Będzie gruntowna przebudowa fragmentu autostrady A1 w Łódzkiem. Umowa za prawie pół miliarda złotych

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z konsorcjum spółek Budimex i Strabag umowę na realizację odcinka autostrady A1 w województwie łódzkim, pomiędzy węzłami Tuszyn a Piotrków Trybunalski Południe.

Kontrakt podpisany z konsorcjum Budimex-Strabag opiewa na kwotę 479 mln zł. Odcinek, którego dotyczy umowa, to fragment ok. 15,9 km pomiędzy węzłem „Tuszyn” (bez węzła) a węzłem „Piotrków Trybunalski Południe” (z węzłem).

Ten odcinek ogólnie jest przejezdny dla kierowców, natomiast będzie go czekała gruntowna przebudowa. Po pierwsze, zostanie wymieniona nawierzchnia. Po drugie, na węźle "Piotrków Trybunalski Zachód" zostanie dobudowany zjazd z autostrady, dla osób jadących od strony Łodzi, na drogę ekspresową S8 w kierunku Warszawy. Po trzecie, dobudowany zostanie także wjazd na autostradę w kierunku Łodzi, dla osób jadących od strony stolicy. Aktualnie kierowcy chcąc jechać we wspomnianych kierunkach są zmuszeni do zawracania na kolejnym węźle (Piotrków Trybunalski Południe) albo wyboru innych dróg.

aktualne rozjazdy na węźle Piotrków Trybunalski Zachódaktualne rozjazdy na węźle Piotrków Trybunalski Zachód źródło: Google Maps

Prace na wspomnianym odcinku powinny zakończyć się w 2021 r.

Jeszcze cztery inne odcinki w Łódzkiem

Aby cała autostrada A1, z Gdańska aż do Gorzyczek przy granicy z Czechami, była gotowa, potrzebnych jest jeszcze kilka odcinków w województwie śląskim - od węzła Pyrzowice na północ do granicy z województwem łódzkim - oraz w Łódzkiem - od granicy z województwem śląskim do węzła Piotrków Trybunalski Południe.

Większość jeszcze niegotowych śląskich odcinków A1 ma być oddana do użytku już w 2019 r. Tydzień temu podpisano umowę z firmą Polaqua na projekt i budowę ostatniego odcinka na Śląsku - 17 km od węzła Rząsawa do granicy z województwem łódzkim. Ma on być gotowy w 2022 r.

Niepodpisane są jeszcze umowy z wykonawcami trzech odcinków A1 w województwie łódzkim, o łącznej długości ok. 48 km. Podpisy pod wszystkimi kontraktami powinny pojawić się na przełomie sierpnia i września:

* Odc. B, węzeł Piotrków Trybunalski Południe - Kamieńsk, ok. 24,2 km

Wybrany wykonawca: konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia oraz MIRBUD (brak odwołań, dokumenty przetargowe w kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, trwające ok. 30 dni). Planowane podpisanie umowy: koniec sierpnia. Wartość umowy: 687 mln zł.

* Odc. C, Kamieńsk - Radomsko, ok. 16,7 km

Wybrany wykonawca: konsorcjum Strabag (lider) i Budimex. Trwa oczekiwanie na ewentualne odwołania (10 dni od daty wyboru, czyli od 25 lipca br.), potem dokumenty przetargowe trafią do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Planowane podpisanie umowy: początek września. Cena oferty brutto: około 573 mln zł.

* Odc. D, Radomsko - granica województw łódzkiego i śląskiego, ok. 7 km

Wybrany wykonawca: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR (brak odwołań, dokumenty przetargowe w kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych). Planowane podpisanie umowy: koniec sierpnia. Wartość umowy: 338,3 mln zł.

Na poniższej grafice odcinek A to fragment pomiędzy węzłami Tuszyn a Piotrków Trybunalski Południe - który czeka przebudowa. Odcinek E to fragment od granicy województw łódzkiego i śląskiego do węzła Rząsawa - na który umowa została podpisana 23 lipca.

autostrada A1autostrada A1 źródło: GDDKiA

***

Rafał Agnieszczak: Ktoś, kto zawsze jedzie po bandzie, nie wygra w biznesie [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (43)
Będzie gruntowna przebudowa fragmentu autostrady A1 w Łódzkiem. Podpisana umowa za prawie pół miliarda złotych
Zaloguj się
  • b.szrama

    Oceniono 1 raz -1

    Podczas gdy Polacy budują dziesiąte piętro bloku,pierwsze trzy są już w remoncie. To jest tempo budowy!

  • seeba-5

    Oceniono 1 raz 1

    Najwyższy coorva czas!

  • superekolog

    Oceniono 8 razy 4

    Polska w ruinie. Wystarczy nie kraść. Należało się nam. Alleluja! Chwalmy Pana! Helmut, daj nam pieniądze!

  • Sie Masz

    Oceniono 6 razy 2

    Tak trochę off topic.Kiedys pracowałem w drogach i właściciel sprowadzał sprzęt ciężki z Niemiec-frezarki,otaczarki itd.Razem że sprzętem przysyłali Niemiaszka żeby ludzi przeszkolił.Podczas rozmowy koleś stwierdził że Polska to bardzo bogaty kraj jeśli stać na budowę nowiutkiej drogi a po paru latach ja remontowac....

  • lech2011

    Oceniono 16 razy -8

    kto jest winien, że przebudowa jest konieczna? Kto przyjął poprzednią robotę ?

  • marlboro_mann

    Oceniono 28 razy -8

    W koncu, komunistyczne swienie i niemieckie pacholki zrobili autostrade z Krakowa do Niemiec i z Warszawy do Niemiec, a przez 30 lat nie ma autostrady z portow Polskich na Slask.

  • tetradrachma

    Oceniono 31 razy -9

    Typowy przykład "polnische wirtschaft" budujemy, aby zburzyc no, przebudować. Tak działają Polacy, najpierw jęczą pod zaborami, a gdy zdobywaja upragniona wolność niszcza ją i depczą demokracje. Upadaja i znów walczą. Chore.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX