Komentarze (407)
"Diesle są skończone" mówi komisarz UE Elżbieta Bieńkowska. Spadek popularności widać w danych
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • prodigy01

    Oceniono 9 razy 5

    Jeśli ona to powiedziała to z pewnością będzie w drugą stronę :-)

  • sommers

    Oceniono 9 razy 5

    Dzisiaj pierdylenie o dieslach, a wczoraj mapka z płonącymi wysypiskami śmieci w całej Polsce. O płonącym eurolandzie w Niemczech nikt tutaj nawet nie wspomniał

    Na prawdę, czasami staram się zrozumieć ten bełkot, ale na trzeźwo się nie da...

  • domix

    Oceniono 13 razy 5

    Idiotka. No chyba, że ogłosi likwidację TIRów na ON, które palą kilkadziesiąt litrów na setkę. Ale nie, wie są osobówki... czyli tak naprawdę dylemat koncernów jak zagospodarować nadwyżki produkowanej benzyny. A więc wmówiono ludziom, że diesel jest be...

  • pilotpirx2

    Oceniono 12 razy 4

    Tej pani powinni odebrać dyplom uczelni (skończyła wydział transportu na politechnice - [nie powiem jakiej bo mi jej (politechniki) żal] . Dlaczego cały transport na dieslu stoi ? Bo w przeliczeniu na jednostkę transportowanej masy towarowej jest najsprawniejszym energetycznie silnikiem paląc minimum o 30 % mniej paliwa niż porównywalny mocowo silnik benzynowy i mając o 30 % mniejszą emisje niż podobny silnik benzynowy. Ta zależność wzrasta geometrycznie z masą samochodu !!!!! . Tego faktu nie uwzględnia się w badaniach poziomu emisji , który jest mierzony w jednostce czasu. Silnik benzynowy truje w podobnym stopniu ponieważ jego produktami spalania są wysoko - przetworzone węglowodory pierścieniowe o wiele bardziej rakotwórcze. Jedyna zaleta ,ze przy zastosowaniu katalizatora niewyczuwalne. Proponuje niedowiarkom nawdychać się spalin z silnika benzynowego . Jest to jeden z serii tendencyjnych artykułów , napędzanych przez lobby motoryzacyjne w celu zwiększenia sprzedaży.

  • rozaliaroyale

    Oceniono 8 razy 4

    a ta Pani w ogóle to czym się zajmuje ? - moim skromnym zdaniem najlepszym ruchem niebawem będzie kupno właśnie diesla ,, to przede wszystkim paliwo które nie zniknie i jego cena zawsze będzie w miarę stabilna ( transport ciężarowy,morski , kolej , rolnictwo , budownictwo, wojsko itd.) , należy brać pod uwagę to, że skoro nie będzie motywacji do nabywania elektryków to rządy będą podnosić ceny paliw - ale nie diesla

  • maj.basia

    Oceniono 6 razy 4

    Idz,idz kobieto tam, gdzie "mamy taki klimat". Musiała "zaistnieć",żeby nikt o niej nie zapomniał.

  • fruchtzwerg

    Oceniono 8 razy 4

    idiotyzm. Nie ma zadnej funkcjonujacej (jak na razie) alternatywy dla silnika spalinowego.

  • chimi-churi

    Oceniono 12 razy 4

    Gazety też niedługo znikną. Trend spadkowy najlepiej widać na przykładzie Wybiórczej.

  • gangut

    Oceniono 10 razy 4

    W normalnym kapitalistycznym kraju o tym, jakie rozwiązanie techniczne jest lepsze, decyduje rynek. W związku Socjalistycznych Republik Europejskich - komisarz.

  • mr_gm

    Oceniono 6 razy 4

    "Wieszczka" zapomniała, że silniki Diesla są powszechnie stosowane jako napęd statków morskich i na pewno nie znikną w ciągu kilku lat.

  • allegropajew

    Oceniono 4 razy 4

    Diesle może i są skończone w krajach, gdzie cena paliwa w stosunku do nawet kiepskich zarobków jest śmiesznie niska. Tam bowiem (szczególnie) nowe diesle są drogie w serwisowaniu i mają relatywnie niski resurs.

    A to i tak od niedawna, bo jeszcze parę lat temu było nieco inaczej.

    W kraju BIEDNYM, a takim nadal jesteśmy, różnica w spalaniu PROSTEGO, starszego, jeszcze względnie prostego diesla 6 vs. 10-12 po mieście i 4-5 vs. 8-10 poza i 6 vs. 10 na drodze szybkiego ruchu jest decydująca.

    Ja mam dieselka peżotowskiego 1.4 TDCi 68KM. Póki jeździ bezawaryjnie (ma ledwie 170 kkm), to go ujeżdżę do spodu. Padnie poważnie (pewnie kole 250), to wywalę i kupię wolnego ssaka z gazem.

    Gościula

  • Kornel Osicki

    Oceniono 12 razy 4

    Silnik wysokoprężny napędza cały świat! Diesel Nie tylko samochody ale przed wszystkim sprzęt ciężki, cała żegluga morska pracuje na Dieslel-u! Prędzej puste blondynki odejdą w zapomnienie niż silnik Rudolfa Diesla!
    PS. 6000 tys. Pamietamy!!!

  • timsen

    Oceniono 10 razy 4

    Mam nadzieję, że Bieńkowska zniknie prędzej...

  • green_is_bad

    Oceniono 6 razy 4

    "Myślę, że za kilka lat zupełnie znikną."
    Diesle? Nie sądzę. Bieńkowska? Na pewno!

  • spinaker99

    Oceniono 18 razy 4

    Szef do blondynki:Dzisiaj proszę posprzątać windę
    Na każdym piętrze?pyta blondynka

  • spinaker99

    Oceniono 6 razy 4

    Na straszeniu o dieslach robi się miliardy.W Niemczech umiera według badań około 6 tys.osób z powodu spalin diesla a z powodu palenia papierosów w roku 2013 zmarło 120tys.ludzi ,z powodu picia 70 tys.Dziwne,nikt nie zabrania palenia ani picia

  • brutalnaprawda

    Oceniono 8 razy 4

    Bieńkowska, z pewnością diesle cię przeżyją (tytuł więc jest do D) ...ale oświadczam, że chętnie zamienię swojego diesla na GMC YUKON XL DENALI w benzynie....jeżeli benzyna w Polsce będzie poniżej 2PLN :P

  • alfalfa

    Oceniono 16 razy 4

    Diesle przeżyją tą panią. Ale tak przy okazji: jaką karę w EU zapłacił VW za te oszustwa?
    A

  • pawka73

    Oceniono 12 razy 4

    Ciekawe co na to koncerny samochodowe? Rozumiem, że zamykają w pośpiechu działy pracujące nad nowymi dieslami, zwalniają inżynierów, wyprzedadzą to co jest na taśmach i akurat za kilka lat spokój :)

  • pat1952

    Oceniono 8 razy 4

    A co z dużymi ciężarówkami dieslami?Czym je zastąpicie?To one robią więcej szkody niż samochody osobowe.

  • six_a

    Oceniono 18 razy 4

    ciekawe czym jej bułki rano do sklepu dowożą. rowerem pewnie.

  • buzhidao

    Oceniono 16 razy 4

    Może szanowna redakcja nie pisałaby o mokrych snach europejskich urzędników, a o pladze podpaleń składowisk odpadów w Polsce? Tam dopiero ciekawe związki chemiczne są uwalniane do atmosfery.

  • czarny_walc

    Oceniono 3 razy 3

    Czegoś tutaj nie rozumiem. Jeśli spojrzeć na standardy emisji spalin jak EURO 5 i EURO 6 dla silników benzynowych i diesla to wartości są bardzo zbliżone. Przykładowo: EURO 6
    Tlenki węgla (CO): Benzyna 1 g/km, Diesel 0,5 g/km
    Emisja węglowodorów (HC): Benzyna 0,1 g/km, Diesel 0,05 g/km
    Tlenki azotu (NOx): Benzyna 0,06 g/km, Diesel 0,08 g/km
    Cząstki stałe (PM): Benzyna 0,005 g/km, Diesel 0,005 g/km

    I gdzie tu jakaś ekologiczna przewaga jednego napędu nad drugim?

  • kajetan907

    Oceniono 5 razy 3

    Co teraz zrobią Janusze w passatach?

  • ryanmdusa

    Oceniono 4 razy 2

    W USA juz nawet czolgow nie robia z silnikami diesla bo byly zbyt krowiaste, diesel nadaje sie tylko do ciagnika w pole

  • ryanmdusa

    Oceniono 2 razy 2

    "Pytanie, czy teraz nie zaleją nas stare diesle z Niemiec i innych krajów zachodniej Europy"
    CZY TO MIALO BYC PYTANIE RETORYCZNE?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX