Kaufland ma problem z Unileverem. 90 produktów ma zniknąć ze sklepów sieci w Polsce

Nawet największe koncerny mogą mieć problem przy negocjacjach z sieciami detalicznymi. Z Kauflandu mają zniknąć produkty takich marek jak Knorr czy Coccolino.

Mogłoby się wydawać, że wielkie koncerny mające w swoim portfolio mocno rozpoznawalne marki mogą nie obawiać się o obecność w wielkich sieciach handlowych. Jednak ostra decyzja sieci Kaufland w sprawie produktów koncernu Unilever wskazuje, że to, co spotyka czasem małych producentów może też spotkać dużych. Sieć detaliczna, powołując się na znaczne podniesienie cen przez Unilever, zdecydowała o wycofaniu marek giganta ze swoich sklepów.

- Z przykrością przyjęliśmy decyzję dostawcy o znacznym podniesieniu cen zakupu produktów dla sieci Kaufland, co musiało spotkać się z brakiem naszej akceptacji. Nowa oferta oparta jest na warunkach, które obok wysokiej jakości i dużego wyboru nie pozwalają zaoferować naszym klientom najlepszych cen, a to jedna z głównych obietnic firmy Kaufland złożonej naszym klientom. W związku z powyższym wstrzymane zostały dostawy produktów m.in. w Polsce, Czechach, Słowacji i Chorwacji – napisało Next.gazeta.pl biuro prasowe Kaufland Polska. 

Czytaj więcej: Lidl pokonał Biedronkę. Na początku wakacji wydali na reklamę naprawdę duże pieniądze

Kaufland bez Knorra, Surfa czy Coccolino

W Polsce Kaufland zrezygnuje z zamawiania 90 produktów koncernu Unilever. Dotyczy to tak uznanych marek jak Knorr czy Coccolino, ale także tych trochę mniej obecnych w świadomości konsumentów – Surf czy Sunlight. W Polsce na liście produktów, z których zamawiania z powodu podwyżek cen rezygnuje Kaufland na razie nie ma wyrobów marek Lipton, Domestos, Rexona czy Dove, z których zamawiania właściciel sieci (Schwarz Gruppe) zrezygnował np. w Niemczech.

- Kaufland współpracuje z szerokim gronem producentów i będzie nadal oferował klientom duży wybór produktów zarówno marek producenckich, jak i własnych, które są atrakcyjną alternatywą dla cotygodniowych zakupów – zapewniło nas biuro prasowe Kaufland Polska. 

Czytaj więcej: Popierała zakaz handlu w niedzielę, ale teraz szacuje straty w swoich sklepach na 1 mln zł rocznie

Tesco też kiedyś rezygnowało z Unilevera

To nie pierwszy przypadek, gdy produkty Unilevera znikają z półek jakiejś sieci. W 2016 roku, po drastycznych podwyżkach wynikających z dewaluacji funta po brexicie z zamawiania marek tego koncernu zrezygnowało brytyjskie Tesco. Takie kroki sieci handlowych wobec dużych producentów są jednak relatywnie rzadkie – w Polsce najgłośniejszym przypadkiem był spór producenta słodyczy Wawel z Jeronimo Martins Polska.

Schwarz Gruppe jest właścicielem sieci detalicznych Kaufland i Lidl. Brak jednak informacji czy również ta druga sieć będzie rezygnować z zamawiania marek koncernu Unilever. Jednak warto zauważyć, że o ile Kaufland jest siecią detaliczną oferującą szerokie spektrum marek, o tyle Lidl to sieć dyskontowa skupiająca się przede wszystkim na markach własnych.

Jak przygotowywano "malucha" dla Toma Hanksa?

Więcej o:
Komentarze (108)
Kaufland ma problem z Unileverem. 90 produktów ma zniknąć ze sklepów sieci w Polsce
Zaloguj się
  • niknejm

    Oceniono 40 razy 12

    Że akurat Knorr - mały żal. Wzmacniacze smaku i inna chemia były tam głównym składnikiem. Szkoda zdrowia.

  • nully1

    Oceniono 18 razy 10

    'W 2016 roku, po drastycznych podwyżkach wynikających z dewaluacji funta po brexicie ' nie po brexicie tylko po wynikach glosowania o nim, Brexit ma nastapic w kwietniu 2019

  • misiaszm

    Oceniono 16 razy 8

    Wawel płakał jak go biedronka dyyma, po czym minął rok i czekolady oferowane w super cenie mniejszym sklepom po 2,89PLN (cena hurtowa po której sklep kupuje) można kupić w biedzie po 1,99. Wypiyyyerdoliłem ze swojego sklepu cały asortyment Wawelu a przedstawicielowi kazałem spie...rydalać na drzewo.

  • jtby

    Oceniono 7 razy 7

    Dla jakiejś tam rzeszy kupujących, to może i tragedia. Radziłbym im spojrzeć na zakupy w taki sposób jak ja: im coś jest intensywniej reklamowane, to jest drogie, a niekoniecznie za ceną idzie jakość. Nie przywiązywać się do żadnej marki, a testować i dokonywać wyboru wg kryterium jakość/funkcjonalność/cena. Mnie to pozwala oszczędzać znaczące kwoty rocznie.Trzeba z siebie usunąć tylko snobistycznego lenia i pozera ;-)

  • extragender

    Oceniono 17 razy 7

    Tubylcy się cieszą ze paciorki dalej będą tanie u niemieckiego gospodarza.

  • zmichalg1

    Oceniono 8 razy 6

    ja tam po chłamie od unilevera płakać nie zamierzam

  • marcin.slawski

    Oceniono 5 razy 5

    To nie kwestia cen koncernu, a wymagań sieci. Negocjują ceny ze zgodą na osobną produkcję ze znacznie obniżoną jakością. Istnieje jednak granica której koncern nie przekroczy w trosce o konkretną markę. Dlatego Coccolino z sieci pachnie zupełnie inaczej niż Coccolino kupione z normalnej linii produkcyjnjej, a już zupełnie inaczej niż Coccolino na zachodzie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX