Tesco i Carrefour łączą siły i idą razem na zakupy. Chodzi o miliardy dolarów i jeszcze niższe ceny dla klientów

Robert Kędzierski
Carrefour i Tesco na niektórych rynkach będą kupować razem

Carrefour i Tesco na niektórych rynkach będą kupować razem (Fot. Agencja Gazeta)

Tesco i Carrefour będą kupować towary wspólnie. Sojusz zakupowy ma ułatwić negocjacje, które mogą być warte dziesiątki miliardów dolarów rocznie.

Tesco i Carrefour, dwie największe sieci supermarketów w Europie, zawarły sojusz zakupowy. Oznacza to, że spółki będą wspólnie negocjować zakupy do sieci swoich supermarketów. 

A to może obu firmom pomóc, bo łącznie sprzedają w swoich sklepach towary o wartości aż 171 miliardów dolarów rocznie - podaje agencja Bloomberg. 

Połączenie sił obu gigantów - funkcjonujące tylko na niektórych rynkach - ma pozwolić na uzyskanie lepszej marży operacyjnej oraz zaoferowanie klientom jeszcze niższych cen. Tesco chce, by zwiększyła się ona z obecnego poziomu 3 proc. do 4 w roku 2020. 

Nie pierwszy i nie jedyny

Decyzja Tesco i Carrefoura jest odpowiedzią zarówno na podobne decyzje konkurentów jak i na lepsze wyniki firm takich jak Aldi czy Lidl. Te spółki radzą sobie w Wielkiej Brytanii coraz lepiej. Według badań Kantar Worldpanel pierwsza z sieci ma 5 proc. udziału  w rynku (wzrost z 4,5 proc.), druga 6,9 proc. (wzrost z poziomu 6,2 proc.).

Sojusz zakupowy w Europie ogłosili również właściciele sieci Auchan, Géant, Leader Price, Spar oraz właściciel Makro. 

Rozwój również przez internet

Według analityków, sojusz zakupowy może przynieść realne korzyści i wydaje się uzasadniony wobec małego wzrostu obu sieci. 

Szukając oszczędności, supermarkety rozwijają też inne rozwiązania. Tesco w Wielkiej Brytanii testuje już aplikację umożliwiającą płacenie za zakupy bez udziału kasjera w sklepie. Skanowanie produktów i płacenie odbywa się wtedy całkowicie z pominięciem linii kas.

Kolejnym sposobem na zminimalizowanie kosztów ma być zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem internetu. I właśnie ta zmiana może mieć dla polskiego konsumenta największe praktyczne znaczenie. Z prognoz Grupy Integer.pl wynika bowiem że rynek e-commerce w Polsce rozwija się w tempie 18 proc. rocznie i na koniec tego roku osiągnie wartość 47 mld zł. 

***

Morawski: "Teraz rozwijamy się w tempie 5 proc., ale to jest nie do utrzymania. Choćby dlatego, że w Polsce zabraknie pracowników"

Rozpoznasz kraj, który zaznaczyliśmy na mapie? [QUIZ]
1/12Na początek kraj, z którym nie powinniście mieć żadnych problemów. To:
Zobacz także
  • Ponad 70 proc. nowych mieszkań Polacy kupują za gotówkę. Ceny idą w górę
  • Revolut Duża awaria Revolut. Klienci mają trudności z płatnościami. Firma: problem został już rozwiązany
  • Market sieci Tesco Tesco idzie krok dalej w zakupach bez kasjera. Taka jest chyba przyszłość handlu
Komentarze (7)
Tesco i Carrefour łączą siły i idą razem na zakupy. Chodzi o miliardy dolarów i jeszcze niższe ceny dla klientów
Zaloguj się
  • gazeta1960

    Oceniono 9 razy 7

    Idąc tym tropem to najlepiej byłoby powołać Centralne Biuro Zakupowe (im. Lecha Kaczyńskiego). Wtedy byłaby jedna cena, ta właściwa! Gdyby ktoś nie skumał, to był ŻART.
    A swoją drogą: jeśli kupią w tej samej cenie, to na półkach też będą mieli takie same ceny? Wątpię.

  • plugawy_len

    Oceniono 2 razy 2

    "Kolejnym sposobem na zminimalizowanie kosztów ma być zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem internetu."

    Akurat na sprzedazy przez internet, to sieci jeszcze dobrze zarobic nie potrafia. Koszty dostaw zjadaja marze. Sprzedaja online, bo tam odplywa handel, wiec chca utrzymac przychody, liczac, ze przy odpowiedniej skali zaczna na tym zarabiac.

  • jotemka0602

    Oceniono 6 razy -2

    Tesco drożyzna jak byk.

  • jabbaryt

    Oceniono 5 razy -3

    Ja unikam zakupów w zachodnich marketach. Kupuję w polskich lokalnych sklepach. Mam nadzieje, że obie firmy wkrótce sie wyniosą z Polski.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje