Stało się. Wystartował podniebny hegemon. Polska Grupa Lotnicza już oficjalnie

Polska Grupa Lotnicza oficjalnie zainaugurowała swoją działalność. W jej skład weszły spółki Polskie Linie Lotnicze LOT, LOT Aircraft Maintenance Services, LS Airport Services oraz LS Technics.

Celem utworzenia grupy mają być między innymi korzystniejsze kontrakty, oszczędność kosztów oraz lepsza koordynacja. Jak powiedział prezes PGL i PLL LOT Rafał Milczarski, obecnie trwają prace nad wspólną strategią grupy.

To, co chcemy zrobić, to osiągnąć sukces w całym regionie. Chcemy, by PGL była ulubioną grupą lotniczą mieszkańców Europy Środkowej i Europy Wschodniej. Tak definiujemy nasz cel

- podkreślił prezes Milczarski.

Wiadomo już, że planowane są m.in. wspólne zakupy paliwa. Milczarski zapewnia, że PGL, jako duży gracz rynkowy może wynegocjować niższą cenę. To samo dotyczy innych zakupów, ważnych dla poszczególnych spółek.

W ramach grupy powstanie też spółka leasingowa, która będzie kupować samoloty dla PLL LOT.  Milczarski zapowiedział, że zostanie ona utworzona w ciągu kilku miesięcy.

W obecnej chwili narodowy przewoźnik korzysta z samolotów zakupionych przez zagraniczne firmy. Utworzenie polskiej spółki, która będzie właścicielem samolotów może się wiązać z niższymi kosztami dla LOT-u. Będzie ona także kupować sprzęt niezbędny do obsługi naziemnej.

50 proc. ruchu na CPK

Prezes Milczarski podkreślił, że powstanie Polskiej Grupy Lotniczej jest jednym z elementów przygotowań do utworzenia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Ze strategii PLL LOT wynika, że spółka będzie obsługiwać 50 procent ruchu na CPK.

Rafał Milczarski zapowiedział, że będzie łączył funkcje prezesa PLL LOT - PGL. Zaznaczył jednak, że będzie pobierał jedną pensję z Polskiej Grupy Lotniczej.

PGL została powołana w styczniu 2018 r., a w sierpniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na przejęcie przez PGL spółek PLL LOT, LOT AMS i LS Airport Services. Celem PGL jest konsolidacja aktywów Skarbu Państwa na rynku.

Więcej o:
Komentarze (112)
Polska Grupa Lotnicza: W Polsce powstał lotniczy hegemon
Zaloguj się
  • tomekm1804

    Oceniono 38 razy 34

    Czyli spółki-córki wydzielone ostatnio z LOTu, aby przesuwać zadłużenie i udawać oddłużenie macierzystej zostały do niej z powrotem wcielone. No po prostu rewolucja...

  • P L

    Oceniono 44 razy 34

    Mocna grupa z 70 samolotami i to leasingu. Ryanair ma 500 samolotów i nie ma marzeń budowy CPK i obsługi 50%. Nie wiem czy się śmiać czy... może LOT się ma ku końcowi?

  • hilux_ie

    Oceniono 34 razy 32

    Lufa i BA drżą ze strachu przed hegemonem a prezes Etihadu zatrzasnął się w sraczyku i boi się wyjść.

  • komercyjny02

    Oceniono 29 razy 29

    1 Polskie Linie Lotnicze LOT, - posiadają Prezesa, zarząd, radę nadzorczą.
    2 LOT Aircraft Maintenance Services - posiada Prezesa, zarząd, radę nadzorczą.
    3 LS Airport Services - posiada Prezesa, zarząd, radę nadzorczą.
    4 LS Technics - posiada Prezesa, zarząd, radę nadzorczą.

    To teraz jeszcze powstała PGL Polska Grupa Lotnicza. W niej również powstała właśnie ciepła posadka dla Prezesa, synekurki dla członków Zarządu, fajne stanowiska w Radzie Nadzorczej.
    Realnie żadna nowa jakość się nie zrodziła, ale i tak fajnie jest., panowie PiS-ięta!

  • grzegorz-g1953

    Oceniono 25 razy 23

    LOT i jego spółki-dzieci to jest beznadziejna sprawa. Worek bez dna. Można dokładać bez końca, a i tak będzie to mała, prowincjonalna linia lotnicza.
    A dlaczego to niby Niemcy, Anglicy, Holendrzy, Austriacy i wszyscy inni mają wybrać Centralny Port Komunikacyjny, a nie Londyn, Frankfurt, Monachium Paryż itd. ? Bo lubią PiS? Wątpię.

  • nada83

    Oceniono 22 razy 20

    Jako "duży gracz" wynegocjują niższą cenę paliwa??? Od kogo? Od rządzonego przez innych Miśkow Orlenu, który po zadekretowanym przez Komitet Centralny Partii przejęciu Lotosu będzie na rynku 100% monopolistą? No chyba, że KC uchwali obowiązujące ceny. Brzmi znajomo?

  • polskiniemiecwchinach

    Oceniono 21 razy 19

    "To, co chcemy zrobić, to osiągnąć sukces w całym regionie. Chcemy, by PGL była ulubioną grupą lotniczą mieszkańców Europy Środkowej i Europy Wschodniej. Tak definiujemy nasz cel"
    Mój kolego kiedyś powiedział:
    "Chciałbym znowu polecieć do Brazylii"
    -A co, już byłeś?
    - Nie, ale kiedyś już chciałem.

    No sukces na miarę misia, misia społecznego...
    Koniaczek?

  • marrob

    Oceniono 20 razy 18

    A już za jakiś czas dowiemy sie ze zatrudnienie w firmie leasingowej grupy przerasta to w firmie zagranicznej, koszty są wieksze niz poprzednio, paliwo nie jest kupowane w atrakcyjnej cenie ale za to stworzono kilkaset wysokopłatnych etatów dla "bliskich i znajomych królika". Zakład?!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX