Zimowy rozkład jazdy na kolei. Będzie nowe połączenie międzynarodowe

Kolejarze przedstawili nowy, zimowy rozkład jazdy. Od 9 grudnia najbardziej popularne połączenia zostaną wzmocnione dodatkowymi pociągami. Ma być więcej pociągów, nowe połączenia, ale też utrudnienia spowodowane pracami remontowymi.

Z Warszawy do Krakowa w ciągu jednego dnia pojedzie 12 pociągów, a nie jak dziś - 9. Ze stolicy do Trójmiasta pojedzie 14 składów. Teraz jeździ tam 12. Liczba połączeń zwiększy się także na trasie Warszawa - Poznań. 

Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk zapowiedział również, że na wielu trasach pojawi się nowy tabor. Chodzi między innymi o trasę ze Szczecina do Białegostoku przez Trójmiasto i Olsztyn. Chraniuk przyznał, że wagony, które teraz wożą pasażerów są wysłużone. Dlatego od nowego rozkładu będą cyklicznie wprowadzone nowe składy. 

W zimowym rozkładzie pojawi się nowy, międzynarodowy pociąg relacji Wiedeń-Berlin przez Budapeszt i Wrocław. Trasy niektórych, krajowych pociągów zostaną wydłużone. Chodzi między innymi o dwa pociągi - "Słowacki" i "Karkonosze", których trasy zostaną wydłużone do Szklarskiej Poręby. Prezes PKP Intercity zapowiedział również dodatkowe połączenia w czasie ferii zimowych i letnich wakacji. 

W przyszłym roku będą kontynuowane prace na kilku dużych trasach kolejowych. Jak mówi Mirosław Skubiszyński z Polskich Linii Kolejowych, pasażerowie nadal będą musieli się liczyć z utrudnieniami na tych odcinkach. Chodzi o trasy z Warszawy do Białegostoku, Lublina i Poznania. Prace remontowe będą też prowadzone na odcinku z Krakowa do Zakopanego. Jednak w czasie ferii i wakacji ruch na tej trasie zostanie czasowo przywrócony. 

Dokładne informacje na temat nowego rozkładu jazdy pojawią się na stronach internetowych przewoźników, Polskich Linii Kolejowych a także na dworcach kolejowych. 

Więcej o:
Komentarze (49)
Rozkład jazdy na kolei. Będzie nowe połączenie międzynarodowe
Zaloguj się
  • qznia

    Oceniono 13 razy -7

    Ach ci bystrzy czytelnicy GW, jak zwykle miażdzą celnie w punkt
    szkoda że nie pamietaja z przed 5 lat
    Elki i jej sławne "Sorry ale taki mamy klimat"

  • hi2per

    Oceniono 7 razy -5

    Coś czuję że skończy się jak zawsze. Czyli tłokiem i bójkami wsiadających do składów.

  • partia_niewidzialnych

    Oceniono 4 razy -4

    Do Popradu. Tunelem pod Giewontem. Z dotacji unijnych, które trzeba wydać, bo przepadną. Za 100 miliardów. 85 miliardów dotacji, w całości dla niemieckiej firmy, która wygrała przetarg. 15 miliardów ze środków własnych pożyczonych w Commerzbanku. Siłami 50 tysięcy zatrudnionych Ukraińców, wysyłających zarobione pieniądze do domu. Ale na szczęście zarobimy trochę na 0,5% efektywnej stawki CIT uzyskanej przez Niemców po odliczeniu kosztów licencji na logo z tytułu umieszczenia go na plandece każdej z ciężarówek. Po obu stronach.

  • zapomorski12

    Oceniono 4 razy -2

    Oczywiście znów modernizacja obejmie wschód Polski, bo zachód niby jej nie potrzebuje. Ile kasy z UE władowano już w ścianę wschodnią? Za czasów Gierka ze Szczecina do Warszawy było dwa razy więcej pociągów, a podróż trwała 5 godzin. Dzisiaj kilkadziesiąt lat później ta sama podróż trwa 7 godzin i prowadzi przez Inowrocław i Toruń. To jest właśnie nowoczesność PKP. Modernizacja(kolejny raz) torów z Poznania do Warszawy oczywiście komplikuje połączenia z Warszawą, i na dodatek jest bez sensu, bowiem pociąg po tej modernizacji torów będzie raptem jechał tylko 10 km szybciej. Takie rzeczy tylko w Polsce.

  • Maciek Medyj

    Oceniono 5 razy -1

    Wszystko super, tylko kiedy się skończy "skomunikowywanie" pociągów? Co mnie to obchodzi, że ktoś z Pcimia jedzie do Ełku i przesiada się w Warszawie na mój pociąg, którym jadę tylko 100 km na wschód, prowadzę trening i wracam, naprawdę nie jestem zadowolony, jak muszę czekać na Centralu pół godziny na Ondraszka czy innego Watażka. Jak PKP nie potrafi wyeliminować spóźnień, to niech ogarnia potem takich przesiadkowiczów w inny sposób - nie wiem, limuzyną prezesa wozi - a nie kilkaset osób czeka na jedną czy dwie osoby.

  • striepo

    Oceniono 5 razy 1

    czy pociąg Berlin Warszawa Express będzie nadal połączeniem Warszawa - Poznań (pociąg jedzi wypełniony zawsze po dach przez co nie da się kupić biletu, miejsc stojących na połączeniach międzynarodowych brak, więc bilet u polskiego konduktora plus opłata i bilet u niemieckiego plus opłata, na szczęście easyjet za 20e zaczął latać )
    Kiedy się zacznie prawdziwy standard WARSowy, zamiast darmowej wody lub kawy ala MaCgywer (w jadącym pociągu nie mając stolika i kubkołokietnika wsyp sobie do wrzątku kawe, cukier i śmietanke i nie poparz innych, takiego idiote w USA na 10 lat by zamkneli za stwarzanie.zagrożenia).
    Wagon WARS ma być barowy, prosto, szybko, smacznie i tanio. Obiad w knajpie na rynku xxx - wpisz dowolne miasto jest tańszy

  • julas01

    Oceniono 7 razy 1

    Serio? Z Wiednia przez Budapeszt do Wrocka? Baaardzo ciekawa trasa... To nastepna, jak rozumiem, z Paryza do Londynu przez Rzym?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX