Lidl dosypuje trochę luksusu. Już nie tylko niskie ceny. Nowe sklepy i wycieczki na Karaiby

Lidl, sklep w Kielcach

Lidl, sklep w Kielcach (Fot. Michał Walczak / Agencja Gazeta)

Według mediów, Lidl może uruchomić w Polsce pierwszy sklep w formacie "sklepu przyszłości". Sieć nie potwierdza wprost tych zamiarów, ale widać większą ofertę z tak zwanej górnej półki.

Branżowy portal wiadomoscihandlowe.pl podał, że Lidl w przyszłym roku ma otworzyć w naszym kraju sklep w prestiżowym formacie "Lidl of the Future". Ten koncept niemiecka sieć uruchomiła najpierw w Wielkiej Brytanii, a potem także w innych krajach, m.in. Czechach, Hiszpanii i Irlandii. Jak pisze Money.pl, takie sklepy wyróżniają się szerokimi alejkami, regałami z lepszych materiałów, a także dodatkowymi usługami, jak toalety dla klientów i miejsca do przewijania niemowląt.

Lidl wejdzie do Polski z nowym konceptem?

Pogłoski na temat wejścia Lidla na polski rynek z bardziej prestiżowym konceptem pojawiają się od dawna, na razie brakuje jednak oficjalnego ich potwierdzenia. Poprosiliśmy o komentarz polski oddział sieci.

- W odniesieniu do prezentowanych informacji dotyczących różnych modeli naszych obiektów - w szczególnych lokalizacjach wygląd sklepu dostosowujemy do sąsiadujących obiektów, co skutkuje różnicami np. gdy sklep funkcjonuje w galerii handlowej. Taką adaptację wyglądu sklepu będziemy mieć w najnowszym obiekcie w Szczecinie - mówi w przesłanym nam komentarzu Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

Dodaje od razu, że wysokie standardy sieć ma od zawsze, a do tego wprowadza rozwiązania ekologiczne.

- Warto jednak podkreślić, że zawsze naszym standardem jest bardzo estetyczny, nowoczesny design, duże przeszkolone powierzchnie, obszerne wygodne dla klientów parkingi oraz co bardzo istotne dla nas - sklepy Lidla mają szereg rozwiązań przyjaznych środowisku naturalnemu takich jak np. gruntowe pompy ciepła, rekuperację, odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych czy oświetlenie LED. Od 2016 roku rozwijamy także sieć stacji do ładowania samochodów elektrycznych przy naszych sklepach - komentuje Aleksandra Robaszkiewicz.

Czytaj też: Mocne zaskoczenie w danych GUS. Sprzedaż detaliczna wzrosła w czerwcu o ponad 10 proc.

Dyskont nieco luksusowy

Faktem jest, że Lidl ma w ofercie produkty nieco bardziej luksusowe (choć warto zauważyć, że nie jest jedyny, bo luksusowe marki własne wprowadziły m.in. też Biedronka i Tesco). Wśród tych towarów są na przykład wina, które Lidl sprzedaje nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale także na osobnej platformie internetowej. - Wśród oferty proponowanych przez nas win, zarówno w kanale online jak i offline dostępne są wina za kilkanaście złotych, ale również zdarzały się trunki powyżej 100 zł, zatem rozpiętość cenowa jest znaczna i zależna od wielu czynników - mówi Aleksandra Robaszkiewicz.

Lidl w ubiegłym roku uruchomił też biuro podróży. W obecnej ofercie znalazła się tam na przykład  5-dniowa wycieczka do Dubaju z udziałem w wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Abu Dhabi, która kosztuje 4899 zł za osobę i 16-dniowy rejs luksusowym statkiem po Karaibach, za który trzeba zapłacić 7749 zł za osobę.

Dyskonty w Polsce w ostatnich latach zaczęły przejmować część rynku od sieci delikatesowych - które zresztą mają mocno pod górkę. Alma zbankrutowała, a Piotr i Paweł szuka inwestora - chętny według doniesień ma być właściciel Biedronki.

Zmieniły się też oczekiwania klientów, niska cena przestaje być jedynym kryterium. Być może dlatego niedawno z ekspansji w Polsce zrezygnowała rosyjska sieć Svetofor, której sklepy przypominają nieco początki dyskontów w naszym kraju, sprzedają podstawowe produkty, wystawione na paletach.

Voelkel: W nowoczesnych firmach nie potrzebujemy ludzi, którzy nastawieni są na indywidualny cel [NEXT TIME]

Quiz, którego nie ma
1/15Loch Ness, gdzie ma mieszkać słynny potwór, to jezioro w:
Zobacz także
Komentarze (28)
Lidl dosypuje trochę luksusu. Już nie tylko niskie ceny. Nowe sklepy i wycieczki na Karaiby
Zaloguj się
  • ks-t

    Oceniono 13 razy 5

    Toalety to wymóg w obiektach użyteczności publicznej. Spróbujcie tworzyć kawiarnię czy coś podobnego bez kibla. Jaki cudem supermarkety Lidl i Biedra zostały zwolnione z tego oczywistego obowiązku?

  • onuce-precz

    Oceniono 11 razy 5

    w hiszpanii sklepach typu dyskont maja obowiązek! posiadania kibla. dlaczego w polsce nikt o tym nie pomyślał. owszem nie wszędzie tak jest.

  • Popijajac Piwo

    Oceniono 3 razy 1

    "Zmieniły się też oczekiwania klientów, niska cena przestaje być jedynym kryterium."

    Teraz lokalne menelstwo będzie wysiadywać pod Lidlem, bo przynajmniej będzie się gdzie wyszcz... po piwku. Chyba sobię jakąś ławeczkę zarezewuję...

  • bolek nurek

    Oceniono 1 raz 1

    "duże przeszkolone powierzchnie"...
    bardzo ciekawym

  • justsaying

    0

    Jesli na Karaiby to polecam Republike Dominikany. Tanie wakacje a do tego piekna plaza i swietna pogoda.

  • justsaying

    0

    Co to sa za brednie, ze "oferty sa w kanale online jak I offline". Nie lepiej napisac ze wina mozna kupic w sklepach lub zamowic przez Internet?

  • artus

    Oceniono 2 razy 0

    Właśnie byłem w Brnie i zaskoczył mnie format Lidla. Hala ze 2 razy większa, wszystko ą ę nowoczesne. Takich Lidlów nawet rodowici Niemcy nie majo :-) Niech budują, a co tam. Tylko, że jak większy, to się będzie trzeba więcej nachodzić :-)

  • ga.spar

    Oceniono 2 razy 0

    byłem niedawno w Lidlu. półmrok jak w piwnicy, połowa świetlówek nie pali się, wszystkie standy i gabloty chłodnicze nie oświetlone. ciekawy ten koncept :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje