LOT przeprasza pasażerów. Punktualność gorsza niż w tanich liniach lotniczych

Narodowy przewoźnik nie ukrywa, że wypada coraz gorzej pod względem punktualności, ale zapewnia, że wciąż jest lepszy niż Lufthansa. I robi wszystko, by poprawić sytuację.

Dane OAG (dostawcy cyfrowych systemów informacji dla branży lotniczej) nie pozostawiają złudzeń. LOT ma coraz większe problemy z punktualnością rejsów. Jedynie 59 procent samolotów narodowego przewoźnika dotarło w czerwcu punktualnie do celu. Co gorsza, do 3,6 proc. (z 1,3 proc. w czerwcu ubiegłego roku) wzrosła liczba odwołanych rejsów. Oznaczać to może, że przeszło 300 tysięcy pasażerów LOT-u było dotkniętych opóźnieniami lub odwołaniem lotów. Rok temu LOT mógł się pochwalić punktualnością na poziomie 72,6 proc.

LOT wypada gorzej od tanich linii

Polskie Linie Lotnicze LOT wypadają słabo na tle niektórych konkurentów. Węgierski WizzAir w czerwcu mógł się pochwalić punktualnością na poziomie 72,3 proc., a Ryanair do celu o czasie doprowadził 65,9 proc. samolotów. Dobrą punktualność miały znane z luksusu linie Emirates (84,4 proc.) i QatarAirwaus (84,8 proc.). Obie linie znad Zatoki Perskiej odwoływały również znikomą ilość połączeń – Emirates odwołały tylko 0,1 proc. samolotów.

Biuro Prasowe LOT zapewnia Next.gazeta.pl, że przewoźnik na tle konkurencji nie wypada jednak aż tak źle, chociaż przyznaje, że nie jest dobrze.

- Według globalnych danych Flight Stats, LOT wypada pod względem punktualności lepiej niż np. Lufthansa i TAP, na podobnym poziomie co El-Al, a gorzej niż np. Air France i SAS. Oczywiście, fakt, że problem mają też inni nie jest dla nas żadnym pocieszeniem – mówi Next.gazeta.pl Konrad Majszyk z Biura Prasowego LOT-u.

Czytaj więcej: Przez strajki w Ryanairze nie będzie też lotów z Polski i na nasze lotniska. Znana jest już ich lista

Skąd się biorą problemy LOT-u?

Podobnie do wielu innych przewoźników LOT boryka się ze sporami z załogą. Co prawda pracownicy narodowego przewoźnika zrezygnowali ostatecznie ze strajku (przynajmniej na razie), ale nie rozwiązało to problemów w postaci złych relacji między firmą a załogą.

- Opóźnienia i odwołania lotów mogą stać się jeszcze częstsze i uderzą w pasażerów, jeśli LOT nie poprawi swoich relacji z pracownikami – nie ma wątpliwości Marius Stonkus, prezes Skycop, firmy pomagającej odzyskiwać odszkodowania za opóźnione i odwołane loty.

LOT przeprasza pasażerów

Sam LOT nie ukrywa, że problemy istnieją, a tylko część wynika z przyczyn niezależnych od przewoźnika, takich jak choćby strajk kontrolerów lotu we Francji, czy wyczerpująca się przepustowość infrastruktury na lotniskach. Na pogorszenie się punktualności wpłynęły też opóźnienia w dostawach samolotów Embraer 195 – na sześć zamówionych dostarczono tylko cztery, a dwa „zaległe” będą do dyspozycji dopiero na przełomie lipca i sierpnia. Narodowy przewoźnik podkreśla jednak, że robi wszystko, by poprawić sytuację – do zaspokojenia potrzeb przewozowych wynajął nawet na krótki termin dodatkowego Dreamlinera.

- Przepraszamy naszych pasażerów za wszystkie opóźnione rejsy oraz związane z tym utrudnienia. Zapewniamy, że robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby wywiązać się z naszych zobowiązań wobec pasażerów – przekazał Next.Gazeta.pl Konrad Majszyk z Biura Prasowego LOT.

Magdalena Kruszewska: Zarządzanie strachem podcina ludziom skrzydła i odbiera im kreatywność [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (85)
Coraz gorzej z punktualnością LOT-u. "Robimy wszystko co w naszej mocy"
Zaloguj się
  • notremak

    Oceniono 25 razy 19

    Dobra zmiana!
    Za pissu LOT wreszcie wstał z kolan i przestał się przejmować punktualnością na rzecz : patridiotycznych malunków, zaprojektowanych chyba przez rzeźbiarza licznych, słynnych już z urody pomników śp. Poległego.

  • bella96

    Oceniono 17 razy 15

    "że wciąż jest lepszy niż Lufthansa"
    A jak to policzyliście? Łączny czas opóźnień Lufy i LOT, czy proporcjonalnie do liczby lotów ;-)? Obawiam się, że raczej to pierwsze, a przy tylu operacjach, ile robi Lufa w porównaniu z LOTem, to nie jest żadna miarodajna statystyka. Nie żebym chwalił Niemców, ale jakoś więcej niż godzinę to nie miałem obsuwy, a latam dość często po Europie.
    Takie mam wrażenie, że ktoś chce rozłożyć LOT od środka :(.

  • menosky

    Oceniono 18 razy 12

    lotowskiego obajtka wymienić na innego obajtka;
    lot zawierzyć matce B.
    i będzie lepiej

  • remo29

    Oceniono 21 razy 11

    Ale za to mają ładne samoloty z biało-czerwonym pawiem, nikt takich nie ma.

  • student_zebrak

    Oceniono 13 razy 11

    World's best airlines for 2018

    Singapore Airlines
    Qatar Airways
    ANA All Nippon Airways
    Emirates
    EVA Air
    Cathay Pacific Airways
    Lufthansa
    Hainan Airlines
    Garuda Indonesia
    Thai Airways
    to tyle w sprawie niepunktualnej lufy
    dalej spijcie

  • chasselas

    Oceniono 23 razy 11

    Obecny dyrektor LOT jest specjalistą od kolei. Robi to, co umie. Zatem opóźnienia i odwołania jak na PKP są i będą. A od 2020 przekierowania do Radomia.

  • G SGK

    Oceniono 13 razy 9

    Opóźnienia zdarzają się wszystkim. Głownie z powodu mniejszych czy większych usterek technicznych. Niestety LOT cierpi na chorobę elit. Naburmuszone panie i panowie, obrażeni na cały świat, traktujący wszystkich z niechęcią. Mega kolejka do odprawy, przedłużające oczekiwanie, start z opóźnieniem, nadrabianie "w trasie", itp, itd.

  • piotrm74

    Oceniono 13 razy 9

    no tak wina leży po stronie wszystkich nie po stronie LOT.
    Przykład
    Wczoraj pasażerowie mieli odlecieć z Gdańska do Warszawy o 14.50, gdzie był samolot? rozpoczął lot z Okęcia w kierunku Gdańska. Przyleciał do Gdańska ok 15.20. Wystartował o 15.55
    Godzina w plecy...

  • smizycki

    Oceniono 8 razy 6

    27 czerwca wieczorem Okęcie : Erewan spóźniony, Tbilisi spóźnione, Sofia spóźniona, Kijów spóźniony 8 lipca Samolot do Erywania przylatuje spóźniony, odlatuje ponad godzinę później. W Warszawie czekają na ten lot Bruksela, Düsseldorf , Genewa i kilka krajowych. Już od rana tego dnia siatka połączeń się sypie. Na linii z Erywania stewardesa nie zna rosyjskiego i ma problem z lokalsami na pokładzie. Bagaż ginie na 4 dni. Nigdy więcej LOTu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX