InPost ma nowego inwestora. 125 mln na rozwój. Polacy częściej korzystają z Paczkomatów

InPost pozyskał 125 mln euro na rozwój Paczkomatów. Z danych opublikowanych przez firmę jasno wynika, że Polacy coraz częściej korzystają z takiej formy dostarczania przesyłek.

InPost, twórca i właściciel marki Paczkomaty, oraz KKR - amerykańska firma inwestycyjna - zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla polskiej spółki w okresie 5,5 roku. Tym samym InPost zwiększy skalę działania i uruchomi nowe lokalizacje Paczkomatów, których sieć obejmuje obecnie 3800 maszyn w całej Polsce, podał InPost. 

Dodatkowe finansowanie z KKR - jednej z wiodących firm inwestycyjnych, wraz ze wsparciem naszego akcjonariusza Advent International to doskonały fundament dla dalszego rozwoju InPost. Advent już ogłosił plan zainwestowania 250 mln zł w naszą infrastrukturę paczkomatową i rozwój usług kurierskich. Porozumienie z KKR wzmocni nasze projekty i zapewni, że będziemy mogli oferować klientom jeszcze większy i lepszy standard usług.

- powiedział prezes InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

Paczkomaty urosły o 50 proc.

Jak podkreślił dyrektor zarządzający Advent International Nick Rose, porozumienie z KKR oznacza kolejny, duży krok w rozwoju InPost i wesprze plany inwestycyjne spółki.

InPost do końca lipca 2018 roku dostarczył już 40 mln paczek, bijąc kolejny rekord. To doskonały moment, by spółka kontynuowała inwestycje w infrastrukturę i innowacyjne rozwiązania technologiczne - zwiększając tym samym bazę klientów.

- powiedział Rose.

W okresie styczeń-sierpień 2018 roku InPost dostarczył ponad 46 mln przesyłek, tj. o 48 proc.  więcej r/r, w tym Paczkomaty notowały wzrost o 47 proc., a Kurier InPost o 50 proc. 

Advent International i InPost poinformowały wcześniej, że zainwestują w 2018 roku do 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Do końca roku firma chce mieć 4500 Paczkomatów w Polsce.

InPost zbudował wiodącą pozycję na polskim rynku logistycznym, opartą na wyraźnych trendach wzrostowych w sektorze e-commerce. Dzięki temu osiąga świetne wyniki ekonomiczne. To doskonała szansa, by zaangażować się w taki biznes wraz z Adventem i wspierać dalszy rozwój infrastruktury InPost - powiedział dyrektor KKR Paul Atefi, cytowany w komuikacie.

Czytaj też: Lidl i InPost będą współpracować. Sieć zaproponuje w Polsce zakupy internetowe? Odbiór w Paczkomatach

KKR jest wiodącą globalną firmą inwestycyjną, zarządzającą szerokim spectrum aktywów - w tym private equity, inwestycjami energetycznymi, infrastrukturalnymi, działa też w sektorze nieruchomości i finansów. Tworzy partnerstwa strategiczne i zarządza funduszami hedgingowymi. 

Grupa kapitałowa Integer.pl to druga co do wielkości w Polsce grupa pocztowa, do której należą największa prywatna poczta - InPost, niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy - Inpost Finanse oraz Paczkomaty InPost. Spółka była notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 do 2017 roku. 

Poczta tworzy konkurencję Paczkomatów?

Rozwój sieci Paczkomatów - jak już pisaliśmy - może być szczególnie istotny wobec planów Poczty Polskiej. W przyszłym roku ma otworzyć sieć tysiąca automatów do odbierania paczek. Część z nich będzie znajdować się w marketach sieci Biedronka - donosi "Rzeczpospolita" opierając się na nieoficjalnych doniesieniach.

W przesłanym nam oświadczeniu Biuro Prasowe Jeronimo Martins wyjaśnia, że Biedronka w sklepach udostępnia przestrzeń na maszyny paczkowe, których operatorem jest Swipbox Polska.

To właśnie ta firma jest odpowiedzialna za nawiązywanie współpracy i ustalanie jej zasad z sieciami pocztowymi i kurierskimi.

- wyjaśnia Jeronimo Martins. Negocjacje pomiędzy Swipbox a Pocztą są więc możliwe. 

W tej chwili automatów jest niewiele, bo ok. 50. Wkrótce działać ma jednak cztery razy tyle. Docelowo takich urządzeń ma być w Polsce 300. 

Jednocześnie Biedronka nie wyklucza nawiązania współpracy z innymi podmiotami. 

Zależy nam na tym, by w naszych sklepach wprowadzać rozwiązania będące udogodnieniami dla naszych klientów, dlatego nie wykluczamy współpracy z kolejnymi operatorami na rynku maszyn paczkowych ani też innej formy współpracy niż dzierżawa przestrzeni w sklepie.

- czytamy w przesłanym nam oświadczeniu. 

Rozwój sieci automatów do dystrybucji paczek wydaje się naturalnym posunięciem. Rynek e-commerce w Polsce intensywnie się bowiem rozwija. Świadczy o tym chociażby uruchomienie przez Allegro usługi Smart!, która pozwala w ramach abonamentu dostarczenie nawet 365 paczek rocznie za ryczałtową cenę 49 zł. 

Tych materiałów nie możesz przegapić. Sprawdź!

***

Ewa Błaszczyk: Nie zakładajmy na wstępie, czy będzie sukces czy klapa, tylko zróbmy robotę [NEXT TIME]

Więcej o:
Komentarze (13)
InPost ma nowego inwestora. Paczkomaty coraz popularniejsze
Zaloguj się
  • krysia_z_garwolina

    Oceniono 4 razy 4

    no bo paczkomaty to bardzo dobra i bardzo przyjazna usluga. lata swietlne przed zdewociala poczta polska i w mojej ocenie przed dzialalnoscia kurierska. oczywiscie, paczkomaty nie sa w 100% substytutem poczty i firm kurierskich ale w zakresie przesylek dla ktorych moga byc sa najlepsza usluga na rynku. Oby tylko właściciel paczkomatów nie zglupial z cena uslug. Jesli nie ulegnie tej pokusie ma przed soba na prawde swietlana przyszlosc.

  • vomiting_frog

    Oceniono 3 razy 3

    Poczta mogła by wprowadzić paczkomaty na wyższy poziom. Idziesz do paczkomatu poczty a tam awizo.

  • pan_glosny

    Oceniono 5 razy 3

    Poczta Polska powinna mieć swoje paczkomaty dostępne na zewnątrz przed swoimi punktami i np faktycznie przy Biedronkach. Jeśli nikt nie odbierze paczki przez 3 dni, wtedy dopiero ląduje do odbioru w budynku Poczty.
    Paczkomaty zaoszczędzą nam stania w kolejkach

  • krepnik

    0

    Dobra informacja, konkurencja pozytywna dla odbiorcy, konsumenta

  • Taba To

    Oceniono 1 raz -1

    Bardzo lubię paczkomaty ale ostrzeżenie. Przydarzyło mi się to po raz pierwszy. Paczkomat otworzył się z opóźnieniem ok 2 min. Jak już zrezygnowany odwracałem się by wrócić do domu.

  • natassja

    Oceniono 5 razy -1

    Przecież ta usługa allegro smart to straszna ściema! Większośc ludzi kupuje drobne rzeczy poniżej 40 zł, i to przy tych drobnych rzeczach przydałby się ryczałt na przesyłki, bo jak się kupuje coś za 20 zł to wysyłka za 15 to istotne podrożenie zakupu. Jak ktoś kupuje drogie rzeczy to dołożenie kilkunastu to bzdetka, bo droższych zakupów nie kupuje się tak wielu.

  • nessuno

    Oceniono 7 razy -3

    Paczkomaty, to dobra idea. Ale w wykonaniu badziewiarzy z tego żałosnego inpostu to lepiej szerokim łukiem omijać.
    I dziwię się temu zagranicznemu inwestorowi, że się z tymi kundlami zadaje.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX