Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S61. Będzie gotowy za trzy lata. To część Via Baltica

W środę 4 lipca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z firmą Budimex umowę na projekt i budowę ok. 20-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 od węzła Wysokie do Raczek. Wartość kontraktu wynosi 484,3 mln zł.

Droga ekspresowa S61, łącząca się w Ostrowi Mazowieckiej z S8, to polski fragment międzynarodowej trasy Via Baltica, która ma docelowo skomunikować nasz kraj z państwami bałtyckimi - a dokładnie Warszawę z Tallinnem w Estonii.

Właśnie została podpisana na projekt i budowę kolejnego odcinka S61. Tym razem chodzi o ok. 20 km na Podlasiu, pomiędzy węzłem Wysokie a Raczkami. Zadania podejmie się firma Budimex, a kontrakt opiewa na kwotę ponad 484 mln zł. Zakończenie robót budowlanych i udostępnienie odcinka kierowcom planowane jest na połowę 2021 r. 

s61 od węzła Wysokie do Raczeks61 od węzła Wysokie do Raczek źródło: Ministerstwo Infrastruktury

S61 już niemal cała w "robocie"

Jak informuje GDDKiA, z 13 zaplanowanych odcinków S61 (łącznie o długości ok. 214 km), tylko na 3 jeszcze nie zostały podpisane umowy. Chodzi o odcinki Łomża Zachód - Kolno (ok. 13 km), Szczuczyn - Ełk Południe (ok. 23 km) oraz Ełk Południe - Wysokie (ok. 23 km). Niemniej w przypadku wszystkich tych odcinków już wybrano wykonawców. Jak dodaje Generalna Dyrekcja, umowy na te dwa ostatnie odcinki zostaną podpisane po zakończeniu trwającej obecnie kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Umowy na te trzy odcinki będą opiewać na ok. 1,9 mld zł.

Jeden odcinek S61 (Raczki – obwodnica Suwałk) jest już w użytkowaniu, pozostałych 9 o łącznej długości ok. 142 km i wartości umów ok. 3,3 mld zł, jest w realizacji.

Poniżej "stan budowy" wszystkich odcinków S61, za GDDKiA: 

1. Podborze – Śniadowo, długość ok. 19,5 km

w realizacji, RUBAU POLSKA i CONSTRUCCIONES RUBAU Hiszpania,

wartość ok. 479 mln zł, umowa 30.01.2018 r., oddanie IV kw. 2020 r.

2. Śniadowo – Łomża Południe, ok. 17 km

w realizacji, POLAQUA, wartość ok. 380 mln zł, umowa 9.02.2018 r., oddanie IV kw. 2020 r.

3. Łomża Południe – Łomża Zachód, ok. 7,2 km

w realizacji, MOTA ENGIL Central Europe,

wartość ok. 218 mln zł, umowa 21.12.2017 r., oddanie IV kw. 2020 r.

4. Łomża Zachód – Kolno, ok. 13 km

wybrano firmę TOTO (umowa nie podpisana),

wartość ok.  525,6 mln zł, oddanie planowane II połowa 2021 r.

5. Kolno – Stawiski, ok. 16,5 km

w realizacji, STRABAG, wartość ok. 288 mln zł, umowa 31.10.2017 r., oddanie IV kw. 2020 r.

6. Stawiski – Szczuczyn, ok. 18 km

w realizacji, BUDIMEX, wartość ok. 342 mln zł, umowa 31.10.2017 r., oddanie IV kw. 2020 r.

7. obw. Szczuczyna II jezdnia, ok. 6,6 km

w realizacji, POLAQUA, wartość ok. 75 mln zł, umowa 26.05.2017 r., oddanie wiosna 2020 r.

8. Szczuczyn – Ełk Południe, ok. 23 km

wybrano firmę BUDIMEX (umowa nie podpisana),
wartość ok. 672 mln zł, oddanie III kw. 2021 r.

9. Ełk Południe - Wysokie, ok. 23 km (wraz z S16 do Ełku)

wybrano konsorcjum TRAKCJA PRKI, Mostostal Warszawa, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Białystok, (umowa nie podpisana),
wartość ok.  686 mln zł, oddanie planowane III kw. 2021 r.

10. Wysokie – Raczki, ok. 20 km

w realizacji, BUDIMEX, wartość 484 mln zł, umowa 4.07.2018 r., oddanie poł. 2021 r.

11. Raczki – obw. Suwałk, ok. 13 km

w użytkowaniu, BUDIMEX, realizacja łącznie z obw. Augustowa,
wartość 659 mln zł, oddana 2014 r.

12. Obwodnica Suwałk, ok. 12,8 km

w realizacji, BUDIMEX, wartość ok. 300 mln zł, umowa 29.09.2015 r., oddanie wiosna 2019 r.

13. Suwałki – Budzisko, ok. 24,2 km

w realizacji, IMPRESA PIZZAROTTI, wartość ok. 605 mln zł, umowa 6.06.2017 r., oddanie połowa 2020 r.

Droga ekspresowa S61 - przebiegDroga ekspresowa S61 - przebieg źródło: GDDKiA

Cała droga S61 ma być gotowa w III kwartale 2021 r., choć większość odcinków ma być gotowa już w 2020 r.

W budowie są także brakujące odcinki drogi S8, czyli uzupełnienia Via Baltica od Warszawa (węzeł Powązkowska) do końca obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. W tym roku kierowcy pojadą brakującymi odcinkami od Wyszkowa do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Łączny koszt budowy S8 Warszawa - Ostrów Mazowiecka to ok. 4 mld zł.

Czytaj też: Świetne wieści dla kierowców. Są pieniądze na aż 200 km drogi ekspresowej S61 Via Baltica

***

Rafał Masny: Przez trzy lata na pensje przeznaczaliśmy 15 proc. zysków, reszta szła na inwestycje [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (37)
Jest umowa na kolejny odcinek drogi ekspresowej S61. Będzie gotowy za trzy lata
Zaloguj się
  • sannaa

    Oceniono 28 razy 6

    Krecia robota, budujemy drogi litewskim portom, a Gdańsk i Gdynia nadal nie mają pełnej A1 z południem kraju. O Szczecinie nie wspomnę, drogi tam to kompletny żart.

  • hens

    Oceniono 18 razy 4

    Sprzedali RUCH i Skoki a później wzieli się za sprywatyzowanie dróg.
    A Wy Polacy nadal głosujecie na ten złodziejski PISowski gang.
    Za dwa lata będziecie bando kretynów ideologicznych płacić za wyjazd z garażu !!!!!!!!!!!!

  • 43elvis

    Oceniono 3 razy 3

    A kto tak ujadał niedawno,że budujemy najdrożej w Europie?Niejaki Adamczyk pokazując w sejmie rulony papierzysk świadczących o drogich przetargach i pewnie przekrętach za zegarki.Ta nowa droga z 20 km odcinkiem ma kosztować 20 mln zł z kilometr ! mistrzostwo świata

  • ruskietrolle

    Oceniono 6 razy 2

    Super robota. Czas najwyższy. Zaraz pewnie będzie wysyp ruskich trolli, bo kolejny projekt znowu coś nie po drodze z Moskwą.

  • tirupati

    Oceniono 6 razy 2

    Najgorsze jest to, że cały ten ruch z S8 i S61 będzie szedł na Warszawę i potem niemalże przez środek miasta trasą AK między Bielanami a Żoliborzem. Nie wiem jak można było poprowadzić obwodnicę przez środek miasta. To jest najbardziej obciążona droga w Polsce z natężeniem ruchu 160 000 pojazdów na dobę.

  • rodziu81

    Oceniono 9 razy 1

    Po marudzeniu w komentarzach wnioskuje, ze nie powinnismy budowac zadnych drog miedzynarodowych bo zawsze skominukujemy jakis sasiedni kraj?

  • pajanko

    Oceniono 3 razy 1

    a gdzie legenda do mapy?

  • kretus15

    Oceniono 1 raz 1

    Zupełnie nie rozumiem dlaczego drogę od granicy z Litwą do Warszawy nazywa się Via Baltica. Przecież ta nazwa miałaby sens gdyby trasa biegła od granicy z Litwą, dalej łącząc Trójmiasto ze Szczecinem i w Niemczech łącząc Rostock, Lubekę i Hamburg...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX