Będzie wielka fuzja w polskiej modzie. Vistula ma zgodę UOKiK na połączenie ze spółką Bytom

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał zgodę na połączenie Vistula Group i spółki Bytom, podała Vistula.

"Zarząd Vistula Group, informuje o otrzymaniu w dniu 17 sierpnia 2018 roku decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 16 sierpnia 2018 roku o wydaniu zgody na dokonanie koncentracji polegającej na połączeniu się Vistula Group i Bytom z siedzibą w Krakowie. Na mocy wskazanej decyzji Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na dokonanie koncentracji" - czytamy w komunikacie. 

Vistula i Bytom wniosek o zgodę na połączenie złożyły 5 września ub. r. W połowie listopada Urząd wydał postanowienie o przedłużeniu o 4 miesiące postępowania antymonopolowego. Vistula oceniła wówczas, że termin połączenia spółek przesunie się na koniec I kw. 2018 r.

Połączenie ma zostać przeprowadzone poprzez przeniesienie całego majątku Bytomia (spółka przejmowana) na Vistula Group (spółka przejmująca) w zamian za akcje Vistula Group. W połowie września Vistula (jako spółka przejmująca) i Bytom (jako spółka przejmowana) podpisały plan połączenia. Parytet wymiany akcji określono na 1:0,82. 

Czytaj więcej: Co się dzieje z Elonem Muskiem? "Pracuję po 120 godzin tygodniowo. Ostatni raz wziąłem urlop w 2001 roku"

Vistula i Bytom - naturalne połączenie?

Rozmowy o możliwości połączenia rozpoczęły się 18 kwietnia 2017 roku. Spółki nie chciały ich jednak od razu podawać do publicznej wiadomości upubliczniać, bo – jak tłumaczą - mogłoby to negatywnie wpłynąć na ich pozycję w rozmowach oraz zagrozić całemu procesowi. 

Bytom i Vistulę wiele łączy. Obie działają w segmencie mody, głównie tej bardziej formalnej. Bytom pod swoją marką zajmuje się modą męską. Do Vistuli należy kilka marek premium: Vistula i Wólczanka, które także działają w segmencie odzieży męskiej, Deni Cler Milano czyli ubrania dla kobiet oraz W.KRUK, mający w ofercie biżuterię a także zegarki szwajcarskich marek. Zarówno Bytom jak i Vistula mają sieć salonów, często tuż obok siebie, w tych samych centrach handlowych. Obie do reklamy swoich kolekcji zatrudniały polskie gwiazdy – Vistula Roberta Lewandowskiego, a Bytomia Andrzeja Seweryna.

Więcej o: