Kolejny polski producent gier idzie na giełdę. To twórcy erotycznego horroru i symulatora z czasów Dywizjonu 303

Movie Games, wydawca gier komputerowych z Warszawy, planuje debiut na NewConnect - mniejszym rynku GPW. Być może pieniądze od inwestorów pozwolą spółce na wydanie większej liczby jeszcze ciekawszych i bardziej dopracowanych tytułów.

Movie Games planuje zadebiutować na rynku NewConnect w 2018 r. - poinformował PAP Biznes prezes Mateusz Wcześniak. Firma jest na końcowym etapie przygotowań do giełdowego debiutu.

Informacja o planowanym wejściu na giełdę pojawiła się na dwa dni przed premierą piątej już w tym roku gry wydanej przez Movie Games. Dywizjon 303: Bitwa o Anglię – to symulator lotniczy z rozbudowanymi wątkami historycznymi nawiązujący do historii legendarnej polskiej grupy lotników walczących w Bitwie o Anglię.

Nie przypadkiem sprzedaż tego tytułu rozpocznie się niemal w tym samym czasie, gdy na ekrany kin wchodzą dwa firmy o Dywizjonie 303. Pierwotnie Movie Games – stąd też nazwa spółki – chciało wydawać gry nawiązujące do konkretnych produkcji filmowych. Ale to już przeszłość.

Czytaj więcej: Potężna zmiana. Microsoft zaczął sprzedawać konsole w formie abonamentu.

10 zespołów, różne pomysły 

Firma założona w 2016 roku współpracuje już z 10 zespołami deweloperskimi działającymi w różnych miejscach Polski. - Łącznie jest nas już ponad setka, a aktualnie pracujemy nad dziesięcioma grami – mówił Mateusz Wcześniak w czerwcu w wywiadzie dla portalu Graczpospolita.pl.

W tym roku Movie Games wydała już cztery gry. Wśród nich jest np. Lust for Darkness. To, jak mówią sami twórcy, psychologiczny horror poruszający wątki okultystyczne i erotyczne. Inspirowany twórczościami mistrzów: Lovecrafta i Beksińskiego.

Czytaj więcej: Podnoszenie ciężarów na komórce? Weightlifting to będzie światowy debiut.

Polska spółka wydała również grę RPG Soulblight z nietypowym widokiem całkowicie z góry oraz Orbital Racer - jednoosobowy symulator wyścigowy w przestrzeni kosmicznej. Tak więc tematyka produkcji dość niedawno założonej firmy jest duża.

I zapewne tak też będzie w przyszłości – to wynika z przyjętego modelu współpracy z mocno niezależnymi zespołami programistów. Firma na razie zamierza produkować 10 gier rocznie. Wejście na giełdę być może ułatwi realizację tych planów.

Tekst pochodzi z blogu „PortalTechnologiczny.pl”.

Współtwórca gry "Wiedźmin": Tych błędów bym już nie popełnił [NEXT TIME]

Więcej o: