LOT-owskie dreamlinery polecą m.in. do Brazylii, Wietnamu czy Kenii. Umowa z biurami "na bogato"

Jakub Panek
W tym sezonie zimowym dreamlinery LOT-u zabiorą pasażerów z Warszawy do dziesięciu miast - w Brazylii, Tajlandii, Wietnamie, Kenii i Meksyku oraz na Kubie, Dominikanie i Mauritiusie. W planowanym rozkładzie LOT wykona w sumie ok. 80 rejsów czarterowych każdego miesiąca

Nowa oferta rejsów czarterowych to wynik umowy "na bogato", którą LOT podpisał z biurami podróży Rainbow Tours i TUI Poland. W ramach tej współpracy narodowy przewoźnik udostępnia samolot wraz załogą do obsługi wybranych kierunków turystycznych. W ofercie są połączenia do: Rio de Janeiro (od 11 listopada do 3 grudnia co 10/11 dni), Bangkoku (od 3 listopada do 23 marca co 7 dni), Phuket (od 5 listopada do 18 marca co 7 dni), Ho Chi Minh (od 4 listopada do 21 marca co 10/11 dni), Cancun (od 2 listopada do 15 marca co 7 dni), Varadero (od 7 listopada do 20 marca co 7 dni), Mombasy (od 3 listopada do 18 marca co 7 dni), Punta Cana (od 30 grudnia do 25 lutego co 7 dni), Puerto Plata (od 8 listopada do 6 maja co 10/11 dni) i do portu lotniczego Mauritius (od 7 listopada do 27 marca co 7 dni).

Czytaj także:  W 24 minuty do Lublina! Sprawdzamy, po co LOT-owi nowe połączenie krajowe

Wszystkie zaplanowane operacje czarterowe będą realizowane samolotem Boeing 787-8 Dreamliner, na pokładzie którego znajdują się 252 fotele dla pasażerów w trzech klasach podróży: biznes, premium i ekonomicznej.

LOT-em do Rio

Najdłuższe połączenie czarterowe to obecnie bezpośredni lot z Warszawy do Rio de Janeiro, podczas którego dreamliner LOT-u pokonuje 11 tys. km podczas podróży trwającej 13 godzin. Dla porównania: najdłuższe regularne połączenie rozkładowe LOT-u to Warszawa - Los Angeles (12 godzin 20 minut, prawie 9,7 tys. km).

Zobacz także:  LOT-em do Los Angeles w klasie ekonomicznej i biznes. Czym się różnią? [NASZ TEST]

- Cieszymy się, że wspólnie z Rainbow i TUI Poland możemy zaproponować pasażerom atrakcyjne czarterowe połączenia z Warszawy. Nowa oferta oznacza komfortowy i bezpośredni przelot także do miejsc, do których wracamy po latach, np. do Kenii. W ubiegłym roku, na pokładach dreamlinerów w rejsach czarterowych przewieźliśmy ok. 70 tys. pasażerów – mówi Iwona Stańczak z Polskich Linii Lotniczych LOT.

Wraz ze wzrostem skali operacji i działalności czarterowej LOT planuje uruchomienie kolejnych rejsów czarterowych wykorzystując nie tylko dreamlinery, ale także flotę średniego zasięgu: wąskokadłubowe boeingi 737. W minionym sezonie LOT oferował pasażerom także połączenia czarterowe z Warszawy i Katowic do tureckiej Antalyi oraz z Warszawy do Kefalonii w Grecji. Przewoźnik rozważa też uruchomienie rejsów czarterowych z innych regionów w Polsce. 

LOT-owski biało-czerwony dreamliner w centrum dostaw Boeinga w EverettLOT-owski biało-czerwony dreamliner w centrum dostaw Boeinga w Everett Fot. Jakub Panek / Gazeta.pl

W ramach rozkładu zimowego 2018/2019 LOT będzie wykonywał ok. 80 rejsów czarterowych miesięcznie. Obecna umowa z Rainbow i TUI Poland obowiązuje do sezonu zimowego 2019/2020. 

LOT rośnie jak na drożdżach 

LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Przewoźnik ma w ofercie 105 połączeń (najnowsze to ogłoszone kilka dni temu loty do Bejrutu). Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie ponad 60 bezpośrednich rejsów m.in.: z Warszawy do Miami, Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark. 

W czerwcu do floty dołączył 11. Boeing 787-9 Dreamliner. Do końca 2019 r. flota dreamlinerów, które obsługują trasy dalekodystansowe, zwiększy się do 15 sztuk. Uruchomienie nowego połączenia dalekiego zasięgu wpisuje się w strategię LOT-u, która zakłada rozwój rejsów zasilających port przesiadkowy w Warszawie.

Czytaj także:  LOT z biało-czerwonymi samolotami we flocie. Kulisy powstania projektu i zdjęcia z USA

W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się zbliżyć do 9 mln pasażerów.

Każdy samolot, którym latasz jest dziurawy. Dlaczego tak jest?

Komentarze (125)
LOT-owskie dreamlinery polecą m.in. do Brazylii, Wietnamu czy Kenii. Umowa z biurami "na bogato"
Zaloguj się
  • starystormy

    Oceniono 11 razy 7

    nie LOT poleci tylko LOT wynajal samoloty TUI i Rainbow.
    czyli nie da sie kupic biletow na wybrane polaczenia tylko trzeba wykupic wycieczke lub loty czarterowe w biurze podrozy.
    Wynajecie samolotow bylo raczej koniecznoscia bo te w TUI psuja sie srednio raz w tygodniu i w koncu kiedys spadna.

  • Harry

    Oceniono 7 razy 5

    Czy w cene bitetu wliczony jest rowniez serwis, czy pasazerowie winni miec ze soba gotowke ?

  • fruqo3

    Oceniono 13 razy 5

    Ciekawe jak obsłużą te rejsy z uziemionymi czterema 787?
    Nie jest to wina LOT tylko RR, ale nieodpowiedzialnością jest podpisywanie kontraktów na czartery gdy nie ma się czym rejsówek obsłużyć.
    Takie to „rośnięcie jak na drożdżach”...

  • prinsik

    Oceniono 9 razy 3

    "LOT rośnie jak na drożdżach"
    Byleby się nie przerósł, bo to prosta droga do zakalca.

  • mistermadmat

    Oceniono 7 razy 3

    Dajcie znać czy części będą potrzebne to zamiast karty wezme żywą gotówkę gdyby była zrzutka !!!!

  • xysieq

    Oceniono 9 razy 3

    Tyle dociągną lotem szybowym jak silniki RR padną?
    Gotówkę brać w USD czy lokalnej walucie?

  • taroudant

    Oceniono 11 razy 3

    Pasażerowie niech pamiętają zabrać gotówkę na pokrycie kosztów ewentualnych napraw.

  • rlnd

    Oceniono 7 razy 3

    Klasycznie, z opóźnieniami i odwoływaniem lotów? Albo z podstawieniem wynajętych samolotów o niższym komforcie?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX