Jest umowa na kolejny odcinek S19. Do całej trasy Via Carpatia brakuje dwóch z dwunastu umów

GDDKiA poinformowała o podpisaniu umowy na realizację odcinka S19 między Lublinem a Rzeszowem. Ponad 10 km drogi zbuduje Budimex za 333,5 mln zł brutto.

Realizacja odcinka S19 Podgórze - Kamień to krok zbliżający kierowców do wygodniejszego podróżowania po wschodniej Polsce. Ma być przejezdny za trzy lata. To też część szlaku Via Carpatia, który ma połączyć państwa bałtyckie z południem Unii Europejskiej i jej wschodnimi sąsiadami.

Nowy odcinek S19 za 333,5 mln zł brutto

Umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad podpisał Budimex. Umowa ma wartość 333,5 mln zł brutto i 271 mln zł netto. Wykonawca ma 34 miesiące na zbudowanie drogi (na etapie realnych prac budowlanych nie będą liczone okresy zimowe, od 15 grudnia do 15 marca).

Odcinek Podgórze - Kamień będzie powstanie, podobnie jak wszystkie ostatnio ofertowane drogi, w systemie zaprojektuj i buduj. Czyli to wykonawca - w tym przypadku Budimex - zajmuje się zaprojektowaniem drogi, uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji, a potem wybudowaniem drogi i zdobyciem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

W ramach inwestycji ma powstać dwujezdniowa droga ekspresowa z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, a także 5 mostów, 8 wiaduktów i dwa węzły drogowe.

Czytaj też: Cała Via Baltica na Warmii i Mazurach już w realizacji. Jest kolejna umowa - 23 km za 700 mln zł

Via Carpatia nieco bliżej

Jak podaje GDDKiA w komunikacie, trasa Via Carpatia na Podkarpaciu ma mieć długość 169 km. Kierowcy całym fragmentem od Lublina do Rzeszowa będą mogli według planów pojechać w 2021 roku. Jak na razie w użytkowaniu jest 30 km, blisko 35 km na etapie realizacji, 19,4 km w przetargu, a w przypadku 85 km w opracowaniu jest koncepcja programowa. Odcinki, które będą realizowane, mają być współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Via Carpatia to międzynarodowy korytarz transportowy, którego idea sięga 2006 roku. Ma przebiegać od Litwy po Grecję. W Polsce ma mieć długość ponad 700 km i prowadzić głównie drogą S19. Będzie przebiegać przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.

Przebieg Via CarpatiaPrzebieg Via Carpatia fot. Ministerstwo Infrastruktury / Twitter

Morawski: "Teraz rozwijamy się w tempie 5 proc., ale to jest nie do utrzymania. Choćby dlatego, że w Polsce zabraknie pracowników"

Więcej o:
Komentarze (48)
S19 z kolejną umową. GDDKiA: Via Carpatia coraz bliżej
Zaloguj się
  • andrzej6404

    Oceniono 7 razy 7

    poprawcie Lubin na Lublin- nawet z tweeta nie potraficie poprawnie przepisac,czy Polska to u was konczy sie na Wroclawiu czy sa tez inne miasta,a co do art. super by bylo gdyby powstal lacznik miedzy Lodzia a Lublinen a wlasciwie teraz Pulawami laczacy S8 z S12

  • kontra.punkt

    Oceniono 18 razy 6

    Idę o zakład, że w 2 lata po uruchomieniu Via Carpatia media w Polsce zaczną płakać, że porty 3miasta upadają, przegrywając z Kaliningradem, Kłajpedą i Rygą.

  • stilok

    Oceniono 15 razy 5

    To takie strategicznie polskie, że buduje się ekspresowe trasy w ciągach, na których w większości dobowy ruch to 5-8 tys. pojazdów na dobę. Dla ciągów, gdzie ruch ten oscyluje wokół 40 tys. na dobę mogą przecież zostać kolizyjne dróżki ze światłami co kilometr. DK1 Tychy-Bielsko. S1 w lesie i jeszcze długo zostanie.

  • konus33

    Oceniono 5 razy 5

    niech wreszcie zaczną budowac bo dojechać z Rzeszowa do Lublina, dwiema stolicami regionu to prawdziwy horror

  • Robert Popek

    Oceniono 6 razy 4

    :) Ho ho. Między Lubinem a Rzeszowem. To raczej więcej niż 10 km ze 300. Sądzę że geografia powinna wrócić do szkół, albo może lepiej gimnazjaliści powinni jeszcze raz powtarzać geografię Polski.

  • kontra.punkt

    Oceniono 2 razy 2

    Czyli - dopóki nie zostaną wybudowane wszystkie odcinki, dopóty całą inwestycję można o kant d..y potłuc. A wystarczyło podzielić ją 2-3 odcinki.

  • earthboundmisfit

    Oceniono 1 raz 1

    "część szlaku Via Carpatia, który ma połączyć państwa bałtyckie z południem Unii Europejskiej"

    Tyle, że jeśli PiS wygra wybory to obywatele państwa błatyckich będa potrzebowali wiz przejazdowych przez terytorium znajdujące sie poza Unią.

  • ungvar

    Oceniono 1 raz 1

    Do calej trasy Via Carpatia, czyli S19 nie brakuje dwoch umow, tylko przynajmniej 10, w zaleznosci na ile podzielony zostanie odcinek Rzeszow-Barwinek. Plus odcinki od Lublina do Bialegostoku.
    Brakuje 2 umow na ogloszone przetargi miedzy Lublinem i Rzeszowem.
    Przepisaliscie pol tweeta i dodaliscie swoje pol.

  • mirek76pl

    Oceniono 5 razy 1

    Via Carpatia to oczywiście bardzo ważna trasa, z punktu widzenia gospodarczych interesów Polski trochę ważniejsza jednak jest modernizacja południowej nitki A18, dokończenie S6 (co pozwoliłoby Gdańskowi konkurować z niemieckimi portami na rynku wschodnioniemieckim) i połączenie S3 z Czechami.

    Warto też powoli zacząć myśleć o S10 i S11.
    Warto też chyba po

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX