Polska sieć marketów Dino rośnie jak na drożdżach. Przychody większe o jedną trzecią

Dino zanotował mocny wzrost przychodów dzięki otwieraniu nowych sklepów i zwiększeniu sprzedaży w tych już istniejących. Firmie pomaga dobra koniunktura w polskiej gospodarce.

Grupa Dino w pierwszym półroczu miała 2,7 mld zł przychodów - o 34,2 proc. więcej niż rok temu. Zarobiła przy tym 126,5 mln zł netto, co oznacza wzrost o blisko 64 proc.

Wyniki Dino za pierwsze półrocze 2018Wyniki Dino za pierwsze półrocze 2018 źródło: raport półroczny Grupy Dino



W samym drugim kwartale przychody zwiększyły się o 28 proc. rok do roku, do 1,4 mld zł, a zysk netto o 51 proc., do 70,5 mln zł.

Dino chwali się wzrostem sprzedaży

Dino cieszy się szczególnie z tego, że sprzedaż rośnie nie tylko dlatego, że firma otwiera coraz więcej nowych sklepów, ale także w sklepach, które już działają. Wzrost takiej sprzedaży, określanej skrótem LfL (z ang. like for like – czyli sprzedaż porównywalna) utrzymuje się na dwucyfrowym poziomie, a dokładnie 14,7 proc. w pierwszym półroczu. Działalność spółki jest też coraz bardziej opłacalna, rośnie jej rentowność. Opisujący to wskaźnik marży EBITDA wynosił na koniec czerwca 8,5 proc.

Dino ma już 849 marketów, od początku roku otworzyła ich 74. Cel na 2020 rok to 1200 sklepów.

-  Kontynuujemy szybki rozwój sieci sklepów Dino i pozyskujemy kolejne lokalizacje pod nowe markety. Intensyfikujemy obecność w zachodniej części Polski, ale jesteśmy też coraz mocniej obecni w centrum i północnych regionach kraju. Wkrótce otworzymy nowy magazyn na Dolnym Śląsku, drugim  regionie pod względem liczby naszych sklepów. Będziemy otwierać kolejne markety i chcemy w tym roku przekroczyć ubiegłoroczną liczbę otwarć (147) - mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Czytaj też: Sprzedaż detaliczna zaskakuje. Co się stało z zakupami spożywczymi? Najgorszy lipiec od co najmniej 15 lat

Rynek pracy może być wyzwaniem

Dino sprzyja dobra koniunktura w polskiej gospodarce - malejące bezrobocie, rosnące płace i sprzedaż detaliczna, wzrost PKB przekraczający 5 proc. Ale tak jak wszyscy w branży musi liczyć się z pewnymi ryzykami, które mogą (choć wcale nie muszą) szkodzić jej biznesowi. Wymienia je zresztą w raporcie finansowym.

Wśród tych zagrożeń jest m.in. wymagająca sytuacja na rynku pracy (niskie bezrobocie powoduje, konkurowanie o pracowników i problemy z ich dostępnością) i zmiany w prawie - zakaz handlu w niedzielę, który może sprawić, że szczególnie latem przychody mogą być niższe niż w przypadku, gdyby zakazu nie było.

Spółka Dino zadebiutowała na GPW w 2017 r. Założycielem sieci i jej głównym akcjonariuszem (51 proc. udziałów) jest polski biznesmen Tomasz Biernacki.

Anna Skórzyńska z firmy Szumisie: Człowiek bardziej żałuje tego, czego nie zrobił, niż tego, co zrobił źle [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (24)
Dino rośnie jak na drożdżach. Polska sieć marketów zwiększyła przychody o jedną trzecią
Zaloguj się
  • takaprawda2015

    Oceniono 6 razy 4

    Wzrost 14,7% oznacza że POLACY nie więcej kupują, tylko więcej płacą kupując to samo. Wskaźnik ten odnosi się do wartości nie ilościowych, a wartościowych.

  • Mac Kacz

    Oceniono 5 razy 3

    Dino ,....bardzo fajny normalny polski sklep.
    Życze jak najlepiej ...spokojnego i zrównoważonego wzrostu

  • buk.humor.dziczyzna

    Oceniono 7 razy 3

    a jutro jak pieknie pierd.olnie

  • wychodze

    Oceniono 2 razy 2

    brawo i oby tak dalej. tylko nie popelnijcie bledu pawla i gawla i nie sprzedawajcie majonezu po 10 tylko po tyle ile jest w biedzie a zarabiajcie na dobrym miesie i pieczywie

  • ga.spar

    Oceniono 1 raz 1

    rośnie jak na drożdżach ?
    ciekawe
    w moim mieście nawet z ziemi nie wykiełkował :)

  • wmr2000

    Oceniono 5 razy 1

    A jak już urośnie to sprzedadzą ją Portugalczykom. Założymy się?

  • pigeon2

    0

    Dają radę mimo pożyczek pomocy EBOR i Banku Światowego dla konkurencji.

  • adashofman1

    Oceniono 1 raz -1

    Z tego co widzęto na razie bardziej zachodnia Polska. W małopolsce prawie nie ma tych sklepów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX