GDDKiA zawarła umowę na odcinek drogi S14. Wartość kontraktu to 561,8 mln zł

GDDKiA zawarła z Budimex - Strabag umowę na budowę pierwszego odcinka drogi ekspresowej S14 (obwodnicy Łodzi). Realizacja projektu - który jest bardzo istotny dla aglomeracji łódzkiej - potrwa niespełna 3 lata.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zawarła z konsorcjum firm Budimex - Strabag umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S14 od węzła Łódź Lublinek do węzła Teofilów, czyli pierwszego odcinka zachodniej obwodnicy Łodzi o długości 12,2 km, podało Ministerstwo Infrastruktury. Wartość kontraktu to 561,8 mln zł brutto.

Realizacja drogi ekspresowej S14 to bardzo ważny moment dla mieszkańców Łodzi, Aleksandrowa Łódzkiego, Pabianic, Zgierza i Konstantynowa Łódzkiego, ale też dla wielu kierowców, którzy dziś w ruchu tranzytowym przejeżdżają przez centra tych miejscowości. Dzięki niej aglomeracja łódzka, która jest położona w ścisłym centrum Polski, już wkrótce uzyska jeszcze lepszy dostęp do wygodnej i bezpiecznej sieci dróg

- powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie.

Czas na realizację to 32 miesiące od podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Realizacja odcinków S14Realizacja odcinków S14 fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Zakres zadania obejmuje projekt i budowę dwujezdniowej trasy o nawierzchni bitumicznej wraz z infrastrukturą techniczną. W ramach I-go odcinka S14 powstaną 3 węzły drogowe: Łódź Lublinek, Łódź Retkinia i Konstantynów Łódzki. Zaprojektowany zostanie także węzeł Łódź Teofilów, umożliwiający w przyszłości wykonanie kolejnego zjazdu z obwodnicy.

Na odcinku Łódź Lublinek - Teofilów powstanie ponad dwadzieścia obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt). Przebudowane zostaną odcinki istniejących dróg w miejscach połączenia z drogą ekspresową, powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna, urządzenia melioracyjne).

Budowa drogi ekspresowej S14 jest istotna zarówno z punktu widzenia transportu regionalnego, jak i dla krajowego układu komunikacyjnego. Pozwoli domknąć "ring" tras szybkiego ruchu wokół aglomeracji łódzkiej, co poprawi warunki życia mieszkańców: Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, a także skróci czas przejazdu przez centrum kraju, poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo podróżowania. Odcinek ten odciąży położoną na wschód od Łodzi autostradę A1, a także ułatwi poruszanie się po całej aglomeracji, bez konieczności przejazdu przez centra miast.

---

Jak ożywiono antyczną Grecję. Rozmawialiśmy z twórcami ACOD

Więcej o:
Komentarze (15)
GDDKiA zawarła umowę na odcinek drogi S14. Wartość kontraktu to 561,8 mln zł
Zaloguj się
  • xorock

    Oceniono 7 razy 5

    Bez zjazdu Łódź - Teofilów to dalej nie ma sensu dla ogromnej części Łodzi. Choćby wystarczy spojrzeć jakie firmy mają w pobliżu biura: Rossmann, kurierzy (inpost, DHL, UPS). To nic nie odciąży potwornie zawalonego o każdej porze Zgierza.

  • dublet

    Oceniono 2 razy 2

    W Niemczech budują 3 razy taniej! Idzie grabież Polski na niespotykaną skalę!

  • nietyp

    Oceniono 4 razy 2

    Bez wpięcia się w A2, to będzie zwykła droga lokalna..., no może trochę szersza... I tyle.

  • ubudubu4

    Oceniono 1 raz 1

    A warszawka dalej nie ma obwodnicy.......

  • gajowy3

    Oceniono 2 razy 0

    węzeł Teofilów dla Bałut i Aleksandrowa zdaniem pisowców jest zbędny. podobnie węzły Lućmierz i Słowik. czy gdzieś poza aglomeracją łódzką buduje się drogi bez zjazdów? i co pan Buda na to?

  • kasasino

    Oceniono 3 razy -1

    Czy ktoś mi wyjaśni jak ta droga ma odciążyć A1? To zwykła lokalna aglomeracyjna ekspresówka.

  • mistral75

    Oceniono 5 razy -3

    Jak zwykle malkontenci z totalnej opozycji ujadaja , kiedy powinni trzymac kciuki aby ta inwestycja sie dopiela i poprawiono pewne niedociagniecia.
    A moze zamiast inwestowac w Lodzi i sluchac ujadania , powinno sie wreszcie skonczyc poznanski ring, lub zbudowac kilka bardzo potrzebnych obwodnic na krajowka np. w Olesnie, Ostrowcu Swietokrzyskim, Grudziadzu.
    Tusk, Grabarczyk Wam tego nie zbudowal i nigdy nie zbuduje wiec cieszcie sie ze ktos chce inwestowac w regionie, czyli w tym wypadku rzad z PISU.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX