CDA.pl zmienia zasady. Użytkownicy powinni być zadowoleni. Chodzi o reklamy

Robert Kędzierski
CDA.pl, jedna z największych platform wideo w Polsce, zmienia zasady dotyczące wyświetlania reklam. Będzie je wyświetlał wyłącznie w materiałach pochodzących od oficjalnych partnerów. To ważny krok nie tylko dla branży, ale i konsumentów.

Serwis CDA.pl poinformował o ważnych zmianach dotyczących wyświetlania reklam. Od 1 maja są one wyświetlane wyłącznie w materiałach publikowanych w dziale Premium Free. To specjalna sekcja serwisu, które zawiera oficjalne, licencjonowane materiały partnerów. Jest ich całkiem sporo, bo aż 750 dostawców zapewnia dostęp do 160 tys. plików. Wśród partnerów CDA są między innymi LifeTube, Mediakraft, VideoBrothers, EpicMakers, Grupa ZPR, Independent Digital, Agora oraz kilkudziesięciu
dystrybutorów filmowych

CDA.pl to jeden z największych serwisów wideo w Polsce. Ostatnie badania  Gemius/PBI wskazują, że odwiedza go blisko osiem milionów użytkowników miesięcznie. Sekcję CDA.pl Premium odwiedza 3,2 mln użytkowników, co czyni go drugim serwisem VOD w Polsce - za vod.pl i przed vod.tvp.pl

CDA.pl zmienia wizerunek

Decyzja o wyświetlaniu reklam wyłącznie w materiałach, których legalność nie budzi wątpliwości, to ważna decyzja. Serwis zmienia bowiem wizerunek, który do niego przylgnął. W przeszłości był bowiem kojarzony z piractwem.

Wolfgang Laskowski z biura prasowego zapewniał nas podczas rozmowy, że 94 proc. treści umieszczanych przez użytkowników w serwisie to materiały krótsze niż 90 min. I tylko przez ten pryzmat można ocenić serwis - nie służy od do umieszczania pirackich filmów, ale dowolnych treści - zupełnie jak YouTube.

W lutym przedstawiciel CDA zapewniał nas, że serwis stosuje te same zasady dotyczące usuwania treści, co Google. 

Podobnie jak YouTube, nie jesteśmy w stanie usuwać pirackich treści w czasie rzeczywistym. Działamy pod tym względem zgodnie z przepisami prawa. Reagujemy na zgłoszenia pochodzące od właścicieli praw autorskich i usuwamy treści naruszające przepisy. Stworzyliśmy też narzędzie dla dystrybutorów, twórców i wydawców - mogą oni samodzielnie usuwać nielegalne filmy - bez czekania na reakcję CDA. Prawo nie wymaga od nas tworzenia takich instrumentów, ale stworzyliśmy je, by jeszcze wydajniej zwalczać piractwo - wyjaśniał Laskowski. 

Decyzja CDA.pl powinna spodobać się internautom, bo reklam w serwisie będzie wyraźnie mniej. Dla branży decyzja CWMEDIA S.A., właściciela CDA, również może mieć spore znaczenie  - nowe standardy emitowanie reklam mogą przyciągnąć więcej reklamodawców i inwestorów. Jest więc szansa na to, ze CDA.pl się rozwinie, a to zawsze jest korzystne dla konsumentów. Im więcej serwisów typu Showmax, Netlix tym większa konkurencja i większy wybór. 

Czytaj też: Kulisy afery GetBack. O co w tym wszystkim chodzi?

***

Maciej Panek: Byłem na dnie, gdy otworzyłem firmę posiadającą obecnie 3 tys. samochodów [NEXT TIME]

xxxx

Więcej o:
Komentarze (13)
CDA.pl zmienia zasady - reklamy wyświetli tylko w oficjalnych materiałach partnerów
Zaloguj się
  • basileus25

    Oceniono 2 razy 0

    ucieczka w kierunku płatnego modelu premium nie zwiastuje sukcesu na przyszłość

  • scierplaminoga

    Oceniono 1 raz 1

    im więcej platform tym gorzej dla klienta, gdyż licencje rozchodzą się na kilka platform i cena miesięczna za oglądanie tego co się lubi rośnie.

  • sdlghsdghhsidhfg

    Oceniono 6 razy 2

    ;)

    n a s z f l i x

  • domurrrat

    Oceniono 8 razy 4

    Bardzo porządne miejsce. Życzę im jak najlepiej. A reklamy, które ukazywały się jedynie na początku filmu, dawało radę przeżyć.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX