresie sprzedaży biletów na przejazd pociągami Przewozy Regionalne sp. z o.o. na platformie KOLEO wnioskujemy o niezwłoczne przedłużenie obowiązującej dotychczas umowy dla dobra setek tysięcy polskich pasażerów – stwierdza spółka w komunikacie.

Czyja wina?

Koleo swoim oświadczeniem stwierdza, że wina leży po stronie Przewozów Regionalnych, a nie właściciela Koleo. Przewozy Regionalne potwierdzają ze swojej strony, że dostały pismo od Astarium (właściciel Koleo), ale jeszcze nie chcą odpowiadać na zarzuty. W stanowisku przesłanym redakcji next.gazeta.pl spółka stwierdza, że musi dokładnie przenalizować stanowisko firmy Astarium.

W międzyczasie pasażerowie korzystający z Koleo nadal nie mogą kupować biletów na pociągi Polregio, co dla wielu z nich może być znaczącym utrudnieniem. Bilety Polregio można za to przez internet kupić w stworzonej przez PKP Informatyka platformie Bilkom.

***

Katarzyna Drewnowska: Założyłam firmę, żeby wydać książkę Nigelli Lawson [NEXT TIME]

Zobacz także
  • Polska znów jest wyspą? "Wyspą wysokiego stopnia braku zaufania"
Komentarze (5)
Koleo vs. Przewozy Regionalne. Kto komu jest winien pieniądze w tym sporze? Koleo kontratakuje
Zaloguj się
  • striepo

    Oceniono 2 razy 0

    winne to jest PKP, gdyż to ona powinna ogarniać kolejowy burdel, rozumiem podział PKP na milion spółek, bo łatwo im było związkowców "ogarniać" podczas reform. Obecnie mamy ponad 13 przewoźników i brak jakiejkolwiek spójnej i przejrzystej strategii. Wszystkie te spółki są państwowe, powinny mieć jeden wspólny regulamin przewozowy, na każdej stacji jak w pociągu biletomaty, w pociągach powinny być też automaty na kawę/napoje i słodycze, wagony restauracyjne zamienione na barowe, mamy wtedy większy przepływ pasażerów jak i towarów, te same potrawy w zależności od typu Warsu są różne, bilet na wszystkie rodzaje pociągów możliwy w każdej kasie, na jednej wypasionej stronie jak i w jednej aplikacji, malowanie pociągów powinny być w miarę ujednolicone na - pociąg regionalny i - pociąg "międzymiastowy". W Niemczech regio są CZERWONE a szybsze perłowe z czerwonym i szarym. Osobie mało wprawnej a zwłaszcza komuś z zagranicy ciężko wytłumaczyć KW, PR, KM i wszystkie regionalne, TLK, IC, EIC (który też może być EC) jak i EIP o SKM, WKD, KM.
    Wszystkie regionalne powinny się zaczynać na literę R i 5 znaków i w tych znakach ukryty powinien być przewoźnik, literę P oznaczający pociąg pośpieszny i E ekspresowy, pasażera za przeproszeniem mało interesować powinno jakiej spółki jest dany pociąg a jak szybko jedzie jak i jego cena. Nie będzie dochodziło do "afer", że kupiłem bilet na Pendolino a podstawili "zwykły" skład, kupiło się bilet na Express i tyle, za kilka lat nie będzie w ogóle na polskich torach starego taboru więc czas najwyższy ujednolicić ten bałagan informacyjny.

    PS. od czego zależy, że nie we wszystkich biletomatach bilet międzynarodowy można kupić, to samo kas biletowych się tyczy, o biletach łączonych w biletomatach nawet nie wspominam

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje