Historyczny moment. Klienci PKO BP częściej korzystają z aplikacji niż z bankowości internetowej

W sierpniu 2018 roku pierwszy raz w historii liczba logowań do aplikacji IKO przekroczyła logowania do serwisu transakcyjnego iPKO - poinformował PKO Bank Polski, największy bank w Polsce.

Jak informuje PKO BP, sierpień 2018 r. był pierwszym miesiącem w historii banku, gdy liczba logowań do aplikacji mobilnej przewyższała liczby logowań do serwisu internetowego iPKO. Bank informuje, że w sierpniu klienci PKO BP i Inteligo zalogowali się do aplikacji IKO ponad 44 miliony razy.

Klienci największego polskiego banku coraz częściej używają aplikacji mobilnej jako podstawowego narzędzia do zarządzania finansami osobistymi i kontaktu z bankiem

- pisze PKO BP. I tak naprawdę w tym jednym zdaniu podsumowuje nie tylko zachowania swoich klientów, ale też innych banków. Już rok temu o tym, że liczba logowań do aplikacji była wyższa niż logowań w internecie, poinformował rzecznik mBanku. Niedawno podobne statystyki podał też Bank Millennium.

Co prawda zarówno w przypadku mBanku, jak i PKO Banku Polskiego, rekordy zostały pobije w miesiącach wakacyjnych. Wówczas siłą rzeczy dostęp do komputerów (a tym samym bankowości internetowej) jest mniejszy i wielu klientów może być niejako "zmuszonych" do korzystania przede wszystkim z aplikacji mobilnej - nawet, jeżeli to wbrew ich przyzwyczajeniom.

Niemniej nie da się ukryć, że idea "banku w smartfonie" zdobywa serca Polaków bardzo szybko. Jak wynika z danych branżowego portalu PRNews.pl, w czerwcu br. z aplikacji mobilnych banków aktywnie korzystało ok. 6,6 mln osób - o ok. 1,8 mln więcej niż rok wcześniej. Z bankowości internetowej aktywnie (co jest rozumiane jako przynajmniej jedno logowanie w miesiącu) korzysta ok. 16,3 mln osób. 

Ze statystyk wynika, że nawet ok. 2,5-3 mln klientów banków w Polsce może być "mobilne only", czyli korzystających np. do sprawdzania salda rachunku, realizacji przelewów itd. wyłącznie kanału mobilnego. 

.. Bank Millennium

Tydzień na Gazeta.pl. Tych materiałów nie możesz przegapić! SPRAWDŹ

***

Kręgliccy: Mieliśmy wielkiego farta. Pod koniec lat 90. restauracja zwracała się nawet w trzy miesiące [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (7)
Klienci PKO BP częściej korzystają z aplikacji niż z bankowości internetowej
Zaloguj się
  • zydzia

    Oceniono 8 razy 8

    Jestem programistą aplikacji webowych m.in. dla banków i jeszcze nie przełamałem się do aplikacji natywnych na smartfonach. Przez przeglądarkę w telefonie też wchodzę bardzo niechętnie, tylko gdy jestem zmuszony. Może to uprzedzenia, a może tak jak rzeźnik, pewnych parówek nie zjem po zobaczeniu jak się je robi...

  • ltte

    Oceniono 9 razy 3

    A tam zaraz 'zarządzanie finansami osobistymi'. Po prostu trzeba sprawdzić, ile kasy zostało na koncie oraz czy pensja weszła :-(

  • galaxia

    Oceniono 2 razy 2

    przelwe dla firmy autoryzowany kodem 1,30 a z telefonu 0,90.
    100 miesięcznie x 0.4 = 400 oszczędności = rata za telefony firmopwe na przykład.
    Tu jest odpowiedź.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX