Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Północna Obwodnica Krakowa z nowym wykonawcą
Najkorzystniejszą ofertę - wybraną 21 września przez GDDKiA - przedstawiło turecko-polskie konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź. Cena, jaką zaproponowały za projekt i budowę 12,5-kilometrowego odcinka, to prawie 1,43 mld zł.
Teraz pozostałe firmy biorące udział w przetargu mają 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Raz to już przyniosło skutek, bowiem pierwotnym wykonawcą Północnej Obwodnicy Krakowa - wybranym 5 lipca - miało być konsorcjum firm Stecol Corporation z Chin oraz Polbud-Pomorze z Polski. Zaoferowało ono cenę niespełna 1,3 mld zł. Zostało jednak na początku września wykluczone z przetargu po tym, jak KIO przychyliła się do odwołań konsorcjów Gulermak i Mosty Łódź oraz Budimex i Strabag. Zgodnie z informacjami przekazanymi PAP przez Iwonę Mikrut, rzeczniczkę krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, KIO wykazała, że jedna z osób wskazanych w dokumentach przetargowych od konsorcjum Stecol Corporation i Polbud-Pomorze nie posiadała uprawnień wymaganych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Inwestor, czyli GDDKiA, będzie musiał mocniej sypnąć groszem, bowiem pierwotnie zakładano, że Północną Obwodnicę Krakowa uda się zaprojektować i zbudować za 1,34 mld zł. Ministerstwo Infrastruktury obiecało, że doda brakujące pieniądze.
Północna Obwodnica Krakowa będzie mieć ok. 12,5 km długości, ma być drogą ekspresową (S52) z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Ma prowadzić od węzła Modlnica (z rozbudową węzła; tu połączy się z autostradą A4) do węzła Kraków Mistrzejowice (bez węzła; połączenie z drogą S7). Na trasie POK zaplanowano trzy tunele - pod rzeką Prądnik (o długości 870 m), pod wzgórzem w Batowicach (o długości 653 m) oraz pod wzgórzem „Syberia” na terenie Krakowa (98 m).
Prace na odcinku mają się zakończyć w 2023 r. Według prognoz, Południową Obwodnicą Krakowa już w 2025 r. ma jeździć średnio 30 tysięcy pojazdów na dobę.
Stecol Corporation ma "złą passę"
Na marginesie, warto zauważyć, że chińska spółka Stecol Corporation ma ostatnio kiepską passę, jeśli chodzi o ważne małopolskie drogi. Około miesiąc temu wykluczono jej ofertę z przetargu na budowę kolejnego odcinka "Zakopianki".
Ostatecznie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała ofertę polskiej firmy Intercor z Zawiercia. Budżet inwestycji zwiększono o 90 mln zł w stosunku do wcześniej przyjętych kosztów.
Tydzień na Gazeta.pl. Tych materiałów nie możesz przegapić! SPRAWDŹ
***
-
Koniec świata szybciej niż podejrzewali naukowcy? NASA obliczyła nową datę zderzenia z asteroidą
-
Prezydent Andrzej Duda tłumaczy, dlaczego rosną ceny. Zaskakujące twierdzenia głowy państwa
-
Xiaomi zrobiło promocję w Warszawie. Napierający tłum, wezwana policja. Sklep trzeba było zamknąć
-
Niemcy myślą o odgrodzeniu się od Polski płotem. Wszystko ze strachu przed ASF
-
Xiaomi zamknęło sklep w Warszawie i wstrzymało promocję. Co przecenionym produktami? Mamy komentarz firmy
- Syn Trumpa polował w Mongolii. Zabijał chronione gatunki. Pozwolenie dorobiono później
- NASA publikuje zdjęcia satelitarne z ostatnich 48 lat. "Dramatyczne zmiany lodowców Alaski" [WIDEO]
- Apple już nie jest najdroższą spółką świata. Teraz Saudi Aramco bije rekordy
- Co kupimy mamie, dziewczynie, chłopakowi na święta? Lista ulubionych prezentów Polaków
- "Pan brexit" i jego partia bez nawet jednego mandatu. Ale Nigel Farage ogłosił zwycięstwo w "wojnie"
Popijajac Piwo
Oceniono 12 razy -6
"Chińczycy nie wybudują tej drogi" i "Najkorzystniejszą ofertę - wybraną 21 września przez GDDKiA - przedstawiło turecko-polskie konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź."
Czyli jak nie skośne komuchy, to kozojeby. Brawo...