Coca-Cola wchodzi do Polski z nową marką napojów. Liczy na wegan i fanów zdrowej żywności

Moda na zdrową dietę zatacza coraz szersze kręgi. Coca Cola wprowadza na polski rynek markę AdeZ. Oparte na składnikach roślinnych napoje przeznaczone są dla klientów dbających o zdrowe odżywianie.

The Coca Cola Company najszerzej znana jest ze swojego kultowego produktu, Coca-Coli, o której można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że może być elementem zdrowej i zbilansowanej diety. Korporacja ma jednak w swoim portfolio dziesiątki innych marek, wśród których znalazła się także AdeZ. Właśnie trafiła ona na polski rynek.

Sugerowana cena napojów, które są sprzedawane w butelkach o pojemności 800 ml, to 9,99 złotych. Napoje nie zawierają żadnych składników pochodzenia zwierzęcego.

Napoje AdeZNapoje AdeZ fot. Coca-Cola Company

Rosnący rynek napojów prozdrowotnych

Klienci w Polsce, podobnie jak w Europie Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych, coraz częściej zwracają uwagę na to, czy to, co jedzą, jest zdrowe. Zdaniem ekspertów rynek zdrowych napojów - choć relatywnie mały - ma duże perspektywy wzrostu.

Coca Cola, realizująca strategię "total beverages company", chce być obecna również na tym rynku. Marka AdeZ daje koncernowi szansę na przyciągnięcie osób chcących pić zdrowe napoje, które przy okazji nie zawierałyby produktów odzwierzęcych.

Napoje AdeZ są produkowane z takich roślin jak: soja, ryż, owies, kokos i migdały. Wzbogacono je minerałami i witaminami i nie dodano żadnych cukrów poza tymi, które występują w owocach i roślinach (znajdą się w składzie np. glikozydy stewiolowe ze stewii). Ponieważ grupa docelowa produktu zazwyczaj dba nie tylko o siebie, lecz także o środowisko, to butelka jest w 30 proc. złożona z surowców roślinnych i w 100 proc. podlega recyklingowi (nie wiemy jednak, w jakim stopniu poddaje się biodegradacji). 

Wprowadzenie na rynek marki AdeZ to odpowiedź na zainteresowanie zdrowszymi przekąskami oraz coraz mocniej zarysowujący się trend skupiony wokół diety roślinnej

– podkreśla dyrektorka ds. marketingu w Coca-Cola Poland Services Paola Sandoval.

Czytaj też: Nowa odsłona Coca-Coli. Bez cukru, za to z błonnikiem

Coca-Cola stawia na różnorodność

Coca Cola eksperymentuje z napojami kierowanymi do różnych grup konsumentów. Również w obrębie podstawowej marki – niedawno w Japonii po raz kolejny podjęto próbę wprowadzenia na rynek zdrowszej coli zawierającej błonnik. Za to bez cukru.

Do korporacji należy także dużo marek, które nie podnoszą ciśnienia dietetykom czy kardiologom. W Polsce można kupić np. soki i napoje Cappy, które nie różnią się specjalnie od konkurencji, jeżeli chodzi o wpływ na zdrowie.

Marka AdeZ powstała w Argentynie w 1988 roku.

Morawski: "Teraz rozwijamy się w tempie 5 proc., ale to jest nie do utrzymania. Choćby dlatego, że w Polsce zabraknie pracowników"

Więcej o:
Komentarze (86)
Coca-Cola wchodzi do Polski z AdeZ - nową marką napojów
Zaloguj się
  • qqracza

    Oceniono 40 razy 36

    Myślałem że to będzie produkt w całości ze zbóż, albo z ziemniaków, do tej pory sprzedawany głównie w półlitrówkach. Cena 9,90 za 0,8l wydawała się bardzo atrakcyjna.

  • matatjahu

    Oceniono 22 razy 14

    a kilogram wiśni na bazarach od 2-4 zł za kg i można ugotować w wodzie z dodatkiem minimalnej ilosci cukru trzcinowego, 3-4 litry kompotu, schłodzić i to sobie pić przez dwa dni. wyjdzie jakieś od 3-6 zł za 3-4 litry. ale polskie lenie, nieroby z kasą zaraz będą kupować kolejne g...od pazernego koncernu.

  • vfib

    Oceniono 14 razy 10

    Klient dbający o zdrowe odżywianie nie tyka nawet kijem przetworzonej żywności. Lepiej zjeść owoc (są w nim i cukry proste błonnik), czy migdały a nie pić wodę z cukrem.Nawet jeśli ten cukier pochodzi z owoców.

  • jurekwy

    Oceniono 13 razy 9

    Ne kupowałem i nie będę kupował Coca-coli i podobnych pseudo napojów. Zrobiłem sok z malin i agrestu z wodą mineralną bije wszystkie cole, pepsi i inne baziewia.

  • Oceniono 10 razy 8

    może z raz spróbuję z ciekawości czy to smaczne ... na dłuższą metę - zdecydowanie za drogie

  • asawiko

    Oceniono 7 razy 7

    Nie tak dawno oglądałem program (chyba w Planete+) o m.in. tym napoju. Jeśli się nie mylę, to markę wylansował 50cent i odsprzedał za gruby szmal. I nowy właściciel (CC Comp.) miała ogromny problem z tymi napojami. Chodziło o wprowadzanie klientów w błąd, ze pomagają w chudnięciu (o ile dobrze pamiętam). I chyba były też jakieś kary.

  • superpolpol

    Oceniono 6 razy 6

    No i potem sie ludkowie dziwią, że chorują. Soja made in Monsanto? :)

  • japiech

    Oceniono 10 razy 6

    Powiem tylko tyle, że ludzie którzy będą się dawać na takie i podobne rzeczy nabierać, i wysysać swoje kieszenie są orwelowskimi idiotami :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX