Rusza Polonus Partner. Narodowy przewoźnik będzie walczył o podróżnych z niemieckim FlixBusem

Państwowy PKS Polonus rozpoczął integrację polskich przewoźników autobusowych pod wspólną Polonus Partner. Na początku w "koalicji" znalazło się wraz z Polonusem 8 przewoźników. Będą operowali na 50 liniach krajowych.
To najlepszy czas by zjednoczyć polskie firmy przewozowe pod silną i rozpoznawalną marką Polonus Partner

- powiedział prezes Polonusa Maciej Acedański, podczas konferencji prasowej. 

Autobusową "koalicję" tworzą następujące firmy: PKS Polonus, Neobus, Żak Express, PKS Elbląg, AlbatrosBUS, Contbus, GardenExpress i PKS Szczecin.

Pogonowski podkreślił, że Polonus rozpoczął integrację opartą na partnerstwie w ramach wspólnej oferty, a nie na przejęciach. Wszystko pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury.

Głównym założeniem było stworzenie szerokiej siatki połączeń. Zapewniamy spójny system sprzedażowy, wspólne oznakowanie pojazdów. Oferujemy podróże łączone w ramach jednej transakcji i jednej ceny. Przygotowaliśmy też program lojalnościowy

- wyliczył dyrektor. 

Zapowiedział "bardzo atrakcyjne i konkurencyjne" ceny oraz dalszą rozbudowę oferty. 

Kolejni partnerzy są w drodze. Oferta będzie cały czas rozbudowywana. Nie wykluczamy, że w przyszłości będą też połączenia międzynarodowe

- wskazał. 

Spółka podała, że obecnie oferta obejmuje 50 krajowych linii, tworzących połączenia między 250 miejscowościami w Polsce. Kursy będą obsługiwane przez 130 pojazdów, posiadających wspólne oznaczenie Polonus Partner. Cała oferta jest dostępna na platformie PolonusPartner.pl, a dodatkowo każdy partner będzie miał na swojej stronie ofertę pozostałych przewoźników, wraz z kombinacjami podróży łączonych.

Pasażerowie  otrzymają jednolity standard podróży, czyli m.in wybór numerowanego miejsca na wybranych kursach, bezpłatną opcję zmiany daty wyjazdu w ramach zamiany na podróż w tej samej relacji, możliwość kupna biletu za gotówkę lub kartą u kierowcy, czy bezpłatny przewóz dwóch sztuk bagażu o pojemności do 150 litrów i wadze do 25 kg. 

Jednocześnie, na kursach Polonus Partner honorowane będą stałe zniżki: 50 proc. dzieci w wieku 0-13 lat, zniżka w wysokości 20 proc. dla uczniów w wieku 13-19 lat, studentów do 26 roku życia oraz dla emerytów. 

Polonus to spółka Skarbu Państwa świadcząca usługi transportu osób w regularnej komunikacji lokalnej, dalekobieżnej i międzynarodowej. Z usług Polonusa - realizowanych w oparciu o bazy transportowe w Warszawie, Nowym Dworze Mazowieckim i Piasecznie - korzysta rocznie ponad 2 mln pasażerów. 

Polonus Partner będzie bezpośrednio konkurował o klientów z niemieckim FlixBusem, który niedawno połączył się z Polskim Busem, stając się tym samym najważniejszym ogólnopolskim przewoźnikiem.

To już oficjalne: Marka Polski Bus zniknie w przyszłym roku. Duża zmiana na rynku

+++

Dominika Nowak: Czasem tylko dzięki szalonej odwadze, można zacząć działać [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (107)
FlixBus może zacząć się bać. Pod patronatem państwa powstaje autobusowy przewoźnik narodowy Polonus Partner
Zaloguj się
  • walek7003

    Oceniono 2 razy 0

    Kiedy te chamy zrozumieją, że Państwo nie jest przedsiębiorcą..!!!
    Zadaniem Państwa jest tworzenie prawa..."kur--ć" jak mawiał klasyk.

  • jachay

    0

    Narodowy? Dziękuję, nie skorzystam!

  • 20portal

    Oceniono 3 razy 3

    To będzie PKS (za państwową kasę), który nastepna ekipa sprywatyzuje za symboliczna złotówkę, bo stanie sie bankrutem - tak jak LOT, Wielkie lotnisko Bajkopisarza i wiele innych "przedsięwzięć" DOJNEJ ZMIANY.
    Ta prywatyzacja będzie konieczna, aby ktoś zechciał zainwestować w upadające firmy.

  • zdzich02

    Oceniono 4 razy 4

    Z mapy połączeń na stronie internetowej fimy wynika, że głównie operują w zaborze rosyjskim - wszak to rdzeń polskosci. Jako poznaniakowi i gorszemu Polakowi, a pewnie i ukrytej opcji niemieckiej nie będzie mi dane skorzystać z tej wspaniałej oferty.

  • the_xy

    Oceniono 3 razy 3

    A wystarczyłoby zrobić jedną stronę internetową z rozkładami jazdy wszystkich PKSów i możliwością przeniesienia do kupna biletów. Nie trzeba tworzyć kolejnej państwowej spółki dla kolejnych Misiewiczów.

  • pnti

    Oceniono 2 razy 2

    Ha, ha. Teraz czas na nacjonalizację przewozów autobusowych :) .

  • mrpens

    Oceniono 3 razy -1

    Czy Flexibus bedzie dowoził na marsze KOD?

  • citaobscura

    Oceniono 5 razy -1

    <<>><<>><<>>
    Po co nam polskie linie jak są niemiecke ?!

    prawda panie Czaskosky ?

  • pilot.tv

    Oceniono 5 razy 3

    "Jeździmy do większości regionów Polski. Nad morze, Mazury i polskie góry. " Zawsze wiedziałem, ze Posen nalezy do Niemiec. W tych rozkladach wystepuje tylko wies Warszawa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX