Był Piotr i Paweł, będzie Carrefour. Trzy kolejne sklepy polskiej sieci zmieniają szyld

Robert Kędzierski
Carrefour przejął trzy sklepy należące do sieci Piotr i Paweł. Wiemy, jakie są powody tych konkretnych zmian i dalsze plany polskiej spółki.

Carrefour przejmuje markety sieci Piotr i Paweł. Szyld zmieni sklep w warszawskim Wilanowie (przy al. Rzeczpospolitej), w Konstancinie-Jeziornie i w Katowicach (przy ul. Bażantów). Tym razem sieć opuszczają franczyzobiorcy.

To kolejna transakcja tego typu. We wrześniu, jak informowaliśmy, pięć lokali zaczęło działać pod szyldem Biedronki - przejęła je spółka Jeronimo Martins Polska.. 

Nie wszystkie sklepy są przejmowane - część z nich jest zamykana. Tak stało się np. z placówkami w Krakowie (przy ul. Lubicz), Lubinie, Wejherowie, Warszawie (przy ul. Łopuszańskiej), Koszalinie, Szczecinie (przy al. Warszawy) i Grudziądzu (przy ul. Kalinkowej).

Piotr i Paweł nie znika

Właściciele sieci nie kryją, że rozmawiają o sprzedaży kolejnych lokali. Nie wszystkie jednak zyskają nowych właścicieli. Sieć chce pozostawić ok. 70 sklepów w dobrych lokalizacjach. Piotr i Paweł nie znika z rynku - podkreślił Marek Miętka, prezes sieci.

Realizujemy plan pozyskując środki na finansowanie restrukturyzacji i przygotowując się do kluczowego okresu handlowego, czyli świąt Bożego Narodzenia

- podkreślił Marek Miętka.

Czytaj też: Duże zmiany w sieci Carrefour. Chodzi nie tylko o zdrową żywność

Jeszcze w 2016 roku nic nie zapowiadało, że znana sieć marketó spożywczych będzie musiała ratować się sanacją. Piotr i Paweł miał 13,4 mln zł zysku netto.

Rok temu spółka zaczęła mieć problemy finansowe - dała się jej we znaki m.in. coraz mocniejsza konkurencja na rynku. Szczególnie ze strony Lidla i Biedronki. Luksusowe supermarkety takie jak Piotr i Paweł czy Alma straciły więc na znaczeniu.

Rzuciła pracę, pożyczyła tysiące złotych i zdobyła Koronę Ziemi. Pół miliona kosztował górski romans Miłki

Więcej o:
Komentarze (43)
Był Piotr i Paweł, będzie Carrefour. Trzy kolejne sklepy polskiej sieci zmieniają szyld
Zaloguj się
  • poppers68

    Oceniono 13 razy 13

    To nie wzrastające znaczenie Lidla czy Biedronki jest główną przyczyną kłopotów tej Spółki.
    To koncept biznesowy w iście amerykańskim stylu, który po prostu nie sprawdził się.
    Połączenie w grupę kapitałowo-zakupową okazała się koleny raz fatalnym posunięciem.
    W Stanach z powodzeniem funkcjonuje model łączenia się podmiotów w grupę, która wspólnie kupuje od dostawców produkty. To ma sens, gdy rynek jest większy niż UE ale jest też zarazem rynkiem jednego kraju.
    Piotr i Paweł łącząc się z Baćpol i Market Polo w grupę zakupową zamiast być liderem w tej grupie, dał się zmanipulować.
    Efektem była koncepcja wszędobylskich marek własnych, których ceny nadal były premium ale jakość niekoniecznie ( jak się okazało ).
    Zamiast polityki wyróżniania się od konkurencji - przyjęto politykę handlu tym czym handlują inni.
    Nawiasem mówiąc to już jakaś prawidłowość, że polski biznes detaliczny jest naprawdę kapitalny w fazie rozruchu i w perspektywie paru lat. Potem wygrywa pokusa aby jeść coraz większą łyżeczką, pojawiają się koncernowe zakusy. To zgubiło i poznański Market Pozperito, Almę, Delimę i wiele, wiele podmiotów o polskim kapitale.
    Był potencjał a potem jak zwykle....
    Piotr i Paweł i tak długo się trzymał w swojej pierwotnej formule.

  • lukasz_patrykus

    Oceniono 18 razy 10

    No to repolonizacja supermarketów zakończyła się sukcesem, czas teraz na miliony aut elektrycznych! Jak PiS się do czegoś zabierze to nie ma ch... Spieprzą
    Mogę się założyć że jakby pozwolono przekopywać mierzeje Wislaną Kaczyńskiemu, to przekopał by wzdłuż zamiast w poprzek

  • menisk24

    Oceniono 14 razy 8

    Szkoda tego sklepu w Katowicach, jest naprawdę dobrze zaopatrzony i jakość produktów jest wysoka. Zamiana na Carrefour to dno :(

  • Jan Winnicki

    Oceniono 14 razy 6

    Ludziska nie potrzebują rzeczy drogich i ch...owych. Potrzebuja tanich i ch...owych. Co to za delikatesy skoro było w nich to samo co gdzie indziej, tylko drożej.

  • t21

    Oceniono 21 razy 5

    Masakra, jak Lidl i Biedra mogą być konkurencją dla P&P? Oba twory są jak PiS, tylko dla ciemnoty. Żarcie z ostatniej łapanki, zaniżone gramatury, świeżość jak z Afryki... I co z tego, że szynka z P&P jest droższa o 1 PLN za kilogram? Ile jej zeżresz w miesiącu? Nie lepiej kupić tą droższą i lepszej jakości, niż jak ostatni burak walczyć o tą tańszą?

  • droch

    Oceniono 7 razy 3

    Polacy dziękują za zakaz zarabiania w niedziela i proszą pokornie o rozszerzenie na soboty!

  • dupawka

    Oceniono 1 raz 1

    Biedra zagrała na cwaniaku,niższe ceny gó...any towar i tłumy z pełnymi wózkami a teraz te same towary ceny wyższe i tłumy z pełnymi koszami i w ten oto sposób przyciągnęli gawiedź do siebie

  • wawa1920

    Oceniono 23 razy 1

    Jedyna polska siec pada bez jakiejkolwiek reakcji jedynie słusznej władzy.Raz wódz zrobił zakupy w biedrze,niech cały naród wpie...dala śmieciowe żarcie z biedry.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX