EasyJet znów lata z Lotniska Chopina. Ma ambitne plany dla lotów z Warszawy

Zapowiadany powrót EasyJet na warszawskie lotnisko stał się faktem. Linia ma ambitne plany, stawia na ruch biznesowy i liczy na 135 tysięcy pasażerów między Warszawą a Berlinem.

Od kilku dni linie EasyJet znów latają (po dziewięcioletniej przerwie) z warszawskiego lotniska. Na razie przewoźnik ma z Warszawy cztery połączenia do Berlina (Tegel), Bazylei, Genewy i Londynu (Gatwick).

Ambitne plany brytyjskiego przewoźnika

Na trasie Warszawa-Berlin EasyJet stawia sobie wysoko poprzeczkę i liczy na 135 tys. pasażerów. Na tej trasie Brytyjczycy konkurują bezpośrednio z LOT-em, który także łączy Lotnisko Chopina z berlińskim Tegel.

Siatka połączeń EasyJet z Lotniska ChopinaSiatka połączeń EasyJet z Lotniska Chopina fot. easyjet.com

Przewoźnik podkreśla, że nie jest "ultratanimi liniami lotniczymi" i sam siebie pozycjonuje bliżej tradycyjnych przewoźników.

Lotnisko Chopina jest bliżej centrum miasta, czyli jest wygodniejsze dla naszych pasażerów, zarówno podróżujących turystycznie, jak i biznesowo. W Warszawie liczymy na ruch biznesowy

- mówiła Ali Gayward, country manager EasyJet w Wielkiej Brytanii, na konferencji prasowej w Warszawie.

Ceny biletów pozycjonują jednak EasyJet na pozycji taniego przewoźnika. Bez problemu można znaleźć bilet do Berlina za 80 złotych. Ceny biletów LOT zaczynają się od 200 zł. Warto jedna zauważyć, że przy locie z bagażem rejestrowanym można trafić lepsze okazje cenowe w ofercie polskich linii.

EasyJet to jeden z największych europejskich przewoźników - większy jest tylko Ryanair. Samoloty EasyJet latają do 159 lotnisk, a siatka połączeń liczy już ponad 1000 kierunków w 34 państwach. Ma flotę ponad 300 samolotów Airbus A320 i rocznie przewozi ponad 90 mln pasażerów. 

W Polsce EasyJet obecny jest od 2004 roku i obsługuje 19 tras przewożąc 300 tys. pasażerów rocznie. Z Warszawy latał między 2004 a 2009 rokiem. EasyJet oferuje też połączenia z Krakowa i Lublina. 

Więcej o:
Komentarze (19)
EasyJet znów lata z Warszawy. Liczy na ruch biznesowy
Zaloguj się
  • otopolskiepieklo

    Oceniono 2 razy 2

    ciekawe dlaczego dla przykładu wybrali Lublin a nie Gdańsk?

    Podkreślam ze ilość połączeń do UK nie ma znaczenia, bo jak widać tanie linie obecnie lataja po całej Europie (i nie tylko) - niedawno czytałem o nowych połączeniach Norwegian - ani jedno nie było do Norwegii - a jedno pomiędzy Amerykami

  • prokuraturarejonowa

    Oceniono 3 razy 1

    Jak się nastawiają na ruch biznesowy to jeszcze muszą mieć połączenia z Warszawy do Budapesztu, Pragi, Bratysławy, Wilna, Rygi, Talina i Kijowa.

    Na Węgry i do Czech to absolutne minimum. Oba kraje już są przedmieściami Warszawy (nie Polski, tylko Warszawy).

  • dublet

    Oceniono 1 raz 1

    Wkrótce połączenie Baranów-Radom, 500 zeta w promocji bez bagażu, bo po co bagaż w Radomiu?

  • maritimer

    0

    Na lotach do Londynu sie sparzą . tylko 4 loty w tygodniu, lataja tylko na Gatwick i sa znacznie drozsi od Ryanair czy Wizzair.
    Na plus to ze mozna miec mała walizke na kołkach bezplatnie tzn nie zmienili polityki bagazowej jak Wizzair i Ryaniar.
    Terminy tylko do marca 2019 czyli okres gdzie linie sprzedaja bilety głownie za grosze . Ktos tego w EasyJet nie przemyslał.

  • oyesu

    Oceniono 2 razy -2

    Londyn gatwick to jest jakas pomylka, lezy blizej wybrzeza (brighton) niz centrum londynu

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX