Coca-Cola wprowadza na rynek napój alkoholowy. Po raz pierwszy w swej historii

Pierwszy raz w swojej 125-letniej historii Coca-Cola zamierza wypuścić napój z zawartością alkoholu. Będzie to niskoprocentowy gazowany napój, bazowany na produkowanym w Japonii alcopopie.

Alcopop to coraz bardziej popularny na japońskim rynku Chu-Hi - puszkowany, gazowany i aromatyzowany napój z dodatkiem lokalnej wódki shochu. Chu-Hi - skrót pochodzi od „shochu highball” - zaczęto produkować jako alternatywę dla piwa i okazał się on bardzo popularnym drinkiem wśród pań. Wszyscy wielcy japońscy producenci alkoholu, jak Kirin, Suntory, czy Asahi, mają w swej ofercie wiele odmian tego napoju i wciąż eksperymentują ze smakami. Najpopularniejszymi są mocne odmiany cytrusów, jak grapefruit i cytryna, ale powodzeniem cieszą się też te o smaku winogron, jabłka czy brzoskwini.

I właśnie alcopopem ma być nowy napój od Coca-Coli. Zawartość alkoholu w przygotowywanym przez Coca-Colę produkcie ma wynosić 5-8 proc.

- Nie eksperymentowaliśmy dotąd na rynku niskoprocentowych alkoholi - twierdzi Jorge Garduno, szef japońskiego oddziału Coca-Coli. - Ale jest to przykład, jak nadal wykorzystujemy wszelkie możliwości, które otwierają się przed nami w krajach, gdzie nie jesteśmy największym potentatem - dodał Garduno. Jednocześnie uznał, że sprzedaż napoju poza Japonią jest "mało prawdopodobna".

Coca-cola dużo zmienia

Ponieważ młode pokolenie konsumentów ma rosnącą świadomość zdrowego odżywiania, Coca-Cola od jakiegoś czasu bardziej dywersyfikowała swój asortyment i kładła mniejszy nacisk na sprzedaż napojów gazowanych, w tym wód i napojów herbacianych.

O tym, że Coca-Cola może wejść w alkohol, w listopadzie ubiegłego roku spekulowała analityk banku Wells Fargo Bonnie Herzog. Sama bowiem nazwa „alcopop” już sugeruje asortyment słodkich (czyli rynek Coca-Coli), ale jednak mimo wszystko alkoholowych napojów. A jak pokazały lata 90., alcopopy takich brytyjskich marek jak Hooch, Reef, Smirnoff Ice czy Bacardi Breezer okazały się ogromnie popularne. Sprzedaż tych produktów postrzegano jednak jako kontrowersyjną, zachęcały one bowiem do sięgania po te drinki również młodych ludzi. I faktycznie - z racji tego, że alcopopy są łagodne i przyjemne w smaku -automatycznie niepokojąco rosło ich spożycie także wśród młodszej części populacji.

***

Niedziele handlowe 2018 - w te dni sklepy będą zamknięte

Więcej o:
Komentarze (36)
Coca-Cola wprowadza na rynek napój alkoholowy. Po raz pierwszy w swej historii
Zaloguj się
  • speedy13

    Oceniono 3 razy 1

    Pamiętam z początku lat 90. dość powszechnie dostępne w Polsce drinki fińskiej firmy Alko, sprzedawane w puszkach 0,33 l. Była wśród nich cola z rumem (w charakterystycznej czarnej puszce), ta mi chyba smakowała najbardziej, poza tym była jeszcze whisky ze spritem i wódka z lemonką (jedna puszka zielona, druga niebieska, tylko nie pamiętam już która). Ech, wspomnienia młodości...

  • deejay444

    Oceniono 5 razy 1

    ,,Ponieważ młode pokolenie konsumentów ma rosnącą świadomość zdrowego odżywiania, Coca-Cola od jakiegoś czasu bardziej dywersyfikowała swój asortyment i kładła mniejszy nacisk na sprzedaż napojów gazowanych, w tym wód i napojów herbacianych." Czy ktoś rozumie o co w tym zdaniu chodzi?

  • kresedebarg

    0

    Lepiej niech wrócą do pierwotnej receptury, tej z liśćmi koki

  • popijajac_piwo

    Oceniono 4 razy 0

    "Coca-Cola od jakiegoś czasu bardziej dywersyfikowała swój asortyment i kładła mniejszy nacisk na sprzedaż napojów gazowanych, w tym wód i napojów herbacianych."

    Przespałem coś?...

  • remo29

    Oceniono 2 razy 0

    Wymyśliłem AlColę zanim byłem pełnoletni.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX