Volvo Polska z największym w historii zamówieniem na autobusy elektryczne. Pojadą do... Szwecji

Wrocławska fabryka Volvo dostarczy 30 w pełni elektrycznych autobusów miejskich do Göteborga w Szwecji. To największe jak dotąd zamówienie na tego typu pojazdy. Autobusy będą kursować od jesieni przyszłego roku.

"Wszystkie autobusy zamówione przez GS Buss (samorządowo-państwowa spółka - red.) są zaprojektowane przez polskich inżynierów pracujących we wrocławskiej fabryce Volvo, tutaj też zostaną wyprodukowane i stąd pojadą do Göteborga" - czytamy w komunikacie.

Västtrafik, operator transportu publicznego w Goeteborgu, stawia na elektryki, gdyż planuje m.in. zmniejszenie emisji dwutlenku węgla aż o 80 proc. do 2020 r. oraz zmniejszenie hałasu generowanego przez ruch uliczny. W Göteborgu już dziś kursuje ponad 60 hybrydowych autobusów marki Volvo, a po zakończeniu dostaw jesienią przyszłego roku będzie ich niemal 100.

"Zakup 30 w pełni elektrycznych autobusów Volvo przez GS Buss – jednego z operatorów transportu publicznego w Göteborgu to jak dotąd największe pojedyncze zamówienie, jakie firma Volvo otrzymała na ten model autobusu. Nowe autobusy będą kursować na linii 60 pomiędzy Redbergsplatsen i Masthugget, a także na liniach 59 i 62. Będą one wyposażone w akumulatory o pojemności 200 kWh, ładowane na końcowych przystankach linii oraz w zajezdni. Infrastrukturę do ładowania akumulatorów zapewni firma GS Buss. Autobusy zostaną dostarczone w III kwartale 2019 roku" - czytamy dalej w komunikacie.

Czytaj więcej: Volvo w przyszłym roku zacznie sprzedawać elektryczne ciężarówki. Model FL Electric ma jedną zaletę

Największa fabryka w Europie i kolejne zamówienia

Volvo niedawno ogłosiło sprzedaż 23 elektrycznych autobusów do holenderskiego miasta Leiden i kolejnych 17 sztuk do Oslo. Do tej pory firma podpisała umowy na dostawę elektrycznych autobusów do Wielkiej Brytanii, Danii, Luksemburga, Holandii, Norwegii, Polski, Singapuru i Szwecji. Poza w pełni elektrycznym autobusem Volvo 7900 Electric oferta zelektryfikowanych autobusów firmy Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe oraz elektryczne hybrydy (plug-in). Volvo sprzedało dotychczas ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów na całym świecie.

Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.

Volvo Polska jest częścią Grupy Volvo. W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności.

Czytaj więcej: Samochody elektryczne to katastrofa. Są samym złem - mówi szef związkowców w Hyundaiu

***

Morawski: "Teraz rozwijamy się w tempie 5 proc., ale to jest nie do utrzymania. Choćby dlatego, że w Polsce zabraknie pracowników"

Więcej o:
Komentarze (21)
Volvo Polska z największym w historii zamówieniem na autobusy elektryczne
Zaloguj się
  • wojtem

    Oceniono 5 razy 1

    Szkoda ze to nie polska firma. Do niedawna Solaris mogl z kazdym powalczyc, no ale i Solaris wykupili Hiszpanie. Ciekawe jak URSUS da sobie rade. Tez oferuja elektryczne autobusy

  • stachud

    0

    Volvo we Wrocławiu to tylko montownia. Szwedzi korzystają z taniej siły roboczej. Mnóstwo ludzi pracuje jako body leasing żeby było taniej dla firmy.

  • kmwsm

    Oceniono 4 razy 0

    Czy te autobusy sa: 1. Polskie 2. Chinskie 3. Szwedzkie? Pytanie do inteligentnych Polakow.

  • cezaryk

    Oceniono 3 razy -1

    Chińskie autobusy Volvo wyprodukowane w Polsce jadą do Szwecji.
    I weź tu ogarnij. Ot, globalizacja...

  • caesar_pl

    Oceniono 7 razy -1

    Polscy inzynierowie skonstruowali,polscy robotnicy zbudowali a Szwedzi zbieraja laury.

  • gonzor

    Oceniono 2 razy -2

    Autobus elektryczny w PRL to jedynie przeniesienie zanieczyszczenia z miasta do Bełchatowa czy na Śląsk, pożyteczna utopia

  • smok61

    Oceniono 8 razy -6

    "amerykańscy naukowcy policzyli " , że samochody osobowe elektryczne ładowane w kraju o tradycyjnych elektrowniach węglowych , np w Niemczech , zatruwają środowisko w tym samym stopniu , co samochody na benzynę.
    =======
    To oczywiste , bo przecież prąd nie bierze się znikąd.
    =====
    O prądzie trzeba wiedzieć jeszcze to , że elektrownie spalające węgiel muszą pracować zawsze, nie da się ich wyłączyć na kilaka dni i prawie nie da się regulować ich wydajności .
    =======
    Tak więc samochody elektryczne są oczywiście przyszłością , ze względu na prostotę budowy , ale na środowisko nie wpłyną ....
    ..chyba , że :
    =========
    Teraz jest w Niemczech tak , że jak wiatr zawieje to oni muszą swoją energię elektryczną wyrzucać na giełdę za symboliczną cenę , a zdarzało się , że dopłacali .
    ========
    mogą zrobić tak , że ładowanie samochodów elektrycznych będzie tańsze w miare nadwyżki energi na rynku ( jak wieje) , czyli cena za enrgię do ładowania samochodów, będzie ruchoma .
    ========
    Wtedy samochody elektryczne będą ekologiczne.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX