Sklepy Saturn zniknęły z polskiego rynku. Teraz to MediaMarkt

Zakończył się proces integracji sieci handlowych MediaMarkt i Saturn. 22 placówki dotychczas funkcjonujące pod szyldem "Saturn" już działają jako "MediaMarkt".

Sklepy MediaMarkt i Saturn miały jednego właściciela - spółkę MediaMarktSaturn Polska. Ta w maju poinformowała, że chce postawić na rozwój w Polsce jednej marki. Stanęło na MediaMarkt, tłumacząc, że ta marka jest silniej zakorzeniona w świadomości Polaków

Sklepów MediaMarkt, jeszcze przed rebrandingiem Saturna, było też więcej - 64. Teraz, gdy markety Saturn przemianowano na MediaMarkt, łącznie sklepów tej marki jest w Polsce 86.

Zintegrowano, także pod marką MediaMarkt, kanały sprzedaży obu sieci. Sieć przejęła i realizuje wszystkie zobowiązania wobec klientów Saturna dotyczące zakupionych wcześniej towarów oraz usług. 

- MediaMarkt od 20 lat cieszy się zaufaniem polskich konsumentów. Działając pod jedną silną marką możemy jeszcze efektywniej realizować założone cele - mówi Marcin Rosati, Prezes Zarządu MediaMarktSaturn Polska.

W całej Polsce sieć zatrudnia ponad 4 tysiące pracowników.

Ponad 1 mld euro obrotów w Polsce

MediaMarktSaturn Polska należy do niemieckiej spółki Ceconomy. W roku finansowym 2016/2017, zakończonym we wrześniu ubiegłego roku, obroty MediaMarkt i Saturna przekroczyły łącznie 1,033 mld euro. 

Wyniki za właśnie zakończony rok finansowy 2017/2018 poznamy dopiero w grudniu. Bazując jednak na danych od października 2017 r. do końca marca 2018 r. można podejrzewać, że teraz Polacy wydali w sklepach obu sieci mniej więcej tyle samo pieniędzy. W całym segmencie wschodniej Europy, do której Ceconomy zalicza Polskę, Rosję i Turcję, łączna sprzedaż w tym roku finansowym do końca marca wyniosła 1,223 mld euro, o 50 mln euro więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

***

Piotr Cieszewski wniósł flagę Szlachetnej Paczki na Everest. O ks. Stryczku mówi: "To było jak zderzenie z pociągiem"

Więcej o:
Komentarze (26)
Sklepy Saturn zniknęły z polskiego rynku. Teraz to MediaMarkt
Zaloguj się
  • starydziat

    Oceniono 13 razy 7

    Przecież to to samo

  • kac

    Oceniono 15 razy 5

    Jakiej integracji, przecież obie te marki to była ta sama firma...

  • alejagwiazd

    Oceniono 2 razy 2

    kiedy lata temu w NIemczech powstawal Saturn jako siostrzana marka Mediamarktu mial w zalozeniu inny profil. Miniej AGD a wiecej elektroniki, muzyki i filmow. Pozniej wszystko sie zmienilo. Nie ma sensu trzymac dwoch marek w jednej spolce

  • krzysio333

    Oceniono 4 razy 2

    Wojtechu, Wojtechu miałeś rację to są czasy "parodii demokracji".

  • ok999

    Oceniono 3 razy 1

    MediaMarkt tylko[only] dla idiotów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • lukamipisze

    Oceniono 6 razy 0

    A to było coś innego?
    Przecież to zawsze było to samo.

  • aronia0

    Oceniono 2 razy 0

    Rozbie zakupy w MediaMarkt i nie bardzo iwm, co sie nie podoba. Produktow duzo, w cenach od najtanszych do drogich, ale na kieszen przecietnej osoby (elektronika super droga sprzedawana jes gdzie indziej). Zdecydowanie lepdzy od polskiego (chyba) Euro AGD, ktore jest wyjatkowo przasne.

  • bomb_jack

    Oceniono 9 razy -1

    A czy przypadkiem nie zakończył sie okres ulg podatkowych dla MM czy Satrun ?
    Zmienimy nieco nazwę przeniesiemy mająteczek na inną spółeczkę i znowu parę lat nie płacimy podatków :)

  • pablotta

    Oceniono 19 razy -1

    Do wszystkich jelopow piszacych ze to bylo to samo - nie, nie bylo. Byl ten sam wlasciciel ale osobne marki i co za tym idzie osobne reklamy, gazetki promocyjne i caly marketing (nawet jesli robiony w wiekszosci przypadkow przez tych samych pracownikow/agencje). "To samo" jest dopiero teraz jak wszystko odnosi sie do jednej marki

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX