Tesla ma problem z modelem 3. Brak rekomendacji magazynu konsumentów

Opiniotwórczy magazyn Consumer Reports nie dał rekomendacji dla kompaktowego auta tesla model 3. Chodzi o zbyt długą drogę hamowania i trudną obsługę ekranu systemu sterowania.

Magazyn pochwalił przyspieszenie oraz zasięg tesli model 3. Dzięki temu auto mogłyby być silnym konkurentem w rywalizacji z podobnie wycenionymi samochodami, typu Audi A4 i BMW serii 3.

Według wyliczeń Consumer Reports, elektryczny pojazd Tesli do „setki” przyspiesza w zaledwie 5,3 sekundy. Znacznie gorzej wypadły testy hamowania. Droga hamowania z prędkości 100 km/h miała długość 152 stóp (46,3 m). To o 7 stóp (2,1 m) więcej niż w przypadku popularnego w USA pickupa ford F-150 i o około 20 stóp (6 metrów) więcej niż wynosi średnia dla samochodów podobnych do modelu 3.

W odpowiedzi amerykańska spółka powołała się na własne testy, w których średnia droga hamowania badanego samochodu była znacznie krótsza – wyniosła 133 stopy (40,5 m). Tesla podkreśla, że zależy to od wielu czynników, na przykład warunków atmosferycznych, m.in. temperatury.

Tesla model 3 i inne minusy

Consumer Report krytykuje także ciężką obsługę systemu sterowania.Chodzi o ekran dotykowy, umieszczony w centralnym punkcie kokpitu auta.

– Zmusza on kierowców do wielu czynności w celu wykonania prostych zadań – wytyka Consumer Reports.

Nawet regulacja lusterek bocznych lub zmiana kierunku przepływu powietrza z otworów w desce rozdzielczej, wymaga interakcji z ekranem dotykowym. To dłuższe okresy, w których kierowca nie skupia się na drodze – wynika z raportów konsumenckich.

Inne minusy tesli 3 to twarde zawieszenie, niewygodne tylne siedzenia i głośny szum wiatru przy szybkiej jeździe.Jake Fisher z Consumer Reports podkreśla jednak, że głównym problemem jest droga hamowania i gdyby Tesli udało się ją skrócić, model 3 mógłby zdobyć rekomendację.

Consumer Reports to organizacja non-profit, która nie publikuje żadnych reklam i kupuje wszystkie testowane produkty. Jest uważana za najbardziej opiniotwórczą wśród osób kupujących samochody.

Dominika Nowak: Czasem tylko dzięki szalonej odwadze, można zacząć działać [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (10)
Tesla ma problem z modelem 3. Brak rekomendacji magazynu konsumentów
Zaloguj się
  • japka_putina

    Oceniono 13 razy 13

    Consumer Reports nie od wczoraj sprawdza i ocenia samochody, więc sprawa z drogą hamowania wygląda dziwnie. Tesla zapomniała dodać, że oprócz pogody i nawierzchni zależy ona w dużym stopniu od opon, jakie założył producent samochodu, a także od systemu ABS, tarcz, klocków, a nawet elastyczności przewodów hamulcowych, pomijając już stan techniczny samochodu. CR mierzy drogę hamowania w powtarzalny sposób, wielokrotnie i z przerwami na schłodzenie hamulców. W tym przypadku po pierwszym hamowaniu z wynikiem zbliżonym do tego, co podaje Tesla, nawet schłodzenie hamulców przez całą noc nie pomagało. Podejrzewając usterkę samochodu, CR zorganizował inny egzemplarz Tesli 3 i wyszło im podobnie, jak na pierwszym samochodzie. Wygląda na to, ze po pierwszym bardzo mocnym hamowaniu z prędkości 60 mil do zera klocki lub tarcze doznają przynajmniej czasowego uszkodzenia powierzchni, które ma duży wpływ na drogę hamowania. Możliwe, że po przejechaniu paruset kilometrów problem zniknie - ale znów tylko na jedno ostre hamowanie. Taki rozrzut dróg hamowania jest nie do przyjęcia.

    Co do sterowania wszystkiego z ekranu umieszczonego między kierowcą i pasażerem poniżej linii obserwacji drogi, to jest to tak dziecinny błąd, że trudno przyjąć go do akceptującej wiadomości. No ale jak się chce zrobić samochód inny, niż wszystkie, jakie były, to niekoniecznie zrobi się samochód lepszy od wszystkich innych. Ten problem był oczywisty już od premiery samochodu, ale Musk zapowiadał sterowanie głosowe. Do dzisiaj go nie zrobili?

    Możnaby pana Muska zapytać, czy domyśla się już, czemu wszyscy inni producenci samochodów budują prototypy i miesiącami je testują, poprawiają, przejeżdżają nimi setki tysięcy kilometrów, zanim skierują samochód do produkcji. Może są tacy durni, że nie umieją wszystkiego zrobić na komputerze, a może wiedzą, że zawsze samochód zawiera masę błędów, które należy wyeliminować ZANIM zacznie się taki pasztet sprzedawać ludziom z ulicy. Testowanie produktu na klientach nie cieszy się najwyższym uznaniem zwykłych inżynierów, nie tylko tych od samochodów.

  • agnrodis

    Oceniono 2 razy 2

    Geniusze nie maja glowy do detali, ale od detali zalezy sukces.

  • fafarafafafa

    Oceniono 1 raz 1

    No to ile wynosi ten chwalony zasięg Tesli 3? Bo konkurencja z podobnej półki cenowej potrafi zrobić 1000-1500 km na jednym zbiorniku (zwłaszcza w dieslu). I zima jej tak strasznie nie boli.
    A Tesla? I ile trwa ładowanie? I na ile wystarczy?

  • rownowaznik

    Oceniono 3 razy -1

    Uzyskanie przeciętnego spalania deklarowanego przez producentów też "zależy od wielu czynników". Głównie takiego, żeby sprawdzać w laboratorium producenta.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX