Burberry kończy z paleniem niesprzedanych produktów. Protesty podziałały

Po ostrej krytyce luksusowa marka rezygnuje z palenia swoich niesprzedanych wyrobów. Obrońcy zwierząt również mogą się cieszyć - marka zrezygnuje z futer.

Firma Burberry poinformowała, że ze skutkiem natychmiastowym kończy z paleniem swoich wyrobów. Palenie oraz inne formy niszczenia wyrobów luksusowej marki, których nie udało się sprzedać w żaden sposób, było sposobem na zapobieganie osłabieniu wartości marki.

Luksusowa marka Burberry ugina się pod krytyką

Burberry spotkała się z ostrą krytyką po tym, jak wyszło na jaw, że w ubiegłym roku zniszczyła swoje produkty o wartości blisko 40 milionów dolarów (nie tylko ubrania, także m.in. perfumy).

- Współczesny luksus oznacza społeczną i ekologiczną odpowiedzialność - powiedział cytowany przez Reuters Marco Gobbetti, prezes Burberry.

Nową metodą na wykorzystanie niesprzedanych wyrobów ma być ich recykling. Będą one zarówno przerabiane na nowe produkty, jak i używane jako surowce wtórne. W planach są także donacje (aczkolwiek nie sprecyzowano jakie). Pomóc ma także produkowanie krótszych serii, co siłą rzeczy wpłynie na ograniczenie ilości niesprzedanych wyrobów.

Burberry kończy z futrami

Burberry żegna się również z wykorzystywaniem naturalnych futer. Marka jasno poinformowała, że nie będzie już dodawać do swoich wyrobów futer norek czy szopów. Korzystanie z futer było również jednym z powodów krytyki Burberry przez ekologów i aktywistów organizacji walczących o prawa zwierząt.

Niektórzy eksperci twierdzą, że decyzja Burberry może wywrzeć presję na inne luksusowe marki. Nie tylko ta firma ma na koncie kontrowersyjne sposoby na walkę z dewaluacją marki. Do palenia swoich wyrobów przyznał się kiedyś szwedzki H&M, który zaznaczał jednak, że odbywało się to w przeszłości i dotyczyło wyrobów zniszczonych lub nienadających się do użytku z innych względów. Obecnie koncern zarzeka się, że nie niszczy ubrań, które nadają się do użytku.

Czytaj też: H&M ma w magazynach niesprzedane ubrania warte cztery miliardy dolarów

Klimas: Tutaj był Jarmark Europa, jeansy marmurkowe z Turcji, a ja chciałam Paryż sobie robić [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (32)
Burberry kończy z paleniem niesprzedanych wyrobów. Protesty podziałały
Zaloguj się
  • supermarjan

    Oceniono 10 razy 6

    'suwerenne' domy dziecka zacieraja rece:
    "podarujemy wam 5 ton naszych ciuchow, ale tylko z przeznaczeniem na cele grzewcze"
    w pl taka akcja moze przejsc....

  • Michał Jarz

    Oceniono 7 razy 3

    Recykling będzie taki, że teraz to przerobią na miał do ocieplania budynków gospodarczych.

  • orion221

    Oceniono 1 raz 1

    Brawo!

  • ogniesteoczy

    Oceniono 1 raz 1

    Proponuję zanim zjarasz swoje nielegalne wysypisko śmieci sprawdź czy nie ma tam ekskluzywnych ciuchów!

  • smurfmadrala

    Oceniono 2 razy -2

    Polski Góral, Rumun lub Gruzin w czpce - baranicy nieekologiczny truciciel,
    tłusty, wydziarany na sino Niemiec w plastikowym berecie - EKOLOG,
    ekologiczny, zdrowiuśki dla planety taki jak jego trzydziesty samochód
    o mocy 300 kW z 4 rurami wydechowymi średnicy komina.

    Greenpicerzy piorą marketingowo lemingowe mózgi za szmal od królów nafty.

  • w.s3

    Oceniono 6 razy -2

    Nic nie zastąpi naturalnego futra przy 30-40 stopniowym mrozie. Dziewczyna zaczyna być kobietą kiedy zapragnie futra. Ględzenie o tym, że nigdy w życiu nie założę futra trzeba włożyć między bajki. Bo albo nie stać jej na futro albo nie stać jej faceta żeby futro jej kupić, ale chęć posiadania jest zawsze. Moje szczęście przy - 20 pod futrem nie musiała nakładać na siebie sterty ciuchów. Wyprodukowanie sztucznego futra a następnie jego utylizacja to jest dopiero katastrofa dla naturalnego środowiska.

  • sim.salabim

    Oceniono 19 razy -3

    A przeciez mozna oddac biednym, albo w ostatecznosci potargac na strzepy i wyslac do Indii, gdzie kobiety robia ze strzepkow ubran ladne dywaniki.
    Tzw "luksusowe" marki maja powazne problemy z istota bytu. Po pierwsze ich luksus polega wylacznie na nazwie (marce) i w zwiazku z tym cena, bo jakoscia zasadniczo nie roznia sie od innych marek. Burberry szyje w tej samej fabryce co H&M czy Next.
    Po drugie, promowanie swoich produktow na chorych zaglodzonych dziewczynach jest nieetyczne. Dodatkowo szycie tylko do rozmiaru 38 jest zwyczajna biznesowa nieodpowiedzialnoscia.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX