Opóźnione loty będą kosztować LOT miliony złotych. "Nie odbiegamy od średniej dla innych przewoźników"

Samolot LOT-u

Samolot LOT-u (Fot. Przemek Wierzchowski / Agencja Gazeta)

LOT m.in. z powodu trwającego sezonu wakacyjnego, a co za tym idzie tłoku na europejskim niebie, ma problemy z punktualnością części rejsów. - Na 9,5 tysiąca lotów miesięcznie odwołaliśmy średnio 150. Nie odbiegamy od średniej dla innych przewoźników w Europie - tłumaczy Adrian Kubicki, rzecznik linii.

W ostatnich dniach coraz częściej słyszy się o opóźnionych lub odwołanych rejsach Polskich Linii Lotniczych LOT. Przyczyny to m.in. trwający sezon wakacyjny, a więc wzmożony ruch na niebie, ale też strajki kontrolerów lotów, m.in. we Francji. To ma wpływ na praktycznie na całą Europę oraz rejsy poza nią. Przykładowo w samych Niemczech według danych unijnej agencji EUclaim od początku roku odwołanych było 15,6 tys. lotów, a 3,8 tys. miało opóźnienie powyżej trzech godzin. 

Kosztowne opóźnienia 

W zeszłym roku - według informacji „Rzeczpospolitej”, nasz narodowy przewoźnik wypłacił odszkodowania na kwotę 25 milionów złotych. Tyle kosztowały opóźnienia. A kwota może być jeszcze wyższa, gdyż na złożenie reklamacji pasażerowie mają rok od zdarzenia. 

W kwietniu i maju 2018 roku LOT miał zdaniem "GW" odwołać odpowiednio 2,3 i 3,6 proc. lotów (podczas gdy rok wcześniej 0,9 i 0,8 proc). Znacząco pogorszyła się też punktualność - w maju 2018 na czas do celu dotarło zaledwie 73 proc. samolotów (w porównaniu do 86 proc. rok wcześniej). 

Opóźnienia i spóźnienia - to zgodnie z europejskim prawem kosztowna sprawa. Wystarczą dwie godziny zwłoki, by pasażerowi przysługiwało prawo do posiłku i napoju. Przy ponad trzech godzinach opóźnienia można się już domagać rekompensaty finansowej. Większe opóźnienia to już obowiązek dla przewoźnika, by zapewnić pasażerom nocleg, wyżywienie oraz transport między portem a hotelem.

Odwołanie lotu to także stosowne odszkodowania, których kwoty zaczynają się od 250 euro. Problemy z samolotami są kosztowne nie z punktu widzenia kosztów ich serwisu, ale także z uwagi na konieczność wypełniania przewidzianych prawem obowiązków wobec pasażerów.

Czytaj więcej: LOT reaguje na remonty dróg i trasy kolejowej do Lublina. Od września superszybkie połączenie

LOT: Nie odbiegamy od średniej dla innych przewoźników w Europie

- Na 9,5 tysiąca lotów miesięcznie odwołaliśmy średnio 150. Nie odbiegamy od średniej dla innych przewoźników w Europie – tłumaczy Adrian Kubicki, rzecznik LOT-u

Przyznał, że punktualność w maju i w czerwcu była o 10 punktów procentowych niższa niż rok wcześniej.

Wakacyjne kłopoty LOT-u - jak potwierdza spółka nie wpłynęły na konieczność modyfikacji budżetu spółki.

Veit Stutz: Zamiast wciąż szukać nowych wyzwań, lepiej dłużej zostać na danym stanowisku i wgryźć się w temat [NEXT TIME]

14 faktów z czasów PRL, których wstyd nie znać!
1/14Które igrzyska olimpijskie zbojkotowała Polska w 1984 r.?
Zobacz także
  • Autobusy Solaris w Krakowie Solaris ma inwestora. To hiszpański gigant rynku kolejowego - firma CAF. "Wyższy poziom rozwoju"
  • Chińczycy stworzyli 'laserowy AK-47' Media: Chińczycy stworzyli "laserowy AK-47", który niszczy cel z odległości blisko kilometra
  • Microsoft prezentuje Windows 10 S i Surface Laptop Windows 7 znów zyskuje popularność. "Dziesiątka" nie może pochwalić się wzrostem
Komentarze (38)
Opóźnione loty będą kosztować LOT miliony złotych. "Nie odbiegamy od średniej dla innych przewoźników"
Zaloguj się
  • rabin_z_czubow

    Oceniono 21 razy 19

    Co tam odszkodowania, ważne by Mazowsze śpiewało.

  • nalesniku

    Oceniono 16 razy 16

    zamiast posilku i noclegu.. zatanczy dla panstwa mazowsze !

  • kzet69

    Oceniono 21 razy 15

    Brednie, główną przyczyną opóźnień LOT jest brak samolotów, a to wynika z braku kasy na przeglądy i remonty, np. Dreamliner SP-LRG od prawie miesiąca czeka na przegląd silników i zamiast zarabiać kasę zajmuje miejsce na płycie postojowej, LOT to kolos na glinianych nogach a komusze zarządzanie Milczarskiego z PiS doprowadzi go do upadku

  • pienkowz

    Oceniono 20 razy 14

    Troche sie Pan mija z prawda. Kazdy lot jest opozniony, ale ponizej 2 godzin, wiec nie liczy sie wedlug EU do opoznionych. Dlatego tez LOT tak podnosi sobie statystyki. To najgorsza linia lotnicza w Europie. Latam dwa razy w tygodniu i wiem, ze LOT jest najgorszy. Gdybym mial wybor i PIS sztucznie nie blokowal innych linii nie latalbym LOT-em. Lotnisko w Warszawie tez ma jak gorsza i najwolniejsza obsluge. To najpierw trzeba poprawic, a poznij myslec o duzym lotnisku...

  • jetlag1

    Oceniono 12 razy 12

    Delta Airlines druga największa linia na świecie (AA-1) posiada flotę prawie 900 maszyn.
    W 2017 roku była przez 241 dni bez żadnej cancelaclji.
    84300 tysięcy lotów miesięcznie 86.3% na czas, przewiozła 180 milionów pasażerów..
    I to wszystko prowadzone przez tych głupich Amerykanów od których nasz naród jest wiele mądrzejszy!

  • polak66maly

    Oceniono 6 razy 6

    LOT - later or tomorrow

  • fantomas200

    Oceniono 6 razy 6

    Opóźnienia, paraliż, wszystko się mieści w średniej. Czy premie dla zarządu są w świetle tego takie oczywiste? Też są średnie?

  • Karolina Dobrowolska

    Oceniono 8 razy 6

    Chyba żarty Nie wiem skąd ten pan ma dane ale w ciagu dwoch tygodni na 7 lotow mialam 2 odwolane i 5 spoznionych minimum o godzine Absurdalne wrecz!!!! A obsluga siedzi plotkuje smieje sie i w nosie ma pasazerow

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje