Szef Audi aresztowany. Końca afery "Dieselgate" nie widać

Szef Audi Rupert Stadler

Szef Audi Rupert Stadler (Fot. Michael Sohn / AP Photo)

Rupert Stadler, prezes koncernu motoryzacyjnego Audi, został aresztowany. To kolejna odsłona afery "Dieselgate".

Prezes Audi aresztowany - tę dość zaskakującą wiadomość podała agencja Reutera. Potwierdził ją rzecznik prasowy Volkswagena, do którego należy legendarna motoryzacyjna spółka. Zaznaczył jednak, że do czasu udowodnienia winy Stadler uznawany jest za niewinnego. 

Zatrzymanie, na które zgodził się sąd w Monachium na związek z fałszowaniem wyników spalania w silnikach wysokoprężnych. Stąd też nazwa afery - "Dieselgate". Monachijski prokurator twierdził, że areszt jest konieczny z uwagi na obawę przed mataczeniem. 

Czytaj też: Polacy przesiądą się na auta z gazem? To możliwe. 

Firma Audi w toku dotychczasowych ustaleń potwierdziła, że ok. 60 tys. pojazdów z serii A7 i A6 ma problemy z autentycznością wyników  emisji spalin. Fałszerstwo wykryło Niemieckie Ministerstwo Transportu. Okazało się, że emisja szkodliwych tlenków azotu w tych samochodach rośnie dwukrotnie ponad normę, kiedy kierowca obróci kierownicę o więcej niż 15 stopni w lewo lub w prawo.

Amerykanie chcą "głów"

Jak informuje agencja Reutera już w maju amerykańscy śledczy sformułowali zarzuty wobec Martina Winterkorna, byłego już prezesa Volkswagena. Ekstradycja do USA raczej mu jednak nie grozi. Z podobnymi oskarżeniami zmagać musi się kilka innych wysoko postawionych osób w spółce. Jedną  z nich jest Giovanni Pamio posądzany przez USA o nadzorowanie procesu instalacji fałszywego oprogramowania. 

Volkswagen ucieka do przodu

Trzy lata po wybuchu skandalu, jeden z najbardziej liczących się producentów samochodów na świecie, próbuje "uciec do przodu". Zapowiada zmianę - chce w większym stopniu stawiać na auta elektryczne. Jak jednak widać, widmo "Dieselgate", afery, która dotknęła 11 mln pojazdów, wciąż krąży nad firmą. 

W wyniku afery Volkswagen musiał zwolnić już ponad 30 tys. osób. 

***

Dominika Nowak: Czasem tylko dzięki szalonej odwadze, można zacząć działać [NEXT TIME]

Jak dobrze pamiętasz gwiazdy jednego przeboju z lat 90.?
1/15Który polski boysband widać na zdjęciu?
Zobacz także
Komentarze (64)
Szef Audi aresztowany. Końca afery "Dieselgate" nie widać
Zaloguj się
  • qawsedrftg

    Oceniono 21 razy 11

    Akcjonariusze chcą zysków. Przełomu technicznego nie ma, bajki o milionie elektrycznych syrenek to może sobie opowiadać nasz Matołuszek Krzywogęby. Ale Niemcy w znanej nam formie naprawdę się kończą. Nie chodzi tu o mundial, ale zmian sytuacji społecznej już się nie odkręci :)

  • alberto_srapovoli

    Oceniono 19 razy 11

    "emisja szkodliwych tlenków azotu w tych samochodach rośnie dwukrotnie ponad normę, kiedy kierowca obróci kierownicę o więcej niż 15 stopni w lewo lub w prawo."

    Prawnicy juz zastanawiaja sie, jak przekonac sad, ze te samochody byly przeznaczone tylko do jazdy na wprost.

  • porque

    Oceniono 13 razy 9

    Czy to czasem Niemcy nie sa wsrod krajow ktore podpisaly porozumienie klimatyczne a ich szwindle nakryl kraj, ktory w doopie ma populistyczne podpisywanie papierkow?

  • Adam Traczyk

    Oceniono 11 razy 9

    Żal mi trochę chłopaka, już go tam ekolodzy dojadą pod celą ...

  • karrampa

    Oceniono 13 razy 5

    Sugeruję się tak nie ekscytować.
    Bo niewykluczone, że to pomocna ręka wyciągnięta przez niemiecki wymiar sprawiedliwośći żeby ratować swojego człowieka przed wieloletnim więzieniem w USA.

    Może dowiedzieli się, że USA przygotowuje wniosek ekstrasycyjny, a tam za tego typu oszustwa grozi wieloletnie więzienie.
    Więć lepiej "skazać" go w Niemczech, powiedzmy na tydzień prac społecznych, a potem odmawiać ekstradycji, bo przecież nie można karać dwa razy za to samo.
    Normalnie niemieckiemu managerowi przecież nic by w UE nie groziło, niezależnie od tego co by nawywijał.

  • kmwsm

    Oceniono 13 razy 5

    A czy w USA odpowiedzial ktos za globalny kryzys finansowy z 2008 roku? NIE. Jedynie w Islandii szefowie bankow poszli siedziec. USA wyprodukowaly ten kryzys, gdzie miliony emerytow stracily oszczednosci i miliony ludzi potracilo domy.

  • prokuraturarejonowa

    Oceniono 6 razy 4

    Jest sobie Diselgate, może być też Nordstreamgate. Niemcy powinni zrezygnować z budowy Nord Stream 2, Bo to się na pewno skończy jakąś aferagate, politycznym trzęsieniem ziemi i aresztowaniami.

  • norman67

    Oceniono 9 razy 3

    Jeszcze Merkel za wpuszczenie do UE 1 mln "uchodźców" i jesteśmy kwita.

  • mocno_kwasny

    Oceniono 2 razy 2

    do odstrzalu sa silniki 3.0 TDi na ktore wlasnie cofnieto homologacje Porsche, czyli w Audi to A6 A8 Q5 i Q7, potem padnie Touareg oraz Transporter/Multivan od VW nowsze 2.0 TDi niby spelniaja normy ale Daimler wpadl wlasnie na 1.6 CDI w Vito wiec niewykluczone ze afera dopiero sie rozkreca :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje